Wie rijd er hier met een beperking?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:14

Bari schreef:
...maar goed ik heb net fotos gezien van haar paard, komt erg in de buurt maar ik zal haar het geld laten overmaken en mocht het niet passen dan wil ik het nog wel terugstorten als het teurgkomt, en onbeschadigt.

Ik zou gewoon zeggen dat ze het kan komen passen met haar paard, of ze neemt het risico dat het niet past en dat ze het dan zelf weer doorverkoopt.
Als het namelijk beschadigd terug komt, moet jij maar eens bewijzen dat zij dat gedaan heeft................ :o

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:16

@ gompie ja daar ben ik ook zo bang voor ja. ze wou de helft aanbetalen maar goed, dat lijkt me echt geen goed idee....zal haar morgen ff bellen ze kan niet komen passen, woont in brabant en ik in overijssel...was haar te ver weg.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:27

Meiden, dankjulliewel voor de lieve reacties. Ik heb het even gekopieerd. Ik ga sowieso dinsdag tegen mijn arts zeggen hoe ik erover denk/bang ben.

Ik moet het gewoon van mij afschrijven. Ik word gek van die krengen! Ik word binnen nu en 3 weken geopereerd (mijn hele galblaas word verwijderd).

Ik heb zaterdag een aanval gehad, en vannacht weer. 1 rond gelopen (ondanks de zetpil die ik netjes optijd heb ingenomen) en veel braken wat ik dus niet meer kan. Omdat ik een maagbandje heb, maar ik blijf dus wel langer in hangen. Ik stikte gister gewoon bijna!

Na de operatie moet ik ALTIJD overgeven. Nu ben ik super bang. Na de operatie van mijn maagband deed overgeven zoooo pijn!!! Niet te beschrijven. Want die bewegingen doen gewoon enorm zeer omdat je wonden nog vers zijn om het zo te zeggen.

Sowieso zit ik niet zo lekker in mijn vel. Ik huil de hele dag zowat. Ik ben wel net gestopt met mijn antideprisivia (eerst netjes afgebouwd onder begeleiding van de dokter).

Ik ben nu ook steeds bang om een galstenen aanval te krijgen. Ik heb zetpillen gekregen, helaas, gister heeft hij niet gewerkt.

Maar overgeven na de operatie, nou ja oke jammer dan, maar die pijn.. Als ik er aan terug denk.. (Lever zit natuurlijk vlak bij je maag).
Mijn hele galblaas word verwijderd, en als je maagbewegingen voor braken maakt, doet natuurlijk hartstikke veel pijn bij je wondjes van je lever!

Zit er gewoon zo tegen op..

Heb dinsdag een gesprek in het ziekenhuis.. zou ik het gewoon vertellen?

Sorry.. moest even mijn verhaal kwijt.. Ik weet dat er veel ergere dingen op de wereld zijn..
Ik stel mij vast aan.. Maar ik ben gewoon bang, verdrietig..

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:04

@ madeira geen sorry, praat het maar lkr van je af meis. en natuurlijk gewoon vertellen ook in ziekenhuis en bij de doktor hoor. maar je zult zien het komt vast wel goed meissie. ik snap je angst wel heel goed hoor. vooral met dat braken, alsmede het bij mij juist andersom is, mijn slokdarm werkt niet meer goed en soms als ik eet duurt het net iets langer voor het weg is, en ik stik zowat aan m eigen eten...en dat is een hakelig gevoel. maar onthoud wel goed, dat je in ziekenhuis in goed handen bent allemaal zusters om je heen en doktors, dus je bent wel in goede handen. je zult zien dat het zo allemaal weer over is en dan ben je van die pijn af. voor nu een dikke knuffel! :(:)

Madeira_

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:15

Bari dankjewel :+:
Ik zit dus eigenlijk niet echt tegen de operatie op. Meer tegen het feit dat ik gewoon niet kan braken, erin blijf hangen met die bewegingen, en ja met wondjes op je buik word je daar niet bepaald vrolijk van.. Ook vervelend hoor wat jij hebt met je slokdarm! :(:)

Ik heb nu gewoon ook honger, maar ben bang om te eten voor de galstenen - aanvallen dingen...

Ik gebruik Buscopan voor als ik zo'n aanval krijg; werkt voor geen meter, eerste keer wel, 2e x had ik gewoon weer zo'n grote aanval :( baal echt.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:18

@ madeira, ja ik snap het, is ook niet leuk zo... :(:) ik heb ook galstenen maar gelukkig amper last van. wel vroeger had ik veel aanvallen en dan elke keer ook spuiten tegen de pijn maar het is nu al jaren rustig, ik denk wel om wat ik eet, al eet ik niet zo veel maar ik denk om dat niet te vet, te scherp en wat dan ook is. :Y)

Srika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:48

Hallo!

Ik ben gehandicapt (spastisch) en ik loop daardoor moeilijker.
Mijn spieren zijn stijf en in de winter heb ik daar erg veel last van. Gelukkig helpt het paardrijden de spieren te ontspannen en je wordt er lekker soepel van.
Zelf ben ik meerdere malen geopereerd en dat is niet prettig.

Groetjes Alexandra

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:52

paulien, medicijnen werken idd niet of erg slecht bij die aanvallen ben zo blij dat ik er nu vanaf ben. Oja je moet dat soort dingen zeker melden bij mij vroegen ze ook de hele tijd of ik ergens meezat enzo. Dus heb gewoon gezegd dat ik super bang ben voor de narcose en daar hebben ze ook rekening meegehouden enzo. Hoewel ik niet zozeer bang was voor dat zelf maar meer je hoort toch wel is van die verhalen dat de narcose niet goed werkt enzo daar was ik het meest bang voor.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:09

@ welkom alexandra...join the club! :D

ArianeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:43

@ Welkom Alexandra !!

@ Madeira, jeetje meid wat een verhaal ik kan best begrijpen dat je voor de ingreep benauwd bent, gewoon met de artsen over praten en wellicht dat er nog een ander middel is om het braken te verminderen of minder pijnlijk te ervaren.. heel veel sterkte de komende dagen.

Srika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:49

@ Bari en Ariane:

Dank je, ik vind het erg leuk dat er zo'n topic is!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:40

Alexandera en kaas welkom .

Paulien :
gewoon aangeven aan de arts meis !
bij iedere operatie die ik moet geef ik ook van alles aan ... en ze praten er je wel doorheen :(:)
maar waarom heb jij een maagbandje ?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 23:43

meld even dat ik er wel ben, maar heel erg druk met werk en gelijk naar stal om de wond van Wiz te behandelen en dan moet ik Lan ook nog beweging geven. Als ik dat heb gedaan, kan ik eigenlijk alleen nog maar op de bang of in de sauna (heb ik gelukkig zelf) hangen.

Dus sorry. Knuffel voor ieder die em nodig heeft en sterkte!!

Ik meld me wel weer binnenkort.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:38

@bari: kunnen we je filmpje al bekijken?
sorry als ik er overheen heb gelezen, jullie gaan zo hard...! :P

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:54

Daar ben ik weer.

Vandaag weer voor het eerst aan t werk

Welkom Kaas en alexandra

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:40

@Alexandera & Kaas, welkom :D

@Sparky, ik heb een maagband omdat ik (zacht gezegd) mega ben.. ;( helaas.

Ik heb met mijn anesesist over gepraat. Ik krijg sowieso een pijnpompje (met morfine is dat) voor tegen de pijn, en voor de tijd gelijk al iets tegen de misselijkheid.

Iemand zou fotoshoot vandaag doen, maar ze heeft niets van zich laten horen en is niet komen opdagen ;(
Meisje van stal was wel zo lief om voor te stellen morgen wat foto's te maken :+:

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:40

zo ik ben hier weer even. alles goed met iedereen? met mij gaat het aardig, gelukkig zeg. heb niets nieuws te vermelden gaat even alles zijn gangetje.

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:09

Heeeeeeeee Bari

Hoe gaat het met het tellen van de stemmen, heb je er al wat bij gekregen

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:51

heeeej nawamooks, ja ik heb weer wat bijgekregen en behalve dit ook nog wat mails van mensen die daar ook aan meedoen en sommigen waren niet echt bemoedigend....pfff. maar nu juist wel! het is wel vermoeiend steeds weer voor stemmen te zorgen maar ik ga voor het goede doel. heb namelijk de stichting een bezoekje gebracht dinsdag avond en ik zag al die gehandicapte kids daar rijden, nou wat waren die blij! dat geeft me weer de moed om door te gaan en stemmen te verzamelen in de hoop dat we nog ver komen! die mensen zijn zo blij dat er iemand een initatief neemt iets te doen voor hun, nou ik wil ze niet teleurstellen hoor. dus doe ik maar mijn best maar goed, alle hulp die ik kan krijgen is welkom. ik ga zo even naar mijn paardje toe, had vanmorgen fyzio en ben echt gemold, maar ga hem wel ff poetsen!

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:13

@ Bari THAT'S THE SPIRIT

Zo moet je het ook doen. Je weet waarvoor je het doet, als je het even niet meer ziet zitten. Moet je daaraan denken.

Je moet je door de teleurstellende dingen niks van aantrekken
Je doet het voor een goed doel en daar is het voor.
Positief blijven

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:13

Ik heb een vorm van autisme. Ik heb twee eigen paarden en rijd al heel mn leven op normale maneges in normale lessen. ik rijd nu op L niveau met al verschillende oefeningen uit de M en het gaat steeds beter. Ik vertel niet aan iedereen dat ik een vorm van autisme heb en als ik het dan aan iemand vertel zijn ze meestal heel verbaasd :P

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:53

Welkom Tessa_Brian

In mijn eigen omgeving weten ze wel wat ik heb, maar ze vragen er weinig over.
Ze weten hoe ik ben en het gaat altijd GOED hihihi.
Vind het echt super hoe jij er mee omdaat

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:59

Yes! Zoonlief heeft weer eens gedraafd en dit keer zonder "piepen". Hij vind het namelijk nog steeds eng en hij snapt nog steeds niet dat ie bij bokken vele malen meer kans heeft eraf te vliegen dan bij draven :D . Overigens blijft ie bij zowel een bokje/ steigertje als draven zitten en valt alleen in stilstand van zijn poown af omdat hij vergeet zijn voet uit de beugel te halen en blijft hangen. Dus dat gaan we oefenen op de poetsplek! En als het nou een peerd van 1,70 m was... het is een shetje van 85 cm en hij is zelf 122 cm. maar goed.

Woensdagmiddag dus lekker een beetje gedraafd aan de longe (bak was niet vrij). En mooi lichtgereden, viel niet eens zo veel naar voren meer. Ben ook echt aan het werken met achterover zitten, vrij overdreven en dan aandraven. Ja lekker bezig geweest.

Morgenochtend weer in mijn eentje aan de LL met hem bezig!

Aamandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:02

Wat leuk dat je dit onderwerp heb bedagt:)

ik heb een zusje met een veelzijdige verlaming
ze heeft een hersebloeding in haar rechte kan van haar herssenen gekregen
by haar geboorte ze is nu half verlamd aan haar linker been & haar linkerarm
ze kan wel gewoon lopen mar dan metbehulp van een spalk!!
ze kan ook wel gewoon praten maar dat gaat alleen wat sloomer dan normaal!

ze zit nu z'n 2 maand op paardijden:)
& dat bevalt haar heel goed ze rijd op een manege met speciaale
lessen en begeleiding ik loop altijd naas haar help haar met al die dingen
& ze vind het heemaal gewelddiig!!=)
ligt rijden kan ze gewoon goed & ze heeft het erg naar haar pleier:)

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:47

Nawamooks schreef:
Welkom Tessa_Brian

In mijn eigen omgeving weten ze wel wat ik heb, maar ze vragen er weinig over.
Ze weten hoe ik ben en het gaat altijd GOED hihihi.
Vind het echt super hoe jij er mee omdaat

Ik vertel niet aan iedereen wat ik heb want ik weet uit ervaring dat sommige mensen dan opeens anders gaan doen. Ik vertel het alleen aan de mensen waar ik echt veel mee omga en die reageren altijd verbaasd:P is wel fijn dat niemand iets merkt! maar ik weet nog maar sinds een paar jaar dat ik een vorm van autisme heb maar ik ben gewoon doorgegaan met leven zoals ik daarvoor ook deed :P
Laatst bijgewerkt door xJustMe6 op 19-02-09 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt