Wie rijd er hier met een beperking?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:18

even een moment van vanmiddag in de bak....

Afbeelding

QueenBeeBee

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:51

:wave:

Ligt ie nu gewoon te snurken in de bak :oo _O-

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:52

Ja QBB hij ging zo voor mij liggen en languit toen we aan het spelen waren, meneer had genoeg van... :+ ik vond dit een hele stap voor hem qua vertrouwen, hij kent nog zo weinig en ik heb hem maar net enkele weken, daarvoor heeft ie 5 jaar in een kudde in engeland gelopen, dus alles is nu nieuw...

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:56

:j dat is zeker een teken van vertrouwen... :)

Ik heb de paarden hier pas net binnen kunnen zetten. Had vanmiddag de wei open gezet, nou dikke pret natuurlijk. rennen dat spul en lekker rondscharrelen.
Maar een uur geleden wilde ze nog niet naar binnen. Ik zei al tegen een stalgenoot, moet je opletten als ik het paddock inloop rent die heks van mij heel hard weg.

En ja hoor, ik zet twee stappen het paddock in en mevrouw neemt me toch een sprint! Hup de rest er achteraan... _O-

Nou blijf dan maar lekker staan :evaw:

:D :D :D

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:00

haha dat is ook wat! mooi laten gaan, ze hebben er zin aan... :D die van mij dus vanmiddag voor ik kwam een uitstapje gedaan, was zo onder de draad door en hopp de vrijheid in. de staleigenaar zag hem nog gaan maar meneer zette op galop met de staart omhoog richting de weg, toen kwam hij een fietser tegen maar draaide dus voor zijn neus om, weer terug en dan finaal de bouwakker in...de staleigenaar dus achteraan met een bakkie biks en gelukkig gelukkig was er een sloot aan het einde van die akker dus hij kon niet verder god zij dank anders was ie zo de weg op. Maar alles goed gegaan en meneer weer terug op stal. ik kwam pas later op de middag en hoorde het verhaal toen ik met hem in de binnenbak was. "heeft je paard nog energie" vroeg de man mij en ik hoezo energie...ja hoor ....maar ik dacht al-hoe komt dat paard zoooo vies! :+ dus een puberstreekje alweer.

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:03

_O- leuke hobby hebben wij zeg :+

Die van mij heeft ook nog steeds puber streken al wordt ze in april 9 jaar :=

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:05

ja idd een leuke hobby haha, hij heeft dit nu voor de tweede keer geflikt man, achteraf moet ik wel lachen maar moet er niet aan denken wat er anders wel kan gebeuren. hij is zelfs de stroomdraad te slim af, hij doet het op een heel aparte manier. we moeten nu even bedenken hoe we dit kunnen oplossen...pfff valt niet mee dit zeg. ik zie het al voor me, het wapperende staartje en weg was ie! :+ Lummel dat het toch is.

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:18

Hahahahaha

Ik ken dat. Die ouwe van me was verleden keer door 3 draden heen gegaan omdat hij naar binnen wilde lomperik. :o

Heb er over gehad met mijn vriendin waar hij staat. Ik heb er niet 1 maar 2 lomperikken hihihihi

De witte noemt ze een demente opa en de zwarte een olienoot hahahahaha.
Schijnbaar val ik daar op :D .

Met Fernando meegemaakt met een buitenrit en eindelijk lukte het lichtrijden weer. Totdat m'n lichaam zei bekijk het maar.
Dus daar lag ik op de grond. Ik erachteraan loopt hij vrolijk te draven met staart in de lucht. Dat was de eerste keer dat hij weg liep van me. Dus moesten de mannen komen om hem tegen te houden pffffffff.
Liep ik daar met een gekneusde rug. Mijn vent in de rats en mocht niet verder rijden van hem
Dus haar vriend erop. Geen gezicht hihihi beugels te kort en Fer maar vrolijk zijn.

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:30

Leuk man paarden :roll: :')

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:41

Dat zeker. Hou wel van die donderstralen hihihihi

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:42

Ik ook :j

Noem mijn merrie niet voor niets Heks O:)

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:06

hahahahaha
Lieuwe is m'n puberkind dus erg onbehouden en lomp

Fernando is m'n kleine vent van bijna 27 jaar en hij is 1.86 hihihihi. Hij denkt niet meer na of hij is het weer is vergeten :o hihihi

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:13

hahahahah dementerend?? :+ ;)

Mijn merrie haalt altijd rotgeintjes uit... zoals in de stapmolen het hek (met stroom erop) over zich heen laten komen. Gewoon stil staan en hoofd naar beneden.
En daarna op deze manier: O:) bij het andere paard achter d'r lopen. Gezellig samen in 1 vak _O- :=

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:37

hahahahaha is toch gezellig samen.
Veel leuker als dat ze in haar 1tje loopt _O-

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 07:45

tssss...zo zie je maar weer haha dat ik gelukkig niet de enige ben die met een dondersteen gezegent is... :+ wij moeten zien wat we doen dat Feija niet elke keer eronder door kruipt.

heb vanmorgen fyzio, ik zie er als een berg tegenop.... :\

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 07:47

QueenBeeBee schreef:
hahahahah dementerend?? :+ ;)

Mijn merrie haalt altijd rotgeintjes uit... zoals in de stapmolen het hek (met stroom erop) over zich heen laten komen. Gewoon stil staan en hoofd naar beneden.
En daarna op deze manier: O:) bij het andere paard achter d'r lopen. Gezellig samen in 1 vak _O- :=

jeetje....dat is ook een dus! ik zag ooit 5 paarden in een stapmolen op de kletter gaan, dat ding ging steeds harder en mijn man zei nog-kom eens kijken wat daar gebeurt. leek net een caroussel op de kermis haha! *D

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:49

Hahahahahahahah, caroussel ...........ik zie het voor me, hahahahahahah :P

Ik was weer een beetje aan het bijlezen en wat mij opvalt is dat er best veel Bokkers hier uit het Noorden des Lands komen....... ;) :D

Leuk!!! *\o/*

Ik heb een klein leuk nieuwtje................ 8-)

Hier in Gasselternijveen zit een Knaagdieren opvang die aan het verhuizen is naar Gieten!!!
Ze komen daar in de oude Brandweerkazerne te zitten en
IK GA ALS VRIJWILLIGER daar een dagje per week helpen met de diertjes verzorgen en zo..................... :D :o ;) +:)+ *\o/*

Ik kan haast niet wachten, vind het zoooooooooooooo leuk!!!! :D

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:02

Geweldig!
Ik zie het voor me :j
Ik meld me ook met een fraai portret van een merrie. Zij gaat gewoon staan in de stapmolen. Beweegt niet meer, net zolang tot de motor doordraait.

Ze hoefde daarna nooit meer in de stapmolen :D

Leuk Gompie :j veel plezier

_Canter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:24

haha....ja ik heb er ook zo één, die gewoon gaat stilstaan in de molen, staat de hele molen te wiebelen....

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:28

Hallo

ik kom 2 / 3 keer in de week bij een gahandicapten vereniging !
die mensen daar hebben allemaal een beperking !
en daat word les gegeven 2 per les en we hebben 2 fjorden en een haflinger het is wel erg leuk voor die mensen ! :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:56

Nou gisteren Stefan warm aangekleed: piamabrokef eronder een een extra longsleeve onder zijn trui... Hij heeft het lang niet zo koud gehad. Sando lekker gelongeerd zodat ie wat energie kwijt was en toen zoon erop gezet. Ging super. Heb hem laten stappen, zelf in draf laten zetten en weer terugnemen. Ook toen meneer zelfde wilde draven omdat er een vriendje in de andere bak aan het draven was, heeft mijn zoon hem zonder morren zelf terug genomen. Heel keurig. ook zonder beugels met ogen dicht laten stappen: en dan proberen te ontspannen, lekker zwaar zitten, meebewegen... Ging goed (alleen die rechterarm die kan die niet ontspannen krijgen nog)

Nou het stotteren is er nog steeds, wel wat minder. maar hij si over 2 weken jarig, viert volgend weekend zijn feestje etc dus hij IS nu ook gespannen.

Net boodschappen gedaan en wat ligt er vandaag ineens bij de LIDL???? Juist Kinderthermo ondergoed (voor onder de skipakken). Een setje van een T-shirt en lange onderbroek. MEEGENOMEN dus!!!! In zijn huidige maat en de volgende maat ook maar meteen. Helaas hadden ze het niet in de maat van mijn dochtertje (4 jarige kleuters van 100 cm gaan zeker niet mee op wintervakantie???) en helaas hadden ze zijn huidge maat maar 1 keer, maar toch. Volgende week dus met lekkere warme spullen aan!

_Canter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:07

Super Zilfstar, dat het zo goed ging én dat hij het niet koud had. Tsja....spanning als er iets staat te gebeuren....heel herkenbaar. Dan is er soms geen land mee te bezeilen met die kids, dus kan je het stotteren nu niet objectief beoordelen. Het paardrijden doet hem in ieder geval goed!

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:35

@ Zilfstar die van de lidl is erg goed en gped stevig
Dus een goeie koop ;)

Er volgen nu zoveel spanningen bij je zoontje
Maar het rijden is goed voor de ademhaling en hopelijk gaat hij dat onder controle krijgen.
Dan zal je zien dat hij minder gaat stotteren

Wel super dat hij zo aan het rijden is

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:04

Ja Stefan heeft altijd een of andere tic die verdwijnt ook weer vanzelf. Snuiven, hoesten/ kuchen, veel naar de WC voor 2 druppels, neuspeuteren ook zo leuk, vingers kauwen etc. Nu dus dit stotteren. Ach ja. Ponyrijden en zowiezo knuffelen etc doet hem ook zeker veel goed. Hij kan zo goed contact maken emt eigenlijk alle paarden op stal. Zo is hij ook super met geiten (we noemen hem wel eens geitenfluisteraar, ze gaan altijd bij hem liggen), als hij zich niet lekker voelt slaapt zijn kat bij hem, onze labrador kan echt heel lief met hem knuffelen met zijn voorpoten echt aaien over zijn gezicht en.... we zijn aan het sparen voor 2 cavia's. Dat wil zeggen, met goed gedreag verdienen ze krullen en dat is "geld" waard en zo werken ze zelf aan die beesten. Ze zijn al uitgezocht (neef heeft dierenzaak met jonkies) dus de foto's hangen hier al. Met dieren wordt hij zoooo rustig!

Op stal is dat ook zo mooi, als hij voor een box staat (alleen) komt welk paard dan ook met de oortjes naar voren naar hem toe en dan besnuffelen ze hem. En dan staat ie super stil en laat zich door die lippen helemaal betasten. Dat ziet er zo mooi uit.

Gisteren voor het eerst dus wat gedraafd zonder te schreeuwen, gillen etc. Maar daarom mag hij zelf bepalen wanneer en hoe lang. En die shet ach... die kan er wel etegn dat ie 2 pasjes draaft en dan weer stapt. Nu heb ik hem ook "rustig draven" geleerd op commando omdat ik zelf Lange Lijnen doe. En Stefan zegt dan ook: rustig draven he! en dat deed Sando dus ook. Scheelt ook. Hij moet nog leren zijn adem dan niet vast te zetten, maar dat komt vanzelf. Het is voor mij veel meer het bezig zijn met maar ach dat hoef ik jullie niet uit te leggen, hahaha.

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 15:12

Wat goed Zilfstar!!!! Helemaal van het ondergoed, wat een toeval!!