Wie rijd er hier met een beperking?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:19

QueenBeeBee schreef:
Wat goed Zilfstar!!!! Helemaal van het ondergoed, wat een toeval!!

Nou ja toeval bestaat niet toch??? :P :D

Maar wel super idd. Hij meteen voelen aan dat spul: ja lekker zacht, dat zal wel lekker zitten! labeltjes moeten er wel uit natuurlijk... hypergevoelig he.

Oja en hij vond dat hij te lekker gereden had want nu wilde hij elke dag wel naar Sando (maar ja t is niet ons eigen paardje, daar moet ie nog even 5 jaar op wachten... daar ben ik hard voor aan het sparen. Maar dan wel met echt geld en niet met krullen voor goed gedrag Hahahahahahahaha!!!!! :D :D )

QueenBeeBee

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:32

Ik heb het ook van de Lidl, echt fijn spul :j

Hahahah wat schattig dat hij zo enthousiast is, wel super dat het hem zo goed doet :+:

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:50

Het is zoals ik al zei super fijn spul.

Geweldig zilfstar dat hij het geweldig vind. *\o/*
Hij heeft er echt zin en lol in om lekker te rijden hihihihi.
Echt super

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:57

Ik wil ook weer rijden... maar is mijn paard niet meer kreupel ben ik ziek... bah ^) ;(

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:35

ik meld me ook even weer....totaal hektisch vandaag, we moest op school gaan kijken waar onze dochter straks heengaat en ik was ineens zo moe dat ik erbij neer kon vallen. dus waren ook laat weer terug. vanmiddag even naar mijn tinkie geweest maar niet zo veel gedaan, hij heeft vandaag de schellenband gepakt en muziek gemaakt :+ :D dat was echt leuk! vond het leuk ook nog. het volgende zal dan de fietstoeter wezen gok ik. de kruidvat had weer gymballen in de aanbieding dus meteen een meegenomen en morgen maar uitproberen. ik hoop dat het met iedereen goed gaat hier!

@ QBB leuk van de dieren verzorgen kan me voorstellen dat je erna uitkijkt!

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:00

bah ik zit nog wel even ziek thuis, heb long ontsteking :( ;(

_Canter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:23

Ik vind het ontzettend koud, het ziet er prachtig uit (vanuit binnen), lekker zonnetje. En dan trap ik er dus weer in. Net niet warm genoeg aangekleed met de honden gaan wandelen: te dunne handschoenen, thermo niet aan, lekker de kou tegen mijn spijkerbroek :-(. Stom gewoon, want ik kan me er gewoon op kleden.
Ik kan me echt verheugen op het eerste warme voorjaarszonnetje, heerlijk. Ook al is mijn vorm van reuma niet erg beïnvloedbaar door kou, vocht of wat dan ook. Bij weinig energie en pijnlijke spieren en gewrichten doet warmte gewoon goed.

@Bari: klinkt leuk die gymballen bij Kruidvat, ik zal eens kijken, dat zijn kleinere ballen toch, dan die megabal die ik bij Paardnatuurlijk heb besteld?

_Canter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:26

O, ik zie hem al, die bal. 7 euro nu bij Kruidvat, 75 cm, best groot dus. Is ie wel een beetje stevig?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:51

QueenBeeBee schreef:

:(:) :(:) :(:)

Vandaag alleen naar Sando geweest. OK geen beperking (hoewel? Ben wel hoog sensitief > is dat ook een beperking cq uitdaging hahaha). Met de LL gewerkt en hij ging prima in draf, houdt het al mooi lang vol. EN liet zelfs spontaan wat galoppasjes zien. Dus meteen commando GALOP eraan gekoppeld en beloond!!!! En op het eind van de 30 min deed hij het ook op commando. En dan echt mooi laag tempo, bijna in stilstand, hoef er geen pas harder voor te lopen! ook draf zat er mooi in vandaag. (OK heb wel peentjes gezweten en moet flink doorstapen maar niet meer zo heftig als eerst. En ik moet toch afvallen. Goede oefening!) Och dat beest leert zo ontzettend snel!!! Voor mij een teken dat ie het leuk vind.

Zoonlief zit nu met zusje te spelen en ik hoor hem nu niet stotteren. Maar als hij iets moet vertellen aan ons (vooral als het over school gaat of zijn aanstaande verjaardag) dan is het er dus wel...

Elfjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:13

Ha!
Zelf heb ik geen "beperking', toch wil ik even reageren.
Want ik vind het echt geweldig en heb veel respect voor de mensen hier.
Omdat ze, ten eerste, dit willen delen met iedereen,
en omdat ze niets in hun weg laten staan!
En dat moet gewoon even gezegd worden.

Zelf ben ik bezig met een opleiding Maatschappelijk Werk.
Ik loop nu (sinds heel kort) stage op een manege die speciaal is voor mensen met een beperking.
Dat kan van alles zijn..
Er zijn er neit veel van dit soort manege's in Nederland geloof ik,
maar misschien voor sommige mensen toch een oplossing?
Er worden dressuur, buiten, voltige en menlessen gegeven.
E ndat is dus onder begeleiding (zover als nodig is) Op eigen niveau.
En voor alle leeftijden.
Echt een aandrader! Hardstikke gezellige manege!

Maar kortom, sterkte en respect!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:59

bedankt elfjuh, ik denk dat de anderen je bericht ook leuk vinden

even nieuws uit overijssel... :D vandaag weer een nieuwe overwinning behaald. mijn tinkie was als de dood voor een zweep maar is wel een onmisbaar deel van de VD.ondanks dat ik het moelijk vind nog vanwege mijn beperking om zo dichtbij een paard te werken, wat ik maar enkele weken heb, is het mij vandaag gelukt hem met de zweep kennis maken te laten zonder dat ie wegliep en kon hem zelf zachtjes aanraken ermee. ik was zooo trots, echt ik weet het klinkt mschn wel stom, maar heb me helemaal alleen gered vandaag zonder angsten en twijfels dat ik wellicht iets verkeerd doe!

QBB wat vervelend nieuws zeg! ik wens je beterschap toe! goed uitzieken he!

_Canter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:06

Super Bari. Klinkt helemaal niet stom hoor dat je daar trots op bent. Dat is toch geweldig, als een paard eerst bang is voor de zweep en het lukt je met geduld en liefde om hem er nu al mee aan te raken. Ook fijn dat je je zeker van jezelf voelt, dat werkt natuurlijk ook mee.

Thanx Elfjuhh :-)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:13

thanks Canter! ik was zo blij! Het duurt zolang het duurt...ik heb een super leuke instructeur van sense4horses, en ik leer heel veel van hem. Morgen hebben wij weer les! ik kijk er echt naar uit! Hier even een foto, die ik heb gemaakt.

Afbeelding

Selmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:28

Ik zelf heb geen beperking maar mijn broer wel.
Hij heeft een lichte beperking aan z'n linker kant, hij kan
z'n arm en been niet zo heel goed gebruiken. De fysio
kwam op z'n 5de met het voorstel om te gaan paardrijden, dit
zou goed voor hem zijn (ik weet niet precies waarvoor).
Dit deed hij op manege madurodam in den haag.
Dit was een speciale manege voor mensen met een handicap of beperking! ;)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:30

welkom selmaa...ik denk dat de fyzio het voorstelde omdat paardrijden bekend staat dat het goed is voor de spieren en soepelheid. Ik heb zelf MS en ik moet zeggen zolang ik rijd blijft mijn achteruitgang langzamer dan verwacht!fijn dat je broer op zo een manege terecht kon!

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 00:28

QueenBeeBee schreef:

Beterschap QueenBeeBee :(:) :(:)

Trouwens: Iedereen die ziek is, BETERSCHAP. :(:) :D

Ik gebruik al maanden Q10 en dat veizelt ook je weerstand op, laat ik nu nog steeds niet ziek zijn geweest...... *\o/* *\o/* +:)+ O:)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 00:32

Bari ik kan me voorstellen dat je daar trots op bent.
QBB: heel veel beterschap. voor alle zieken. Onlangs griep gehad, was echt niet fijn.

Mijn Wiz zit in de lappenmand, hij heeft een trap gehad en een dikke vochtbult op zijn bil/been. Dus afspoelen dan maar. Arm paard, het is duidelijk best pijnlijk.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 00:34

@ anya...aua! arm dier! natuurlijk ook beterschap voor hem!

en voor iedereen die ook niet fit is!

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 11:20

Dank jullie allemaal.
Deze verkoudheid/griep is een goeie.
Gisteren heel de dag op bed gelegen pfffff, vandaag weer een beetje beter, maar als ik rechtop zit breekt het zweet uit hihihihi

Echt geen pretje.

@ anya beterschap met Wiz

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 11:22

he wat vervelend nawamooks....ik hoop je komt er snel bovenop!

hier niet zo veel nieuws, behalve dat we vanmiddag weer les hebben.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:36

jaaaaaaa, vandaag voor het eerst helemaal alleen opgestapt, zelf mijn voet in de beugel gekregen en juffrouw Lizzy bleef netjes stilstaan :D
stilstaan is niet haar hobby namelijk, maar ik ben heel streng geworden en zet haar iedere keer weer terug op de plaats zodra ze maar één pasje durft te zetten. en vandaag echt voor het eerst in een keer op kunnen stappen *D
het rijden ging goed, maar het commando 'back' was ze vandaag vergeten, dat vertikte ze. rare maflingers blijven het.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:45

hiphopje schreef:
oke, ik heb ook een beperking
al vind het zelf wel meevallen
ik heb door zeer ernstige brandwonden (toen ik 4 jaar was, ben nu bijna 40) geen bespiering meer in mijn onderbenen, dus geen kuiten. Vooral mijn rechtervoet is helemaal misvormt, ik draag dus orthopedische schoenen. Rijlaarzen kan ik niet op lopen/rijden. Omdat ik dus ook hele kleine voeten heb, blijven mijn voeten niet in de stijgbeugels zitten. Nu hebben ze op de manege waar ik rijd, toevallig een soort van riempjes die ze om de beugel doen en dan met ee postelastiek achter mijn hakken langs. Zo blijft de beugel netjes zitten en mocht ik eraf vallen, dan knapt de elastiek. Ik heb dus ook heel weinig kracht in mijn onderbenen, en een best groot beenlengte verschil.
Maar ondanks dat, kan ik best goed rijden (al zeg ik het zelf, hihi)
Foto heb ik hier ooit ergens geplaatst.......... moet ik even zoeken hoor

Ohja, ik ben eigenlijk op zoek naar veilige stijgbeugels waar mijn kleine voetjes wel in blijven zitten (het moet een beugel zijn waar mijn voet meer ondersteuning in krijgt)

Is dit niks voor je. Word ook bij de endurance gebruikt en ondersteund de gehele voet.

Afbeelding

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 16:07

@ hiphopje knap van je! goed zo! ja het is wat met die maflingers haha, ik had er ooit ook eentje gehad, eigenwijs en sterk dat ze was!

die beugels op het plaatje onthoud ik even, goede tip wellicht probeer ik het ook...wat kosten die dan?

ik ga zo lessen en hoop dat mijn man even fotos kan maken...van ons NH-gebeuren! :D

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:01

splash1999 schreef:
hiphopje schreef:
oke, ik heb ook een beperking
al vind het zelf wel meevallen
ik heb door zeer ernstige brandwonden (toen ik 4 jaar was, ben nu bijna 40) geen bespiering meer in mijn onderbenen, dus geen kuiten. Vooral mijn rechtervoet is helemaal misvormt, ik draag dus orthopedische schoenen. Rijlaarzen kan ik niet op lopen/rijden. Omdat ik dus ook hele kleine voeten heb, blijven mijn voeten niet in de stijgbeugels zitten. Nu hebben ze op de manege waar ik rijd, toevallig een soort van riempjes die ze om de beugel doen en dan met ee postelastiek achter mijn hakken langs. Zo blijft de beugel netjes zitten en mocht ik eraf vallen, dan knapt de elastiek. Ik heb dus ook heel weinig kracht in mijn onderbenen, en een best groot beenlengte verschil.
Maar ondanks dat, kan ik best goed rijden (al zeg ik het zelf, hihi)
Foto heb ik hier ooit ergens geplaatst.......... moet ik even zoeken hoor

Ohja, ik ben eigenlijk op zoek naar veilige stijgbeugels waar mijn kleine voetjes wel in blijven zitten (het moet een beugel zijn waar mijn voet meer ondersteuning in krijgt)

Is dit niks voor je. Word ook bij de endurance gebruikt en ondersteund de gehele voet.

Afbeelding
ja, die had ik zelf ook al gevonden.
Maar omdat mijn passie toch ligt bij het westernrijden, heb ik dus meteen een westernzadel gekocht voor Lizzy. En ik kreeg er gratis extra brede beugels bij *D In het begin was het zadel natuurlijk nog erg stug, vooral de fenders (waar de beugel aan hangt) Ik kreeg de tip om als ik het zadel opberg, de fender te draaien en er een stok doorheen te steken zodat ze gedraaid blijven zitten. Ik steek nu iedere keer een zweepje ertussen en nu staat de rechterfender mooi gedraaid en kan ik zelf mijn voet erin steken. Soms verlies ik mijn rechterbeugel nog wel, want ik heb echt maar ieniemiene voetjes en geen gevoel in mijn rechtervoet. Vooral in de galop floept mijn voet er nog wel eens uit, maar nu kan ik gewoon doorrijden en floept soms mijn voet vanzelf weer terug in de beugel, hahaha. Ben ik even blij dat ik zo'n lekker zadel heb, en een haflinger die een lekkere vlakke gang heeft. Ik zou echt niet meer terug willen naar het engels rijden hoor! Dit zit veeeeeeeeel lekkerder.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:03

Wouw, ik heb ECHT bewondering voor jullie. Ik snap natuurlijk wel een beetje hoe jullie het beleven vanwege mijn slechtziendheid (in een normale volkmond word ik zelfs vaak blind genoemd, maar daar ben ik het dan nooit mee eens :+)

Echt super van jullie!! Heb het wel is vaker gezegd, maar blijf het zeggen! :)