Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kieeeeek schreef:nja zeg, snappen jullie het dn niet, je moet je kind niet afzonderen,en noon, dat maakt wel uit ja, maar zelfs de ergste gevallen kunnen gewoon op een normale manege terecht,...
je moet je neit afzonderen, jij bent tog ook niet autisme, je bent tog wel meer dan dat !!
mensen denk even na,en btw noon, wil je me niet uitleggen wat autisme is, want dat weet nu wel hoowr
kieeeeek schreef:jaja wat jij wil, maar ik zit ook niet op een normale school, sterker nog iit thuis omdat het op schol niet gaat !!!ik kan ook niet tegen veranderingen en kkan me al helemaal niet inleven....
ja dat edit is grote onzin, want blijkbaar snap je het dus niet, je moet niet in een hoekje gaan zitten en zielig zitten te doen, en ik heb autismedus ik weet hoe het werkt, jij bent tog wel meer dan een verkoudheid, nou ik ben meer dan een autist, ik kom juist om mijn gemak bij paarden, aks je zelf iemand kende met autisme, dan wist je dat als je hem/haar bij een dier zet, dat hij/zij er vrolijker van word, opener,en diegene zal dat beest vertrouwen..!!
DIT IS ECHT ABNORMAAL GEWOON !! WIJ ZIJN MEER DAN AUTISTEN,EN ALS JE DAT NIET BEGRIJPT DAN BEN JE GEWOOON ZIELIG..
Alwiene schreef:Zoveel mensen, zoveel meningen, zoveel gevoelens. Kieeek wil duidelijk niet autist genoemd worden omdat zij het gevoel krijgt dat men haar dan als alleen een autist ziet. Ik persoonlijk zeg het juist wel: ik bén Autist, ik bén ADHD'er, ik ben Boktlid, ik ben Moderator (op een spel), ik ben Schoonmaker en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het zijn allemaal dingen die ik ben, maar geen van allen zegt natuurlijk alles over mij. Daarom heb ik er dus geen probleem mee om autist genoemd te worden.
Ik snap wat Kiek bedoeld, denk ik, dat wel. Ik kan je felheid wel waarderen, al denk ik dat je meer bereikt als je je mening wat rustiger brengt, niemand luistert beter als je schreeuwt (hoofdletters). Alleen Kiek, dat jíj graag zoveel mogelijk een normaal leven wil hebben met zo min mogelijk aanpassingen omdat jij daar het gelukkigst in bent wil niet zeggen dat dat voor een ander ook zo is (ik weet het, moeilijk om te geloven dat een ander het wel eens anders zou kunnen ervaren).
Ik weet pas sinds een half jaar ofzo dat is autistisch ben, dus ik ben naar een gewone school gegaan (goddank een kleine omdat mijn moeder zag dat ik een grote niet aan kon) en leren is geen punt, maar het hele sociale gebeuren heeft die jaren wel tot een nachtmerrie gemaakt!! Geloof me, ik had veel liever 'afgezonderd' op een speciale school gezeten, waar ik niet zo had hoeven vechten
Ik heb op een gewone manege gereden en daar dikwijls strijd gehad, omdat ik niet kon verwerken dat ik niet op de pony kon die ze me toegezegd hadden, omdat ik soms extreem bang was (en nog toruwens) en omdat men daar niet begreep dat aanraken het slechtste is wat je bij mij kan doen als ik van streek ben. Daarbij vond iedereen mij altijd maar vreemd. Misschien als ze het geweten hadden dan hadden ze er rekening mee kunnen houden, maar niet genoeg denk ik. Een gewone manege met gewone kinderen was voor mij verre van ideaal. Tuurlijk ik heb het overleefd! En ik heb er ook best lol gehadMaar ik denk wel dat ik nog veel gelukkiger geweest zou zijn op een manege die begrip voor dit soort zaken gehad zou hebben, en soortgelijke leden
Ik zie dat niet als afzonderen
Ik zie dat als gebruik maken van mogelijkheden! Waarom moeten vechten om normaal mee te komen, als je ook ontspannen van je hobby kan genieten op een plek die daar toevallig 'speciaal' voor is?
Wat jij zegt over de arbeidsmarkt klopt op zich wel, maar toch is ook daar niet elke plek geschikt voor alle autisten, hoe graag je ook zou willen. Een winkel is vaak geen goed idee, terwijl bv een laboratorium, een computerbaan o.i.d. heel prima kan. Bovendien zijn er met diagnose vaak ook aanpassingen mogelijk zodat het werken je makkelijker gemaakt kan worden! Of vind jij dat ook geen goed idee omdat je je in de normale wereld maar moet zien te redden?
Iemand die vanaf zijn middel verlamd is is gehandicapt, er is iets wat voor hem bepaalde dingen moeilijker maakt, nl de verlamming. Zo iemand kan bepaalde dingen gewoon echt niet, sommige dingen met meer moeite, en sommige dingen net zo goed als anderen. En soms zijn er dingen mogelijk om het toch wat makkelijker te laten gaan.
Ik vind mezelf gehandicaptEr zijn ontzettend veel dingen die door mijn autisme en adhd veel meer moeite kosten dan voor mensen zonder, en in mijn ogen is dat de betekenis van handicap. Niks meer en niks minder
Naskapower schreef:Werken in een winkel moet je als autist absoluut niet proberen, vooral niet in de buurt van andere mensen komen... daarom werk ik ook als bijbaantje achter de kassa bij de supermarkt.![]()