Wie rijd er hier met een beperking?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:17

Dat hangt er erg vanaf wat er vast zit. Bij mij zijn mijn botten wel oke, ik ben ook niet scheef of zo. Maar mijn spieren en de aanhechtigen van spieren, pezen, bandjes kunnen maar heel weinig hebben. En dan ga je ook vast zitten. Je verkrampt helemaal en kunt het zelf niet meer uit de kramp krijgen. Dan heb je dus niets aan een chriopractor.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:17

nou canter , ik ben ook echt opgelucht vind dit soort dingen altijd een zure smaak hebben, bah!

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:24

ik rij nu ook met een bepreking.
in de zomer is mijn knie schijf er uit geschoten en dat is niet helemaal goed gekomen .
ik kan nu me been niet meer aan legen
ik heb maandag voor het eerst weer om mijn paard gezeten
dus dat is wel even wenen voor mij en me paard . de fisio zegt dat dat ook niet meer goed komt maar was tog wel erg blij om na een dik half jaar weer in het zadel gezeten te hebben .\

Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:30

Ik heb niet echt een beperking; behalve dat ik aan beide voeten heeeele zwakke enkels heb.
Tien minuten serieus rijden (dus mooi de hielen uitdrukken en diep in het zadel zitten) is de hel.
Dus steek ik mijn stijgbeugels iets korter en zijn men hielen mss niet zo mooi; maar ach.. :D

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:42

welkom roks en welkom mrgan!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:59

Bij mij zijn door mijn kapotte zenuwen in mijn (gebroken-)nek (bij tussenwervelschijven en facetgewrichten) mijn spieren verkrampt. Doet echt vals pijn, nog los van de regelmatige migraine.
De spieren kunnen niet meer ontspannen omdat die kapotte zenuw aanstuurt dat ze moeten aanspannen. Fysio ed heeft daarom ook geen nut, het komt echt 'van binnen uit' die kramp.
Door die zenuwen 75% weg te branden ontspant er steeds een stukje. Hebben ze bij mij al op 12 plaatsen gedaan en hierdoor heb ik steeds minder gevoel in mijn bovenlijf van middenrif naar boven. 5% links gevoel en 10% rechts, en daarbij het gevoel of je spieren in je nek en schouders van touw zijn die snijden.
As maandag moet ik weer naar het ziekenhuis, ben erg benieuwd -en altijd n beetje bang- wat hij gaat zeggen. Ik heb de laatste tijd best veel pijn en ben erg moe. Hopelijk hoort dat er bij en moeten ze niet nog meer zenuwen branden.
Zijn er hier mensen die iets dergelijks hebben?
Ik heb ook beschadigd ruggenmerg, ...iemand...?

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:02

mijn ruggenmerg (zenuwcellen) is beschadigt door MS niet door een trauma, de zenuwoverdracht werkt niet meer goed. maar herken wel wat dingen in je verhaal amanda

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:03

@ amanda..zal aan je denken als je naar ZH moet, ik heb er ook een hekel aan!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:06

Wat heb jij voor klachten daarvan? (mag ook per pb)
Mijn arts heeft ook wel eens "gewaarschuwd" voor MS-achtige klachten, maar ik zou niet weten wat de overeenkomsten zijn. Theoretisch natuurlijk wel, maar niet praktisch.
Omdat ik de enige ben die hier mee rondloopt -de rest is of dood of verlamd om het maar kru te zeggen-, kan ik nooit met lotgenoten praten.
Daardoor voel je je soms wat eenzaam, al ben ik blij dat ik nog rondloop uiteraard.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:08

klachten zijn: uitvalverschijnselen, verlammingen, tintelingen, geen gevoel in armen of benen, slecht zien (dubbel of wazig en dat omdat de oogzenuw aangetast is) , koud gevoel, of juist heet gevoel in de ledematen, spierzwakte en noem maar op, dat was zo een beetje mijn lijstje amanda....

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:11

@ ja amanda ik snap je gevoel hierover te goed en ik denk de anderen ook wel! je boft dat je er zo bij weg bent gekomen man! MS-achtige verschijnselen kunnen denk ik ook idd voorkomen dan, want ja er is toch ook wel iets beschadigt, alsmede dat bij MS dan de myelinelaag rond de zenuwen is beschadigt waardoor de zenuwoverdracht niet goed loopt en je zulke klachten zal kunnen krijgen...wel je mag altijd wel PB-en he, je hoeft je hier niet eenzaam te voelen meid!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:13

Dank je :o

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:16

je hebt pb! ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:29

Hoi iedereen, meld me weer even.
Ik heb ergens gelezen van een stemming ik geloof voor Bari's paard? Ik wil wel stemmen: waar kan dat (mag PB)?
Een welkom aan de nieuwe mensen, sorry ben heel slecht met namen onthouden!
Wil verder iedereen die een onderzoek verwacht veel sterkte wensen!

Maandag moet ik met mijn zoon naar een kinderoogarts die hem een gezichtsveldonderzoek gaat afnemen. Bij Stefan zit er nml ook een litteken in de linkerhersenhelft achterin in het gedeelte dat het zicht regelt. DWZ het rechterdeel van beide ogen. Belangrijk dus om te weten of hij wel 100% ziet, vooral voor schrijven en lezen maar ook deelname in het verkeer. Zelf merken we met lezen dat hij de n en de u door elkaar haalt en vooral moeite heeft met letters met een opening. Maar dat kan ook een suggestief idee zijn ;)

Maar goed, het onderzoek zal niet zo'n drama worden als laatst 7 buizen bloed afnemen bij hem (met een verlaagde pijngrens en een verhoogd tastzin. Het was voor hem alsof ze met een mes in zijn arm aan het snijden waren. :(:) Heb hem bijna een kwartier in de dwanggreep moeten houden en papa zijn hoofd zodat ie naar papa keek en niet naar de naald. Om later te horen dat in het WKZ in Utrecht (das dus vlakbij) speciale kinderprikkers zijn die de arm verdoven :( )

Volgende week vrijdag horen we telefonisch de uitslag ervan... Dan krijgen we hopelijk na 2 jaar meer duidelijkheid of dit idd puur het trauma was of dat er iets avn een stollings- of bloedingsziekte onder zit die de PPS en daarmee de Cerebrale Parese heeft veroorzaakt.

En gisteren kreeg ik mijn medisch dossier binnen van de spoedopname na mijn auto-ongeval. Zo heb even flink zitten janken!! Dat was confronterend hoor. Zoveel herinneringen kwamen boven!!

Maar vandaag met dochterlief (die was vrij van school) lekker met Sando bezig geweest. Longeren (zoooo die was fris: bij elke ronde ging ie harder in galop. Nu weet ik wat zijn achternaam is: Sando Buikschuiver!) en daarna Kirsten erop: gestapt en wat gedraafd. En dan is ie dus zo ontzettend braaf en lief! Ze heeft lekker genoten en was daarna erg moe. Wat wil je 2 uur frisse buitenlucht hahaha.

_Canter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:56

Wat een verhalen weer allemaal. Gewoon gezond zijn is toch maar een geweldig gegeven, maar gaat voor velen niet op. En dan valt het niet altijd mee. Het lukt me niet om op iedereen persoonlijk te reageren, maar ik heb begrip voor jullie verhalen. Dat je je er soms alleen voor voelt staan, weinig begrip van anderen en zoals bij Zilfstar als alle herinneringen boven komen. Heftig. Sterkte allemaal!!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:12

zo ik meld me ook heel even weer...drukke dag, heel verhaal vandaag...pfff.
@ zilfstar je hebt pb-dankje wel!

ja hier gaat het dus door allemaal....gisteren beld mij een man, die was van onze krant en die had van de verkiezing gehoord voor de paarden en vroeg me of ie een stukje van in de krant mocht schrijven. ik twijfelde eerst, maar omdat ik het dus wil doen voor de stichting aangepast paardrijden leek me dat een goede promotie.vanaf woensdag kan ik hier dus niet meer met m kop op straat lopen...zal wel weer praatjes geven maar toe maar.ook mensen met een beperking kunnen iets bereiken in de paardenwereld vind ik dan. morgen zou een fotograf komen. :+
verder eigentlijk niets bijzonders hier, alles zijn gang, tinkertje gaat super goed, kom er net vandaan
hoe is het met jullie?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:56

@ Bari: heb gestemd en duim duim duim voor je! En het goede doel natuurlijk!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:22

thnx zilfstar! ik hoop het beste, wel spannend, heb zoiets nooit eerder meegemaakt. ben nooit iemand die snel aan zulke dingen meedoet.

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:08

Heeeeee allemaal

Ik ben er weer hihihihi.
Vandaag lekker bezig geweest met Lieuwe en het gevoel komt weer redelijk terug.
Vandaag heel veel met coordinatie bezig geweest en ik heb Lieuwe nu een jaar en vandaag heb ik het weer een beetje gevoeld hoe ik moet rijden.
Me meer ontspannen en gaan met die banaan.
Ik denk namelijk teveel na hoe ik moet rijden en dan gaat het fout. Want dan zit ik gespannen op Lieuwe en dat voelt hij.

Het was vandaag erg mooi weer en voelde me goed hihihihi +:)+
Gelijk Lieuwe weer gereden na maanden, dus hij had er ook zin in.
Hij reageerde goed op m'n stem. Ik rij hem met zo min mogelijk hulpen dat scheelt voor mij echt.
Morgen zal ik wel weer spierpijn hebben, maar ach dat ben ik zo weer kwijt hihihihi.

Foto's komen straks hihihihihi.

Sorry uit m'n blijheid ben ik helemaal vergeten om Roks, Mrgan welkom te heten :o

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:19

@ nawamooks, fijn dat het zo goed ging!

_Canter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:21

Citaat:
gisteren beld mij een man, die was van onze krant en die had van de verkiezing gehoord

Leuk Bari, zal je vast een boel extra stemmen opleveren. Ja....je moet wat overhebben voor het goede doel. Succes!!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:22

@ canter, daar heb ik helemaal niet over nagedacht wat de stemmen betreft...ach we zien wel. :o

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:01

Voor alle nieuwen: welkom!

vandaag is de veearts bij de giga bult van Wiz komen kijken. Je ziet na een week nog steeds het bloed klotsen onder de huid. Ik heb nu trekzalf die op een klein stukje gesmeerd moet worden en dan komen ze dinsdag op die zachte plek een klein sneetje maken om het bloed eruit te laten lopen.

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:11

Anya schreef:
Dat hangt er erg vanaf wat er vast zit. Bij mij zijn mijn botten wel oke, ik ben ook niet scheef of zo. Maar mijn spieren en de aanhechtigen van spieren, pezen, bandjes kunnen maar heel weinig hebben. En dan ga je ook vast zitten. Je verkrampt helemaal en kunt het zelf niet meer uit de kramp krijgen. Dan heb je dus niets aan een chiropractor.

Je hebt helemaal gelijk, ik heb ook niks aan een chiroprator................ :o

Maandagmiddag weer naar de Fysio, er zitten erg veel knopen in mijn spieren in mijn nek en schouders, ppppffffffffffffffffff |(

Alleen heb ik vanmiddag beetje teveel gedaan en heb nu een knallende hoofdpijn............. |(
Dus typen en lezen gaat ook niet echt lekker vanavond.............. :o
Dan ben ik toch blij dat er pijnstillers bestaan...........en spiroflor gelei.......ik heb mezelf helemaal ingesmeerd, hihihihihi.
Mijn vriend zei: Ik ben blij dat ik niet bij je slaap vannacht.............. ;(
Want hij vindt die spiroflorgelei stinken........... :?
Nou.................leuk hoor.......... _-:(
Tis omdat ie normaal heel leuk is, want anders......... :wave: ~~}> >;)

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:15

Anya schreef:
vandaag is de veearts bij de giga bult van Wiz komen kijken. Je ziet na een week nog steeds het bloed klotsen onder de huid. Ik heb nu trekzalf die op een klein stukje gesmeerd moet worden en dan komen ze dinsdag op die zachte plek een klein sneetje maken om het bloed eruit te laten lopen.

Gut Anya, ik krijg gelijk kippevel................ :?
Heeft Wiz er veel last van of?????????? %)
Nou, succes met smeren dan hè?? +:)+