Wie rijd er hier met een beperking?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:59

Nawamooks hmm dat is zeker moeilijk dan ik heb neit helemaal meegekregen wat het paardje heeft iig sterkte

Bari jah hutspot was weer lekker :9

vraagje wat betaald ieder hier voor stalling en wat heb je ervoor ?

ik sta nu op een stal waar geen toezicht is geen mensen wonen ja er wonen 10 polen die altijd werken zeg maar .
Sta met een vrouwtje uit lelystad ook met fjordje en minishet ..waar ik wel mee buiten kon rijden maar die gaat verhuizen met paardjes naar lelystad is voor haar dichterbij dus logisch ze betaald dan hetzelfde .
Dan staat er nog een paardje waar niet heel veel mee gedaan word nog ..dus daar ga ik dan zowieso niet mee naar buiten ook gezien spark zijn gedrag soms
dan staat er nog een man met twee shets en kwpn die die voor denk de hobby heeft word ook niets mee gedaan .
woensdag komt er een shetje bij met een vrouw en twee kinderen
en per 1 mei als hetgoed is een haflinger
geen uitrij mogellijkheden enkelt langs de weg .. een buitenbak die amper begaanbaar is 9 van de 10 keer alles zelf doen nou dat vind ik dus wel lekker .. en de wei is gewoon nog niet in orde gemaakt en ik weet ook niet wanneer dit gaat gebeuren
betaal 100 voor de stal 40 stro 40 biks 8 benzine om de 2 a 3 dagen het is totaal 16 km met de scooter heen en terug .
kortom rond de 250 euro

nieuwe stal eindlijk mogelijkheid tot wedstrijden , een bos een binnenbak toezicht op de paarden en op mij, en alles is er al klaar ...
ow en we kunnen weer springen
ook 250

maar stal 1 wel heel veel vrijheid

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:46

Sta in Duitsland bij een vriendin, waar ik nu ook ben.

Betaal voor 2 paarden 250 en daar zit alles bij. Los van de extra kosten hoor, zoals hoefsmid en veearts.
Het is ook hoe je de afspraak maak.

Fernando een paard van bijna 27 staat hier en is dus ook een opvoedopa hihihihi.

Lieuwe is onze jongste die hebben we samen gekocht.

Waar ik ererst stond was het een stuk duurder vanwege de grootte van fer, allereerste stal heeft hij maar even gestaan. Hij kreeg toen van mij 8 kilo biks, totdat ik in het ziekenhuis belanden en in een revalidatiecentrum waar ik zo'n half jaar weg bent geweest.
Toen ik naar huis mocht is Fernando ingestort, wat bleek nou hij kreeg maar 3 kilo en niet eens hooi. De 3 kilo hebben vrienden toen gevoerd. Kreeg toen 5 kilo van de staleigenaren en zelf moest ik 3 kilo betalen. maar er werdt maar 2x gevoerd. Vrienden hebben tussendoor dus ook die 3 kilo gegeven en daar kwamen ze achter dus geen 5 kilo meer.

Toen ben ik weggegaan en in rhoon terecht gekomen waar dus die vriendin stond.
Daar moesten we zelf voor voer zorgen.

Later is hij met die vriendin meegegaan (zie profiel)

Nawamooks

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:48

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:49

Hij is 3 maanden geleden geopereerd en nu is het weer terug

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 02:30

@Sparky, lijkt me leuk als je op dezelfde stal komt te staan als ik sta :D ze gaan echt super om met mijn beperking, dat vind ik echt TOP! :)
@Nawamooks, heel veel sterkte met je paardje ;(

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 07:21

@ nawamooks, heb het verhaal gelezen! hoe is het nu met hem?

@ sparky ik betaal 165 in de maand

verder heb ik een beroerde nacht gehad, pffff elke keer draaien en doen, waardeloos dus....

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 09:09

ik betaal 225 per maand. binnenbak, twee buitenbakken, goede uitrijmogelijkheden en zomer en winter weidegang.

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:18

@bari het is nog erg twijfelachtig

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 11:43

@ nawamooks...volhouden! wat vind ik dit naar voor jullie! hou de moed erin ja!

@ anya...dat is ook niet gek veel geld zeg! ik hoor weleens hier bij ons in de beurt dat er ook 300 en meer gevraagt wordt voor stalling!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:56

ik sta bij een man met 2 eigen paarden,hij heeft 2 boxen vrij, die ik nu huur,100 per box, mest en bak gebruik ik bij de overburen (die huurde eerst die boxen, toen stond ik er al in volpension)daar betaal ik 50 euro voor.
moet eigen voer ,hooi en stro kopen.
ben daar dus per maand 370 kwijt voor 2 paarden.
en mijn pony,staat ergens anders, gratis! :D groot land met loopstal,dus alleen hooi en voer, maar...wel alles zelf doen,ook land onderhoud enz.
maar....goed voor de beweging,vloekend achter de geiten aanrennen die weer eens door het hek gaan,tja het gras bij de buren is altijd groener!
maar de beweging is goed voor mijn ziekte, jammer dat ik soms te moe ben om te gaan rijden! :(

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:14

dat is lekker goedkoop happytime! mooi man!
ik meld me weer terug voor vandaag, ik baal als een stekker want ook het andere zadel wat ik wou past dus niet goed. nu word het moelijk en we gaan niet voor boomloos, dus een gesprek met de zadelmaker gehad en hij gaat nu een zadel voor mij verbouwen, een cavalleriezadel datum middeleeuw, hartstikke gaaf stuk en zeer zeker aktiekwaarde, er komen westernfenders aan en koperbeslagen en op de achterkant een koperen boordje met de naam van mijn paard. verder twee kleuren leer en straks een mooi zwaar bijpassend borsttuig en hoofdstel, ook met koperbeslag op. ben ik dan tenmiste klaar en heb alsnog iets aparts haha. kan niet wachten maar eerst kijken waar ik alleen westernfenders kan bestellen. iemand een idee?

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:20

oe iedereen staat wel een beetje voor dezelfde prijs komt mooi uit haha

@bari kijk eens bij www.justwestern.nl

@paulien ik ben vandaag weer geweest met rosanne mee en heb met jan wybe gepsproken
spark mag komen als er een stal vrij is ...maar aangezien ik en martijn over de financien inzaten n ik daarna koffie bij mijn stiefpap ging drinken zei die meteen al je moeder en ik hebben het erover gehad en we willen dat jij en spark veilig staan en je wedstrijden kan starten en het bos in kan gaan en met een gerust hart naar het ziekehuis kan dus wij betalen 1 jaar lang elke maand 50 euro voor je jiehaaa
na en als me echt vader dan ook eens een keer zich als vader gaat gedragen mag die ook mooi meebetalen :o
ik kom uit op D pony want spark in zijn paspoort is 145

@happytime mag ik vragen wat jou beperking is ivm de moeheid ?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:29

Bari via Cornelie (just western) kan dat wel. Gewoon even mailen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:04

Sparky10, wat super gezellig als je bij ons komt! Zou ik je fjord dan is mogen bekijken? (Ik kan dus echt amper zien, dus lees: voelen, hoe stom het ook kllinkt).

Ik heb foto's van het rijden met mij en Madeira. Zou ik die hier plaatsen? (Van het wedstrijdje afgelopen zondag bedoel ik).

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 23:38

@ anya en sparky

bedankt ik zal ff kijken!

@ madeira kom op met die fotos! :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:25

Oke Bari, hier komen ze :)

Ze zijn van mijn moeders camera.

Afbeelding

We zijn bijna aan de buurt :D

Afbeelding

Afbeelding

Ze werd in het begin toen we moesten aandraven een beetje enthoustiast, ze was opeens alleen in de bak en dan gaat ze hinneken en 'zoeken' naar de andere paarden :P

Afbeelding

Groeten

Afbeelding

Ik weet dat ik verschrikkelijke ogen heb, kijk daar alsjeblieft niet na! Gaat om het idee dat ik trots ben op mijn meisje!

Afbeelding

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:27

Hartstikke leuk meisje........ *\o/* *\o/* *\o/*

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:07

Ik heb zo veel bewondering voor jullie allemaal! Als jullie het even niet meer zien zitten: Mijn vriendin met ernstige beperking rijdt sinds kort PSG in de reguliere sport. Zij zegt altijd dat je niets je dromen moet laten verstoren. Voor haar verhaal moet je even kijken op www.philippajohnson.com. Echt enorm inspirerend.

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:42

@ Madeira Geweldige foto's
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet let op je ogen en had het ook niet gezien totdat ik 't las

@ Blue-sky Heb op haar site gekeken super
Ik zeg het namelijk ook tegen mezelf volg je dromen.

Maar voor sommige is het wel is lastig. Zoals bij mij
Heb mijn goede dagen en soms hele slechte dagen, waarbij ik helemaal niks kan.

Het zonnetje schijnt hier dus ik ga lekker rijden op Lieuwe en misschiern nog even op de Oude Fernando als hij zin heeft :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:18

sparky,ik heb ziekte van crohn, aan mijn darmen dus, door weinig opname van voedsel (stukken darm aangetast die dat moeten opnemen uit mijn voedsel zoals vitamine B12 en foliumzuur) kan dat vermoeidheid geven, ook regelmatig gewrichtpijn.
ik krijg die vitamines wel binnen dmv medicatie maar toch blijft dat een probleem.
als ik 3 stallen heb gemest, ben ik moe,ik doe dat s"morgens en s"middags pas de rest met de paarden.
stond vroeger volpension, maar toen waren mijn darmen erg slecht, merk nu...dat ik met uitmesten meer lichaamsbeweging krijg,dus meer werking in mijn darmen, daardoor minder naar de wc.
tja het is kiezen of delen,of moe zijn en minder naar de wc,of gemakzucht met volpension maar.....racen naar de wc en dan nog paardrijden? (met pijn in mijn buik, ook niet fijn)
maar....zonder mijn paarden,had ik hier niet meer gestaan!
je MOET elke dag eruit voor ze.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:49

paulien ja hoor je mag sparks van dichtbij voelen ik hou hem wel vast hij is klophengst en bijt nogal veel :o
hele gave foto's !

Bari succes met je zoektocht!

Happytime hmm ok dat is zeker balen joh !

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:04

Dankjulliewel :D

Sparky, eh.. hij bijt? Oke :P ik durf al niet meer :P

Enneh, je mag natuurlijk ook mijn paard van dichtbij bekijken, al kun je waarschijndelijk haar gewoon goed zien op foto's haha :+

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:09

ach zolang ik met mijn paarden bezig ben, vergeet ik alles ,dus ook mijn ziekte, de klap komt de volgende dag weer,als ik weer eens teveel heb gedaan :(
maar elke dag, als ik mijn paarden hun deken opleg,voel ik mij bevoorrecht met 3 van die kanjers van paarden ;) en besef heel goed,dat er mensen zijn die er niet 1 kunnen houden.(omdat ik ze dat gevoel ook gun)

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:26

Had zo gehoopt dat ik kon rijden gezien de zon, maar helaas weer niet gelukt.
Het kwam met bakken uit de hemel.

Ben wel weer lekker bezig geweest tussen de buien door hihihihi.
Ben echt kletsnat geregent bleeeeeeeeeeh.
Nu voel ik elk spiertjes in m'n kuit springen hihihi.
Ja ik weet het, heb weer teveel gedaan :o

Als je bezig bent voel je het niet, maar ff stilzitten en pats daar schiet een spier weg hihihi
Maar ik heb het wel gedaan!!!!!!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:29

hehe moest ff alles bijlezen hoor

@ madeira super leuke fotos hoor, mooi! je staat er echt leuk op.

ik was vanmiddag bij mijn tinker, ging super goed hoor, we leren net een nieuw kunstje dus druk mee. was vandaag stukken minder, voel al mijn spieren, wellicht heeft het met het weer te maken. geen idee, en zo vreselijk moe ineens dat het niet normaal meer is.