Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
__Robijn__ schreef:Waarom neem je geen trekpaard? Die zijn zo rustig en makkelijk. Een klein kind kan er op wegrijden. Of indd een fries, 1 die al wat ouder is, zou geen jong paard nemen! Je hebt super makke te koop staan. Een trekpaard is groot maar ongelofelijk lief! en ze zijn niet allemaal groot. Ik zou geen fjord ofzo nemen, vaak zijn het sterke paarden met een dominant karakter. Niet allen, maar vaak maken 'beginners' de fout om een fjord te kiezen!
succes
Zelf het ex-renpaard (zuiver volbloed) wat ik op dit moment "recreatie-klaar" maak voor een nieuw stalgenootje is lang niet zo heftig als Rano...En van die zou je het eigenlijk verwachten...
)
gelukkig was dat gebok eerder lachwekkend dan angstaanjagend
. We hebben zelf onlangs een New Forest-mix te koop gehad (50% Arabier, 50 % New Forest) en dat was een super beest. Is nu het rijpaardje van een lief 11-jarig meisje die er ook buitenritten mee kan maken, mee kan springen en dressuren, noem maar op.
Ik zou zeggen: Gewoon internet e.d. afspeuren en dat doen, wat past en waar je een goed gevoel bij hebt

Daarna had ik een Fries en daar kon ik echt alles mee super lief en betrouwbaar na een week vakantie kon je er zo weer opstappen en wegrijden heerlijk
. Maar nu heb ik een nieuwe Fries en die is erg vrolijk en nieuwsgierig en echt niet voor beginners geschikt is. Een ras zegt niet zo heel veel in mijn ogen qua temperament en karakter je moet echt kijken of het klikt en wat de ervaringen zijn van de vorige eigenaren en natuurlijk zelf uitproberen. Veel succes ermee!

maar ze zijn meestal wel duur
love fjord ashley1111 schreef:ikke raad je een fjord aan ze zijn braaf wel sterk in nek maar hoe vaker je kinderen er op rijden hoe rustig en braaf de pony word help er zelf een en ikke ben pas 11jr oud mijn heet cecil en is ras fjord met nichtje van 4 rijdt er gerust me op straat ze zijn lief en je kan er veel mee knuffelen ikke raad je een lieve fjord aan en ikke heb mijn pony fjord met makkie in geredenlove fjord
Sonja schreef:Juist met jouw beperking zou ik een wat intelligenter en minder lomp paard nemen dan een fjord, haflinger of tinker... Ik zou eerder denken richting een New Forest bijvoorbeeld.
Ze zijn net erg slim, en ze zijn ook erg elegant geworden! bijvoorbeeld: http://www.haflinger.it/news/merano%20f ... 008/75.jpg Ik vind het prachtdiertjes die goed met mensen overweg kunnen!