Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ukje schreef:Barl, Ik voel spanning in me hele lichaam opkomen. Het klinkt misschien raar maar op pony's die een keer er met mij zo verschikkelijk van door zijn gegaan durf ik dan ook niet meer op te rijden. Of ik moet er al vaker opgereden hebben en weten hoe het beestje een beetje inelkaar steekt. Ik rij daarom ook het liefst op een vaste pony gelukkig ree ik op een manege waar dat ook kon. En nu ga ik als het goed is weer een paardje rijden waar ik al eerder mee gereden heb.
justmenatas schreef:Ik heb HMS (HyperMobiliteitsSyndroom) op zich niet verschrikkelijk maar wel vervelend. Daardoor rugproblemen en bekkeninstabiliteit. Als ik 5 minuten op een westernzadel zit moet ik dat een week met pijn en beroerd lopen bekopen. Dus daar bedank ik voor. Verder bekijk ik per dag hoe ik me voel en wat ik kan doen, aan een blijvende aanpassing heb ik in mijn geval helaas niks. Zo kan ik vandaag me armen niet hoger als schouderhoogte doen (wilde me haren borstelen) en toen had ik een arm uit de kom :S... even hengelen en het zit weer goed maar staat zo slordig hey hihi
maar ik geniet echt als het goed gaat dan kan ik erop teren als het niet gaat. bovendien begin ik met mijn paard met vrijheidsdressuur, dus dan hoef ik er niet per se op en ben nog lekker bezig... Bari schreef:justmenatas schreef:Ik heb HMS (HyperMobiliteitsSyndroom) op zich niet verschrikkelijk maar wel vervelend. Daardoor rugproblemen en bekkeninstabiliteit. Als ik 5 minuten op een westernzadel zit moet ik dat een week met pijn en beroerd lopen bekopen. Dus daar bedank ik voor. Verder bekijk ik per dag hoe ik me voel en wat ik kan doen, aan een blijvende aanpassing heb ik in mijn geval helaas niks. Zo kan ik vandaag me armen niet hoger als schouderhoogte doen (wilde me haren borstelen) en toen had ik een arm uit de kom :S... even hengelen en het zit weer goed maar staat zo slordig hey hihi
@ justmenats, is een australien stockzadel dan niets voor jou? ik ken dat problem met zitten maar heb dus een aussie en dat gaat super en zit bovendien extra stevig voor die dagen dat mijn benen minder zijn!
ik kogel er zo vanaf denk ik...
Bari schreef:vind ik knap zonder zadel...ik kogel er zo vanaf denk ik...
(glij er heus wel eens naast haha)
idd justmetas oefening baart kunst....ik sta gelukkig niet meer op een manege, ik had een en ander nare ervaringen gemaakt, ze lachten me uit etc of zeiden ik moest geen paard rijden...
stemd me zo af en toe erg verdrietig het onbegrip van sommigen, ik sta nu particulier en heb helemaal mijn draai gevonden en bovendien een geweldige instructeur gevonden die mij veel zelfvertrouwen geeft... Bari schreef:idd justmetas oefening baart kunst....ik sta gelukkig niet meer op een manege, ik had een en ander nare ervaringen gemaakt, ze lachten me uit etc of zeiden ik moest geen paard rijden...
stemd me zo af en toe erg verdrietig het onbegrip van sommigen, ik sta nu particulier en heb helemaal mijn draai gevonden en bovendien een geweldige instructeur gevonden die mij veel zelfvertrouwen geeft...

Dus sinds 2 dagen zit ik weer op het paard. Mijn linkerbeen kan ik dus niet gebruiken. Ik klem me nu dan maar gewoon vast met de knieen, en gelukkig loopt mijn paard op lichte hulpen dus heb ik er vrijwel geen last van.
miss_kippie schreef:ik heb ook vaak met een gipsbeen gereden alleen nu heb ik een hernia ken net me schoenen aan krijgen dus paardrijden zit er voorlopig weer niet in
ik hoop dat je snel beter bent!