Bij mij zit de fibro vooral in armen, benen en rug -> (nog) niet in het bekken (wil ik ook graag zo houden natuurlijk!)
En laat ik nou juist vallen op de bredere rassen.... moeilijk, moeilijk!
Ach, ik heb nog even tijd om verder te twijfelen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Een fjord behoort zeker tot de mogelijkheden wat mij betreft, maar het is wel lastig dat ik tegenstrijdige adviezen over ze krijg! 2 mensen zeggen dat ze vlakke gangen hebben en lief en eerlijk zijn en weer anderen zeggen juist dat ze niet makkelijk zijn en een te brede rug hebben....
Stronglady schreef:Ja, foei, sannedepanne!Een fjord behoort zeker tot de mogelijkheden wat mij betreft, maar het is wel lastig dat ik tegenstrijdige adviezen over ze krijg! 2 mensen zeggen dat ze vlakke gangen hebben en lief en eerlijk zijn en weer anderen zeggen juist dat ze niet makkelijk zijn en een te brede rug hebben....

Door veel proef te rijden bij verkopers krijg je zelf een prettig beeld van wat je wil van een paard. joyfordogs schreef:heb je al gedacht aan gangenpaarden? er zijn diverse verschillende rassen waaronder ook barokke types.
Bij diverse liefhebbers mag je vast een keer kennis komen maken met 1 van de rassen.
op http://www.gangenpaarden.nl vind je informatie over diverse rassen.
Als je een gangenpaard hebt met comfortabele gangen, heb je veel minder last van je klachten, je zit veel stiller op het paard. Wellicht kan dat jou helpen, er zijn ook mensen die met uiteenlopende lichamelijke klachten, die zelf minder last hebben door het rijden van een gangenpaard.
Zelf heb ik mangalarga marchadores, een braziliaans gangenpaarden ras, deze zijn gemiddeld rond de 1.50 en zijn meer barokke. Maar er zijn nog veel meer andere gangenpaarden.
Neem de tijd om een voor jou, geschikt paardje te vinden en kijk goed rond, ik zou me idd ook niet op 1 ras focussen.

Een Haflinger is geweldig, (heb ook
), maar mijnes is dan toevallig bést ontdeugend! Een fjord is
Het enige wat ik je nu niet zo 1,2,3 zou aanraden is een echte volbloed, bijv. een arabier..
wammesje schreef:Je mag die van mij proberenal is het alleen al om te bewijzen dat ze niet stug, lomp en lui zijn
![]()
en hij rijd heerlijk!!

, het ligt ook echt aan het karakter van het beestje zelf.
wammesje schreef:Al is het wel zo, dat bepaalde rassen heel koel in het hoofd zijn. en met wat minder arbeid af kunnen.
) Stronglady schreef:Ja, foei, sannedepanne!Een fjord behoort zeker tot de mogelijkheden wat mij betreft, maar het is wel lastig dat ik tegenstrijdige adviezen over ze krijg! 2 mensen zeggen dat ze vlakke gangen hebben en lief en eerlijk zijn en weer anderen zeggen juist dat ze niet makkelijk zijn en een te brede rug hebben....
fjordnina schreef:Met de fjorden zou ik in jouw geval niet bij een particulier kopen, maar bij een fijne fokker. Ook daarin zou ik heel selectief zijn. Indien je dat wilt overwegen wil ik je via pb wel een aantal aan en afraders op basis van mijn ervaringen geven. Een particulier is vaak blij met iedere kijker, terwijl een fokker door het grotere aanbod toch wel kijkers krijgt en hem om het even is welk paard hij verkoopt. Daardoor kan hij een eerlijker advies geven.