zandvangers schreef:waneer moet je weer voor controle komen bij de arts of in het ziekenhuis .
als dat te lang duurt moet je zelf zo snel mogelijk even een afspraak maken .
dan moet je alle vragen vanaf nu even op papier zetten zodat je het niet vergeet .
ook moet je even vragen of je fysio of ergotherapie kunt gaan starten .
zij kunnen dan samen met jouw oefeningen doen om te kijken welke spieren nog werken .
en met hun samen kun je ook kijken of je nog kunt paardrijden in de toekomst .
ik neem in elk geval aan dat de wonden nu dicht zitten en je geen hechtingen meer hebt ?
mijn jongste dochter heeft sinds 4 jaar een verlamde arm .
maar zij loopt tegen veel meer problemen aan dan bijvoorbeeld allen maar paardrijden hoor .
boterham smeren , rits dicht doen , knopen dicht en open maken , veters strikken , sokken aan , kleren aan , evenwicht weer hervinden .
en ga zo maar door .
hoe doe jij dat ?? daar moet toch ook door een therapeut mee geoefend worden ?
ik kan me uiteraard best voorstellen dat je gefrustreerd bent in verband met je eventuele opleiding , die je nog moet gaan starten maar ,
dat is toch niet het enige waar je tegen aan loopt .
en revalidatie moet je gewoon zo snel mogelijk starten zodat je het beste uit de situatie haalt .
als spieren maanden niets doen word het steeds moeilijker om ze uberhoubt nog aan de praat te krijgen .
dat moet jouwn arts en chirurg echt wel weten hoor
nogmaals ga een afspraak maken bij de arts
ik moet elke donderdag op controler ivm de onderhuidse boedinge
en over me opleiding daar meot ik helaas al mee stoppe omdat die gewoon te zwaar ik
ik moet kijke naar nivo 1-2
waardoor ik moet kijek voor een nieuw verzorg paard en alles en ze kunne nogsteets neit zegge of ik nu wel of neit mag paardrijde door die onderhuidse bloedinge
de vraag van hun is
komt het door glas of is dat een andere oorzaak en k weet ut ook niet meer