Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jij kent je inkomsten en uitgaven. Via de Nibud kan je voor jezelf een duidelijk overzicht maken. Welke kosten heb je elke maand sowieso? Waar moet je geld voor opzij houden? Arc_En_Ciel schreef:lizy29 schreef:Ik heb helemaal niets tegen een uitkering op zich. Maar in mijn ogen is een uitkering bestemd om in de eerste levensbehoefte te voorzien dus voedsel, onderdak, verzekering etc. Een paard is een luxe en staat daar wat mij betreft dus buiten.
Dus ja als ik zou moeten rond komen van een uitkering zouden mijn paard en andere huisdieren er uit gaan.
Amen![]()
Uitkering is er niet voor niets, als je geld over zou hebben voor luxe zou je geen uitkering hebben
Zeker niet vervelend bedoeld en met alle respect van de wereld: Maar wij betalen ook voor uitkeringen voor mensen die het nodig hebben om gezond te kunnen leven, niet zodat een meid (die het waarschijnlijk wel verdient!) het gebruikt om een luxe-iets als een paard aan te schaffen
GamblersCup schreef:lizy29, als ik nou zeg dat ik vind dat jij te weinig verdiend om een paard te houden (want ik verdien per maand veel meer dan jij met mijn bedrijf), ga je dan ook alleen maar wekelijks lessen? Want ik zeg dan precies hetzelfde als jij. Je kunt niet in iemand's portemonnee kijken en van vreemde mensen weten hoeveel ze per maand uitgeven en overhouden.

Kriel schreef:GamblersCup schreef:lizy29, als ik nou zeg dat ik vind dat jij te weinig verdiend om een paard te houden (want ik verdien per maand veel meer dan jij met mijn bedrijf), ga je dan ook alleen maar wekelijks lessen? Want ik zeg dan precies hetzelfde als jij. Je kunt niet in iemand's portemonnee kijken en van vreemde mensen weten hoeveel ze per maand uitgeven en overhouden.
Wat ik niet mag, mag jij niet....
Maar ik snap je punt.....
Wanneer he het heel zwart-wit bekijkt, verdien 'je' pas het tweede helft van het jaar geld.
Ik spreek nu voor mezelf, met mijn 52%-belastingschaal-afdracht. Ik draag dus waarschijnlijk meer af aan de belasting dan Lizy29.
Betekent dat dat ik u meer te zeggen heb over wat er met dat geld gebeurt en hoe het besteed mag worden, en of dat eerlijk is of niet?
lizy29 schreef:Ik vind het een groot verschil of je zelf voor je geld werkt of dat je het 'krijgt' van de staat. Wat mij betreft zou er dus ook veel meer van persoon tot persoon mogen worden gekeken als het gaat om de hoogte van de uitkering ipv maar standaard bedragen aan te houden.
lizy29 schreef:Zie jij mij typen dat ze minder zijn?
Maar op het moment dat je van geld leeft dat je niet zelf verdient hebt door werk (of je dit nu wel kunt of niet) ga je wat mij betreft anders en zuiniger mee om dan geld wat je zelf verdient hebt ja.
Kirsha schreef:lizy29 schreef:Zie jij mij typen dat ze minder zijn?
Maar op het moment dat je van geld leeft dat je niet zelf verdient hebt door werk (of je dit nu wel kunt of niet) ga je wat mij betreft anders en zuiniger mee om dan geld wat je zelf verdient hebt ja.
Hallo dan, wie zegt dat mensen met een uitkering én paard dan niet zuinig kunnen zijn? Want dat zeg je eigenlijk, dat je zuinig moet zijn omdat het volgens jou 'andermans' geld is en daarom geen paard 'mag' kopen. Want dan ben je blijkbaar niet zuinig. Heb je enig idee hoeveel mensen er zijn mét uitkering die hun geld aan de grootst mogelijke onzin uitgeven of nog erger, er eigenlijk niet eens recht op zouden moeten hebben?