KLfan schreef:Okkieenjoy schreef:Twee jaar terug ben ik geopereerd aan mijn kruisbanden en drie jaar daarvoor aan mijn meniscus. Nu heb ik al een hele tijd niet meer paard gereden, maar zou dit heel graag weer op willen pikken. Is hier iemand die ervaring heeft met een slechte knie en paardrijden? De operatie bij de kruisbanden is niet helemaal goed gegaan waardoor ik mijn been niet helemaal meer kan strekken. Na een flinke wandeling voel ik dit gelijk in mijn knieholte.
groetjes,
Maud
heey wat grappig ik heb zelf ook slappe banden maar er nog net veel last van.(knieschijven intotaal vijf keer er naast). helaas moet ik later misschien wel een operatie. maar tot nu toe heb ik nooit last gehad van mijn knieen tijdens het rijden. ik merk hier alleen maar door dat mijn spieren daar steeds strakker beginnen te zitten. voor verdere infomatie mag je mij pb-en
Ik heb ook erg slappe banden. (En ik ben 2 jaar terug geopereerd aan mijn meniscus, omdat ze dachten dat-ie gescheurd was, uit eindelijk hebben ze hem schooon gemaakt.)
Maar dat komt omdat mijn pezen te veel naar de buitenkant zijn aangehecht en ik x-benen heb.
Daardoor schieten ze er erg snel naast.
Heb vorig jaar ook van lies tot enkel in het gips gelopen mijn hele zomer vakantie omdat mijn kapselband gescheurd was.
Ik kan nog redelijk goed rijden, moet het wel gewoon bij 1 paarden houden, of 2 rustige ritjes per dag.
Maar ik kan er niet meer dan 1 intensief doen, dan loop ik geheit met zere knieen of de dag erna dat alles zeer doet.
Ik kan ook kiezen voor een operatie, maar daarvan heb ik 25% kans op heftige pijnen elke dag. En dat vind ik toch wel erg veel. Dat is 1 op de 4.
Dus ik twijfel heel erg of ik die operatie moet doen. Liever wil ik ook een second opinion. Die zijn we nog aan het regelen.