Wie rijd er hier met een beperking?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:00

@ happy...het zit je ook niet mee... |( maar fijn dat je toch lekker hebt kunnen rijden hoor!

@ gompie...ik ben ook benieuwd!

Madeira_

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:14

@Happy, balen dat het zo gaat ;(
@Gompie, ik ben ook wel benieuwd hoe het is afgelopen!

Pff net echo gehad van mijn buik.. Krijg vrijdag/maandag uitgebreide uitslag.. Maar.. ik heb in elkgeval galstenen, dat zag ze wel.. ;(

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:43

@ Canter Dat zou voor mij echt iets zijn i.p.v naalden

Morgen is de dag dat ik weer naar duitsland ga. Hopelijk blijft het droog zodat ik nu meer op ouwe fer kan en hopelijk op lieuwe.
Anders weet ik nog wel andere oefeningen om met lieuwe te doen :D .
Lieuwe is namelijk gek op ballen

@ Madeira galstenen zijn erg pijnlijk. Hopelijk verders niks ernstig
Ben benieuwd naar de uitslag

@ Gompie ik ben erg benieuwd dus zodra je iets weet.

_Canter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:01

Citaat:
Morgen is de dag dat ik weer naar duitsland ga.

Ben niet nieuwsgierig hoor ;-), Nawamooks....
Maar wat doe je in Duitsland?

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:09

hier alles in zak en as. kreeg net een brief van de GKB, dat mijn betalingen sinds 18-07-2007! niet waren afgeschreven! ik heb toen een kleine kredit gehad vanwege mijn echtscheidingszaak, doet er ook niet toe, maar ik begreep er helemaal niets van. ik heb in die tijd een nieuwe rekening geopent ivm verhuizing, en toen had ik een overstapservice. alle afschrijvingen liepen gewoon door hoor en ik sta niet rood. andere dingen gingen ook gewoon door, maar ik kijk nooit vaak op mijn rekening, ik weet wat er uitgaat...ofwel niet dus, want het blijkt niet afgeschreven te zijn, maar ik snap er niets van. dus net de bank gebeld wat voor een service dit is, maar ze moeten het even uitzoeken. nou neemt niet het feit weg dat ik lijk als een crimineel, die niet betaald plus dat ik dus een BKR toetsing heb gekregen! wou er naar de GKB bellen net, maar die zijn er niet dus pas morgen vroeg. Een hele nacht niet slapen en piekeren.ik vertik het gewoon om op zo een manier het hele bedrag te gaan betalen, want ik sta verbaasd waarom ik pas naar meer dan een jaar een brief krijg, zo van er is een jaar niet afgeschreven! sorry, moest dit ff kwijt!

_Canter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:31

O wat balen Bari. Wij hebben ook eens zoiets gehad, weet niet eens meer waarvoor. Maar wij gingen er gewoon vanuit dat het maandelijks afgeschreven werd, wat dus al een half jaar níet zo was. Tsja .... dat controleer je gewoon niet, gaat er gewoon van uit dat het goed gaat. Je machtigt ze tenslotte en als ze het dan niet afschrijven...

Je kan de GKB toch gewoon bellen, er zullen toch ook redelijke mensen kunnen werken waarmee je een betalingsregeling kunt treffen?

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:34

ik hoop het, ik zal morgen vroeg maar meteen bellen. je mag het weten ook, het is een bedrag van duizend euro maar ik ging er van uit dat het gewoon allang afgelost was...niet dus, ik moet er morgen achteraan. heb een hekel als ik niet meteen kan bellen, maar nog een nacht moet wachten, pfff.

_Canter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:39

ja....dat kan ik met voorstellen, heb ik ook, liever iets doen, dan wachten ;-)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:44

zeg dat wel pfff!

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:38

@ Canter mijn paarden staan in Duitsland bij m'n vriendin..
Ze is op bokt ook bekent als kimmie261

Toen Fernando nog in nederland stond is hij niet goed behandeld.
Had een verzorgster die hem toe eigende. Zodat ik hem niet zag. Kon hem alleen zien als ik in m'n rolstoel zat.
Kimmie is toen eerst naar Belgie verhuist en later naar Duitsland en vroeg ze of Fernando mee mocht.
Van mij mocht hij mee omdat ik dan weer aan een verzorgster vast zat.
Vandaar dat hij dus nu daar staat. Hij wordt in april 27 jaar dus ook erg op leeftijd.
Lieuwe hebben we samen gekocht zodat zij hem kan beleren en dat ik later op hem verder kan.

Heeft ook z'n voordelen. We hebben een eigen zaak en dat geeft vaak heel veel stress. Dat gaat komt vaak voor mij niet ten goede.
Dus ga ik daar heen om wat te ontspannen en om bij m'n grote mannen te zijn en om m'n spieren te trainen zonder geremd te worden.

Ik vind mezelf niet gehandicapt of ziek en als ik in de winkel bezig ben willen de mensen mij helpen.
Als ik dan gestresst ben kunnen ze een uitbrander krijgen. Ik zeg altijd "ik ben niet ziek, ik heb een ziekte"
Als het niet gaat geef ik een gil, maar zolang ik dat niet doe laat me dan aub in m'n waarde.
Iedereen vind je zielig en vinden het erg. Wil geen meelij. Ze denken dat ik van porselein ben en dat ben ik niet.

Sorrie dat ik voor sommige hard over komt, maar als je al vanaf je 15de zelfstandig bent door omstandigheden, wordt je erg hard

pruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:47

Mijn zus is begin december aan haar enkel geopereerd,deze is vastgezet zodat ze niet meer normaal kan stappen .
Normaal zou ze half februari uit de gips gaan en na nog wat revalidatie zal ze proberen om terug op haar paard te stappen.Momenteel word haar paard door een ander gereden zodoende dat ze niet te lang stil staat. Als er iemand ervaring met heeft alle tips zijn welkom.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:51

@ nawamooks, je komt niet hard over, je bent denk ik heel reel. ik herken veel in je verhaal, mensen behandelen me ook als van suiker, en dat geeft vaak aanleiding tot een afsnauwer bij mij. ik heb nog een vriendin die heeft ook MS maar die is sinds afgelopen jaar ziek en zo snel achteruit, dat ze helemaal niets kunnen doen. dan denk ik weer-ik heb dus best geluk dat het bij mij niet zo snel gaat. ondanks dit wens ik gewoon normaal behandelt te worden.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:52

pruts schreef:
Mijn zus is begin december aan haar enkel geopereerd,deze is vastgezet zodat ze niet meer normaal kan stappen .
Normaal zou ze half februari uit de gips gaan en na nog wat revalidatie zal ze proberen om terug op haar paard te stappen.Momenteel word haar paard door een ander gereden zodoende dat ze niet te lang stil staat. Als er iemand ervaring met heeft alle tips zijn welkom.

welkom pruts...ervaring met wat? doorrijden van het paard of juist met het vastzetten van een enkel? sorry, snapte het niet helemaal...vandaar mijn vraag

pruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:02

Bedankt voor de reactie
Mijn zus heeft geen idee hoe ze terug op haar paard moet stappen.Voor de operatie had ze al een krukje nodig om op te stappen.Ook is haar paard nogal een deugeniet die al wel eens durft te gaan lopen,niet met opstappen maar tijdens draf en galop.Dan kan het wel een 5 tal minuten duren voor ze haar terug onder controle heeft.

_Canter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:30

@Nawamooks, okee duidelijk. Wij willen naar Duitsland verhuizen, dichter bij mijn man's werk wonen. En makkelijkere huisvesting voor de paarden: loopstal en veel weide.

@pruts: Ik heb mijn paarden mbv clickertraining stil te staan bij een krukje en dan ook nog in de goede positie (dus niet nét teveel naar voren of naar achteren).
Klinkt wel heel handig zoals ik het opschrijf en die van 20 doet het ook nog steeds heel goed (ik heb het al lang niet meer gedaan met ze nl). Met de ander ga ik binnenkort eens kijken of hij het nog weet, anders krijgt ie herhaalcursus....haha.
Maargoed ik lees dat opstappen best wel lukt, maar toch zijn het doen van dit soort oefening heel goed voor het wederzijds vertrouwen en heeft ze er misschien wat aan bij het draven en galopperen.

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:15

@ Canter Dat heb je zat in Duitsland, Een huis is stukke goedkoper daar en je heb land waar je u tegen zeg.
Er zijn al zat nederlanders naar Duitsland verhuist.
Op bokt waar ik ook wel is reageer zitten de nederlanse duitsers hihihihi.

Vraag is een keer informatie daar. Die weten precies naar wat je moet kijken en/of regeltjes e.d.

@ pruts Ik probeer het me even voor te stellen. Het opstappen bij mij is ook geen probleem. Ik moet namelijk met opstappen m'n enkel op slot zetten.Rijden idem dito want m'n enkels klappen anders dubbel als ik licht rij.
Ik zit eigenlijk of ingetapet of met een steunbandage in m'n laars. Soms ben ik erg eigenwijs hihihihi en doe het niet.
Maar dan zit ik gewoon door en probeer ik rustig te galoperen.
Dat lukt mij alleen bij Fernando.
Bij lieuwe ga ik heel raar maar waar lichtrijden.

Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen.

Anders moet ze het is proberen en dat iemand erbij is en aan een longeerlijn. Zodat ze een beetje het gevoel terugkrijgt en het vertrouwen.

_Canter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:50

@Nawamooks Goeie tip over Duitslandbokkers, ben gelijk in dat topic gedoken, valt altijd wat van op te steken. Thanx!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:53

Ik heb mijn paarden ook een paar jaar in Duitsland gehad. Nu sta ik weer net over de grens in Nederland.

een paard leren stilstaan is best makkelijk, maar je hebt geduld nodig en iemand die in het begin wel snel op en af kan stappen.

Parkeer het paard naast het obstakel, stoel, krukje, steen, muurtje, maakt niet uit.
Loopt ie naar voren, zet hem terug. Draait ie de kont bij, zet de kont terug (nooit eerst een rondje draaien, gewoon terug waar het stond). Loopt ie naar achteren, zet hem terug op de plek.

Dan ga je ernaast staan op het krukje/stoeltje/boomstam whatever.

pak de teugels. Loopt het paard, kom van je opstakel af en zet hem weer terug. Net zolang proberen tot je rustig de teugels kunt pakken en een voet in de beugel zetten. Gaat ie lopen, stap af en zet weer terug. Opstappen. Gaat ie lopen tijdens het opstappen. Weer eraf en zet em terug. Ook als je zit en geen been geeft (dus wiebelen, teugels oppakken, aan je zadel prutsen, allerlei dingen mogen geen beweging opleveren). loopt ie wel.. zet em terug (dus afstappen). Een paard mag pas lopen als jij met been komt.

Het is echt niet zo ingewikkeld. Je moet het een paard moeilijker/vervelender maken. En ze vinden teruggezet worden echt heel vervelend. Blijven ze wel netjes staan: prijs / aai ze de hemel in.

In essentie leren wij westernpaarden zo stil te staan voor opstappen, line up, jury inspectie, tie down.

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:04

@ Canter Geen dank. Helaas krijg ik m'n vriend Herman niet zover om daar heen te verhuizen.
Mij lukt het om ze te verstaan en wat terug te zeggen, zolang ze rustig praten hihihi.
Maar dat komt door m'n komaf. Ik ben namelijk zelf 3/4 duits.
Maar herman die vertikt het gewoon hihihihi.

Zo heb ik Fernando ook getraind, Fer was een springpaard dus dan weten jullie het wel hihihihi.
Gewoon alles op je gemakje

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:09

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:14

Bari schreef:
@ nawamooks, je komt niet hard over, je bent denk ik heel reel. ik herken veel in je verhaal, mensen behandelen me ook als van suiker, en dat geeft vaak aanleiding tot een afsnauwer bij mij. ik heb nog een vriendin die heeft ook MS maar die is sinds afgelopen jaar ziek en zo snel achteruit, dat ze helemaal niets kunnen doen. dan denk ik weer-ik heb dus best geluk dat het bij mij niet zo snel gaat. ondanks dit wens ik gewoon normaal behandelt te worden.

Snap je echt! Ik vind je ook heel reeël Nawamooks. :)

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:54

Dames, dames, jullie moeten wel goed lezen hoor.......... :list:

Ik schreef dat ik de 20ste naar de keuring van het UWV moest, en dat is het nog lang niet, toch???? :D

@Bari: Bale zeg, ik hoop dat je alles goed geregeld krijgt met die aflossing. Belachelijk vind ik het dat ze pas NU reageren, maar eigenlijk had jij ook je afschriften beter in de gaten moeten houden................. :o
Zéker, net na het openen van die andere rekening!!!! ;)

Ik ben gisteren lekker gemasseerd en zodadelijk moet ik naar de Fysio, want er zit in mijn nek iets klem denken ze.......... ;(
Als ik op mijn rechterzij slaap, word ik wakker omdat mijn linkerhand gaat tintelen en andersom.............. |(
De masseur vond gisteren wel dat alles in mijn schouders en nek goed vast zit, maar dat wist ik al, ik sta ook vaak op met een stevige hoofdpijn en als ik dan even beneden rondgehuppeld heb, is het over! :+

Tja, ik weet...........ik ben er nog lang niet............... :(:)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:15

@ gompie.... :o thnx ik had het over het hoofd gezien, maar goed, we duimen ook de 20e voor je!

ik heb het kunnen regelen, na een slapeloze nacht en helemaal gebroken vanmorgen, bah! De bank was het vergeten door te geven, pfff....maar goed, ik pak de betaling gewoon weer op en ben er straks ook vanaf. heb zo les met m paardje, vandaag voor t eerst zadel op dus spannend!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:16

@ corientjuh! mooi filmpje hoor!ziet er netjes uit vind ik dan!

_Canter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:10

Citaat:
De masseur vond gisteren wel dat alles in mijn schouders en nek goed vast zit, maar dat wist ik al, ik sta ook vaak op met een stevige hoofdpijn en als ik dan even beneden rondgehuppeld heb, is het over!

Gompie, ben je wel eens bij een chiropractor geweest? Dat helpt mij stukken beter en voor veel langere tijd dan fysio of massage.

@Bari: Fijn dat het geregeld is!