Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lieia schreef:Hoi,
ik heb me speciaal aangemeld omdat ik ook vrijwilligerswerk ga doen bij een AP manege bij mij aan de overkant! Ze hebben geloof ik 20 paarden/pony's en mensen met verschillende beperkingen, waarvan sommigen wel zelfstandig kunnen rijden en ook hoorde ik dat er wel eens een kindje was die 2 begeleiders had, en dan nog 1 voor het paard!
Als ik het zo lees is het wel lichamelijk hard werken, maar dat vind ik eigenlijk ook wel fijn. Ben benieuwd hoe ik het geestelijk trek...
ievie schreef:Lieia schreef:Hoi,
ik heb me speciaal aangemeld omdat ik ook vrijwilligerswerk ga doen bij een AP manege bij mij aan de overkant! Ze hebben geloof ik 20 paarden/pony's en mensen met verschillende beperkingen, waarvan sommigen wel zelfstandig kunnen rijden en ook hoorde ik dat er wel eens een kindje was die 2 begeleiders had, en dan nog 1 voor het paard!
Als ik het zo lees is het wel lichamelijk hard werken, maar dat vind ik eigenlijk ook wel fijn. Ben benieuwd hoe ik het geestelijk trek...
Hoi Lieia,
Wat super zeg, dat je jezelf hebt aangemeld om vrijwilliger te worden. Op welke manege ga je vrijwilligerswerk doen?
Waarom zou je het geestelijk niet trekken? Er zullen altijd mensen met verschillende soorten beperkingen zijn (verstandelijk of lichamelijk) en de een erger dan de ander. Ze blijven echter altijd allemaal mensen die genieten van even paardrijden. Denk aan het gemeenschappelijk genieten en dan zal je het vast wel trekken..
Lieia schreef:Maar dat is dus iets wat ik los moet laten, misschien is het juist wel een goede uitdaging!
Shadow0 schreef:Lieia schreef:Maar dat is dus iets wat ik los moet laten, misschien is het juist wel een goede uitdaging!
Kan idd een hele interessante uitdaging zijnGa er met een open blik naartoe, en observeer de ruiters maar eens een tijdje, daar krijg je vaak veel begrip door. Door op hele specifieke dingen te letten, ga je mensen anders bekijken - en da's ook voor jezelf weer heel waardevol.
Let bv maar eens op: wat vindt iemand leuk, waar hebben ze eigenlijk geen zin in, en waar zie je dat aan? (Vinden ze draven leuk, willen ze graag aandacht van iedereen in het publiek, etc. Wanneer verliest iemand z'n aandacht?)
Kun je zien of iemand iets begrijpt of niet, en hoe voeren ze dat uit? (Dan zul je zien dat sommigen heel goed kunnen praten en dat toch volkomen niet om kunnen zetten in actie, en anderen geven weinig reactie maar doen het uiteindelijk wel prima.)
Hoe reageren ze op spannende dingen, op uitdagingen, overschreeuwen ze graag met stoer gedrag, of raken ze juist in paniek?
Etc. Door echt op dat soort specifieke dingen te letten, vallen je al snel heel veel leuke dingen op, en kun je veel beter begrijpen waarom iemand reageert zoals 'ie doet.
Liekk schreef:Ik vindt het super werk, en raadt dit echt aan als je bijvoorbeeld werkloos bent. Ookal is het voor 2 uurtjes per week. Veel bedrijven moeten het hebben van hun vrijwilligers.