Wie rijd er hier met een beperking?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:55

Madeira_ schreef:
Echt stom, ik zie hier staan ''ik zie nog maar .. procent''
Maar ik zie nog maar 1 en 3 procent :P dus het klinkt voor mij zeg maar heel veel.

is ook zo madeira.je hebt gelijk!

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:13

Welkom ariane in ons cluppie hihihihi.

Aan m'n rechteroog ben ik al 2x blind geweest. Zo ineens poef weg.
De eerste keer schrik je. Nu echt niet meer.
Vanmiddag weer ff. Had gesneeuwd en dacht leuk alle paarden op de foto zetten hihihihi.
Ik erachter aan om leuke actie foto's te krijgen.
Dan voelern jullie hem al aankomen. Lekker zonnetje op het sneeuw poef alles zwart.
Gelukkig heeft mijn vriendin een medische achtergrong heeft jaren in het oogziekenhuis gewerkt en wist meteen wat het probleem was hihihihi.
Mijn linkeroog was zo moe van alle weerkaatsing en info dus die stopte er ff mee.
Skiers hebben daar ook last van. sneeuwblind was ik dus ff.

Is het ook madeira. Maar het probleem bij Bari en mij is onze ziekte. Onze oogzenuwen zijn aangetast. Het ene moment zien we goed en op een ander moment zien we ineens niks.

SuUsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:31

Ik rij ook met beperking...niet echt zichtbaar, dus soms moeilijk voor de buitenwereld om het te begrijpen.
ik heb een scoliose (S bocht in me ruggenwervel) hierdoor lijk ik scheef te zitten. mijn rechterkant is zwak vanwege zuurstof gebrek bij geboorte...hierdoor valt bijna elk paard door me rechterbeen heen. een spoor is geen oplossing omdat ik me been teveel optrek door de Zwakke spieren..ik heb altijd een zweepje erbij..en beweegbare stijgbeugels zodat mijn voet niet teveel pijn gaat doen...ben daar namelijk aan geopereerd.

ondanks dat vind ik dat ik redelijk kan paardrijden. word vaak gevraagd door mensen of ik hun paardje wil rijden om verschillende redenen en heb er ook 1 zelf beleerd waar ik erg trots op ben :D

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:39

welkom suuss

@ mawamooks...ja de ene keer is beter dan de andere, en dat is soms wat lastig, vooral als je moe bent dan is het weer erger, dat ervaar ik ook zo.

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:39

Welkom SuUsS in ons clupje hihihihi :wave:

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:41

jeee wat wordt dit gezellig hier nu zeg! :D

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:43

@ Bari dat ervaar ik ook zo. Zeker nu ik heel de week bezig ben.

Wordt een druk clupje hihihihi

Gezellig toch hihihihi

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:44

ja nawamooks, het heeft bij mij er ook weer ingeslagen. hoop niet dat het weer een pred kuur wordt... :( dan ben ik als een ballon opgeblazen en dat maakt me echt chaga! :D

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:50

Hahahahaha Bari zat net ff op hyves te kijken hihihihi.

Fernando is 1.86 mt schofthoogte hihihihihi
Vind hem niet zo hoog meer. Ben zelf 1.81mt :j

Nawamooks

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:52

Ben nu al 6 jaar van de pred-kuur af gelukkig en wil het echt niet meer.
Ik werdt geen ballon, maar een anorexiafiguur kreeg ik pffffff
Mag je ook blij mee wezen maar niet heus

Donjaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:53

Bari schreef:
Donjaaaa schreef:
IK ben slechtziend (zie nog ong 25% en kijk voornamelijk alleen met mn linkeroog)

Met rijden kan ik heel lastig mede-amazones/ruiters in de bak plaatsen dus ik meld het aan iedereen in de bak en probeer zelf ook goed op te letten. Verder vertrouw ik veel op het paard. Het paard 'kijkt' als het ware voor mij.

Op buitenrid e.d. doe ik veel op mn gehoor.

Als aanpassing heb ik vergrote borden in de bak.

welkom hier! knap dat je zo kan rijden, super!

Dankje!

Paardrijden is mn lust en mn leven en ja dat geef ik niet op omdat ik een beperking heb (gelukkig hoeft dat ook niet) Paarden zijn altijd eerlijk en als je goed voor ze bent zijn ze dat ook voor jou. Zij beoordelen je niet op je beperking!
Geweldig vind ik het dat zoveel mensen met ook een beperking toch nog op de een of andere manier kunnen rijden!!!!!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:54

@ nawamooks gelukkig blaas ik alleen de eerste twee dagen op van vocht en dan heb ik weer mijn figuur terug haha, maar toch...
ja ik vind hem echt reuze groot!!!

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:56

Bij mij suddert t een beetje. Krijg veel zweepslagen nu erg pijnlijk. M'n spieren willen wel maar m'n gestel niet.
Alles gebeurd zo abrupt bij mij.

Maar ja zondag ben ik weer thuis en dan kan ik m'n rust even pakken.
Nu geniet ik een beetje hihihi ondanks de vele pijn
Heb genoeg medicatie meegenomen om het een beetje te sussen.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:57

herkenbaar dit nawamooks. zo vanuit het niets komt het eraan, maar goed wij hier weten wel te genieten en weer te herstellen toch!

Donjaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:57

Bari schreef:
Madeira_ schreef:
Echt stom, ik zie hier staan ''ik zie nog maar .. procent''
Maar ik zie nog maar 1 en 3 procent :P dus het klinkt voor mij zeg maar heel veel.

is ook zo madeira.je hebt gelijk!

Ik ben me wel heel bewust dat dat nog best veel hoor en dat ik daar erg blij mee kan zijn.
IK heb ongeveer een jaar gerevalideerd (net klaar) om te leren accepteren dat ik 'minder' zie (om t verhaal ff kort te houden)
Hier heb ik geleerd dat 25 % ook niet alles. Dat ik wel een groot gedeelte mis, maar ik begrijp je reactie heel goed. Ik weet zelf nooit goed hoe ik het zeggen moet...

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:59

@ donjaa, ik denk dat het helder is wat je zegt hoor, dus don't worry, ik kon het zo net ook niet zo goed verwoorden. maar petje af, hoor.

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:59

Bari hij is ook groot hihihi en nu zie je ook meer foto's van hem op hyves
Het is erg lastig met opzadelen. Daarom wil ik van die stockzadel af. Die is te zwaar, ook al zadelt m'n vriendin hem op.
Zij is nog kleiner hihihihi

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:29

Hihi, ik val in het niet met mn -10! Heb lenzen dus mag daar over niet klagen.
Pred sucks, ben er al n hele tijd vanaf maar slikte ze toendestijds huilend. Was echt opgeblazen, vreselijk.
Lig as we speak aan de diazepam voor mn spieren. Bah, ik wou dat ik heel was!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:34

@ amanda ja de pred is niet een pret! ik heb zowiezo een hekel aan de medicijnen dus ja. maar als het moet dan moet het maar. weet nog dat toen ik begon met spuiten, dat het langer dan een uur duurde me te overtuigen om het toch maar te doen... :o

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:18

Ik heb ook een hekel aan medicatie, maar nu heb ik m'n diazepam (valium) en codeine echt nodig

Pred voor mij nooit meer, moest altijd tijden een kuur (zware) aan de sondevoeding.
Alles wat ik gewoon at bleef niet binnen. Op m'n lichts woog ik 52 kg.
Naderhand in een ander ziekenhuis mocht ik kiezen rust kuur of pred, maar dan een lichtere en dat ging meestal beter.
Alleen het deprimeerde me zo erg en had een kort lontje hihihihi
Ik werdt echt niet zwaarder dan 57 kg echt balen.
Na 6 jaar geen pred is m'n hoogtepunt van 62 kg

Ik hoop dat ik echt zwaarder wordt, maar eerst werken aan spiermassa, want om met mijn lengte een 34/36 aan te hebben is echt niks.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:19

Meiden, ik bedoelde het zeker niet beledigdend!

Donjaaaa, echt vervelend dat je zo achteruit bent gegaan. Maar geloof mij; ik zie heel erg weinig en mensen zeggen dat je beter op gevoel kunt rijden dan dat je steeds naar je paardje kijkt ;) :D

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:22

Madeira_ schreef:

Donjaaaa, echt vervelend dat je zo achteruit bent gegaan. Maar geloof mij; ik zie heel erg weinig en mensen zeggen dat je beter op gevoel kunt rijden dan dat je steeds naar je paardje kijkt ;) :D

zo is het ook niet aangekomen meis, maak je maar geen druk om hoor, ik voelde me juist weer wat schuldig ten opzichte van jou omdat ik weet dat het ook stukken minder kan.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:25

Bari schreef:
Madeira_ schreef:

zo is het ook niet aangekomen meis, maak je maar geen druk om hoor, ik voelde me juist weer wat schuldig ten opzichte van jou omdat ik weet dat het ook stukken minder kan.

Gelukkig maar :)

Lijkt me vervelend als je de ene dag meer ziet dan de andere dag. Ik kan mij het een beetje voorstellen, als ik erg moe ben of gestresst, ga ik ook wazig zien (en dan zie ik dus nog maar 1 en 3 procent :+)

Maar ik vind het knap van jullie hoor, dat jullie doorzetten! Vooral lekker blijven rijden zolang gezondheid dat toestaat!

Sparky, leuk dat ik je net ontmoet heb!! :)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:26

zo...de dag zit voor mij erop...mijn man is net gebeld, die moet gaan strooien dus die is pas laat weer thuis....dus maar lekker naar bed straks denk ik zo, zaten net gezellig op de bank tv te kijken!

Donjaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:30

Madeira_ schreef:

Sorry misschien ben ik niet duidelijk geweest (tis ook lang verhaal om het helemaal te kunnen begrijpen hoor) maar ik heb albinisme en ben daar mee geboren. Ik heb het 21 jaar ongeveer onkent dat ik minder dan een ander zie. Na mijn revalidatie weet ik dus dat ik minder zie dan 'goed zienden' ., maar ik weet ook dat ik blij mag zijn dat ik nog zoveel zie.

en idd ik voelde me ook niet aangevallen hoor , maar ik vind het lastig om goed te omschrijven.