Verboden om te rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HorseDreamx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:02

Misschien kan je mennen met iemand samen!

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:06

Meid ik heb ook sinds 5 jaar een zware vorm van epilepsie, gelukkig houden de medicijnen alles onder druk. Maar ik mocht in het begin ook niet meer paardrijden van mn ouders (en vooral niet van mn vader). Probeer je in hen te verplaatsen, ze hebben het beste met je voor! Ze zijn als de dood dat er iets met je gebeurd natuurlijk. Dit zal na een tijde vanzelf wat minder worden, heb tot die tijd gewoon geduld en rij maar eventjes niet, sterkte :(:)

evvvaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:35

!! Wat stom :( Ik zou je ouders vragen of je een shetlander waar je lekker mee kan knuffelen mag hebben. Dan blijf je toch nog lekker met de paarden verbonden.

MilouLindsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:05

flippi schreef:
Help me alsjeblieft wat kan ik doen, ik heb een week geleden vernomen dat ik een ernstige vorm van epilepsie heb, mijn vader heeft me nu verboden om nog paard te rijden en zegt dat we mijn allerliefste pony maar moeten verkopen |(. Hoe kan ik hem hier vanaf brengen. Het eninge pluspunt is dat mijn moeder hem niet wil verkopen maar zij vindt het ook niet goed dat ik nog rijd. Het is voor mij al heel wat wat ik moet verwerken dat ik nu aan zware medicijnen moet ect. en nu ook nog dit. Wat moet ik doen

iemand

p.s. ik heb echt iemand nodig die zegt dat het allemaal goed komt

Ik snap jou ouders helemaal!
Voor jou is het heel erg! zou het zelf ook heel moeilijk vinden!
Maar als je nu eens een iemand gaat zoeken die jou ponny kan verzorgen dat hij/zij toch nog bij je is maar dat ze door iemand anders goed verzorgt en bereden word, en dan kopen je ouders voor jou een leuk knuffel ponnytje om hem doodteknuffelen.
Hou me op de hoogte!
Groetjes miloulindsy

lyzander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 23:28

Allereerst, heel veel sterkte.
Denk dat het niet goed is om overhaast je pony meteen te verkopen. De omgang met het dier kan je zoveel rust geven dat het nu juist positieve invloed kan hebben. Er is vast wel een oplossing te vinden die zowel jou als je ouders op het gemak stellen.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 07:34

Sterkte er mee!

Ireen22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:13

Hallo,

Ik heb zelf ook eplipsie! En word in december nog eens gekeurd dat het allemaal onder controle is!! dan ben ik een jaar aanvalsvrij
Ik slik gewoon me medicijnen en rij gewoon elke dag paard! en moet zeggen dat het gewoon goed gaat!

Voordat ik wist dat ik eplipsie had kreeg ik aanvallen op me paard dan kwam het eruit..
Maar nu gaat het gewoon super!!
En geniet er elke dag van..

Suc6 ermee!!

speedyenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:48

heei

wat irritant zeg,

kan je ook niet aan je vader vragen of je alleen op hem mag stappen en een beetje leunen?

en meee betalen met het hooi en stro?

dat kan misschien helpen,

en ik weet zeker dat het goed komt!!!!!!!!!!!!

fresco1234

Re: Verboden om te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:17

je kan je pony leren stil te gaan staan als jij een aanval zou krijgen, er zijn ook honden die dit kunnen komen aanvoelen. en wsl weet jouw pony wel wanneer jij je niet goed voelt en gaat ze zelfs niet eens toestaan dat jij erop gaat, en nooit alleen rijden

kimgirltibor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:01

wat een rotnieuws zeg! :(:)
heel veel sterkte ermee.
en misschien is het inderdaad wel leuk om aangespannen te gaan rijden!
in deze tijd zul je heel veel steun uit je pony kunnen halen. misschien is dit
ook een goede redenering voor je ouders?

heeel veel sterkte ermee!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:32

Hoe staat het er inmiddels voor? Aangezien het al een tijdje geleden is dat je dit topic opende.

zuperzeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:34

je kan altijd nog gaan mennen!

zuperzeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:35

hoe gaat het nu met u :D
ben je gaan mennen?
heb je je ouders al overgehaald?
xxx

HildeJVW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:35

Je kan misschien medicijnen ervoor krijgen?? heb ook een keertje erens gelezen een stukje dat paarden een epelepsie aanval (of hoe je schrijft..) voelen aankomen en dit kan je merken aan hun oren ze maken dan kleine bewegingtjes.. http://www.breda-en-alles-daaromheen.nl ... rouwen.htm (is de site waar het op stond:))
Hoop dat je er iets aan hebt.. of je probeert met de kar te gaan rijden?? kan je ook minder goed als je een aanval krijgt vallen.. meestal is er ook wel iemand op de kar erbij ..

xxx

cloudya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:25

Ik hoop dat je je ouders hebt kunnen overtuigen de pony nog niet te verkopen!
Je kunt juist zoveel steun hebben aan je pony als maatje, geeft rust, en dat zal denk ik alleen maar positief werken op je epilepsie.

Snap dat je ouders bang zijn dat er iets gebeurd, maar misschien kun je een compromis maken, dat jij verzorgt, knuffelt...en er een bijrijdster komt totdat duidelijk is wanneer je zelf weer kan rijden (als je weet hoe de medicijnen werken op je enzo)

De mensen hier die werken bij zo'n aangepaste manege zullen vast ook wel nuttige praktische tips voor je hebben!

Dromer1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:38

Ik zou gaan mennen, als je een rustige pony hebt.
Als je paardrijd kan je hard ervan af vallen als je epilepsie hebt en je pony kan er zenuwachtig van worden.
Als je ment en je krijgt een aanval dat val je niet op de grond, als je pony dan leert als er geen druk meer op de teugels staat ook stil te staan is er geen probleem.

Moony_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:44

Zo rot!
En, heb je al een oplossing gevonden?

Sterkte ermee!

Elmo_tornado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:31

Heyhey ,
Je kan iemand vragen die bij je loopt als je rijd . Je pony verkopen moet je écht niet doen , paarden voelen als mensen hun nodig hebben en zulllen je steunen ! Misschien kan je ook wat longeerlessen nemen ...
Sterkte !! En als je er zelf in gelooft kom je er wel hoor !!

Appelpit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:39

het is natuurlijk zo dat het niet slim is om te rijden. maar als je nou iemand kan vinden die voor jou kan rijden en dan kan je zelf lekker met je paardje niks doen.. wandelen, poetsen. misschien wel mennen. als je er maar voor zorgt dat je niet alleen bent.

Succes!

mobidik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 19:56

Hoi;

Echt heel vervelend voor je. Maar... ik heb zelf een dochter die ook epilepsie heeft. Ze heeft vanaf dat ze 1 1/2 is epilepsie. Ze heeft een eigen pony (een super eigenwijze fjord van 18 jaar) en daar rijdt ze op. Ze moet wel verplicht van ons met een cap rijden en een bodyprotector en mag ook nooit alleen rijden. Maar ze rijdt gewoon paard.
Ik kan me wel voorstellen dat je ouders erg ongerust over je zijn, ik weet ook niet hoe jou pony verder is. Maar Kimberley (zo heet mijn dochter) is nu negen en heeft vorig jaar op haar pony een groot insult gehad (oftewel aanval). Ik zag het maar reed zelf aan de andere kant van de bak. Ik riep de pony en wonderbaarlijk genoeg kwam ze naar mij toegelopen en kon ik Kimberley met hulp van haar pony aftillen. Op de een of andere manier had ik het gevoel dat de pony gewoon wist dat het niet goed zat met Kimberley en was dus ook super voorzichtig. Paarden en pony's voelen het vaak goed aan. Alleen net als mensen is dat ook wel weer verschillend per paard of pony.
Ik vind mennen ook wel een optie. Maar ik denk dat je ouders ook erg zuinig op je zijn en daarom nu heel erg voorzichtig. Als je vragen hebt of je ouders dan mogen ze me altijd een berichtje sturen!!!

Groetjes;
Saskia

iMyrable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:14

Is het geen optie om altijd met een begeleider in de bak te zijn, en veiligheidsbeugels etc. aan te schaffen?

suze2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:03

heel veel aandacht aan de pony besteden dan ziet je vader mischien in dat je heel veel van het beestje houd

2001345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:52

wat rot voor je
heb je je ouders inmiddels kunnen overtuigen de pony niet te verkopen?

_emily_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 16:39

hooi,
heey wat jammer miss kan je een instructrice krijgen die je helpt en die je ouders kan overtuigen om je pony te houden maar onthoud wel dat je ouders het doen voor jou ze zijn alleen bang dat jou iets overkomt.
veel sterkte
groetjes Emily.

Adawii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:44

da's balen..
Maar misschein kun je een pony hebben met helemaal geen gekke dingen>
Ik ben ook ooit gevallen, en had toen 3 maanden lang een dinges.. gekneuzde rug ;)
ben daarna gewoon weer op mijn pony geklommen..