Wie rijd er hier met een beperking?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:37

Tot zo Bari!

Ik zal jullie ondertussen voorstellen aan mijn grote trots. Mijn merrie BlackBerry :+:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Canter_

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:44

Prachtige foto's!!!!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:47

Wauw QBB wat een prachtig paard is dat!!

ik zit voortaan liever wat lager, en ben hardstikke blij met mijn (uh onze, ze is ook van mijn dochter, eigenlijk van het hele gezin, hahaha) brave Maflingertje.
Ik ga vanavond weer lekker rijden. Heb alleen even hulp nodig met opstappen, want stilstaan is niet haar grootste hobby, en ik heb altijd even tijd nodig om mijn rechtervoet in de beugel te zetten :D Maar ik wil het vanavond eens proberen zonder dat iemand haar vasthoud, dus er gewoon naast staat. Ik wil straks wel zelf op kunnen stappen natuurlijk. Er af is geen probleem.
Oh, ik ben zo blij met mijn hafje. Ze is zo lief, en met rijden al een stuk rustiger. Ik zie wel waar het schip strand, we zijn nu bezig om haar western te leren. Ik heb geen wedstrijd ambities, maar ach, wie weet ooit voor de fun een beginnerswedstrijdje? Mijn eerste belangrijkste doel is om straks lekker onbezorgd met haar de bossen in te kunnen.
Laatst bijgewerkt door hiphopje op 27-01-09 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:50

Ik heb overigens ook een beperking maar daar heb ik met het rijden geen last van.

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:51

Ja en als jullie Heeeeeeel goed kijken zien jullie mijn rechterhand, dat die anders van kleur is en anders qua "houding" ;)

Daarom is die foto toch minder mooi voor mij dan de meeste mensen vinden... iedereen is altijd erg enthousiast over die foto omdat je de chemie tussen mijn en mijn merrie ziet... maar ik heb er toch moeite mee om mijn hand op de foto te zien :o :o

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:52

moonfish13 schreef:
Ik heb overigens ook een beperking maar daar heb ik met het rijden geen last van.

Mogen we weten wat dan je beperking is? :)

Ik heb gelukkig ook weinig last van mijn beperking met rijden :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:52

Asperger. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:53

Enne, wat heb jij een machtig mooie knol zeg! Dat hebbie best aardig voor elkaar! :D

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:53

oh ja er zijn al meerdere mensen die zich hier gemeld hebben met of kinderen of bi jhunzelf ASS diagnose inderdaad...

Gaat het goed met paardrijden??

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:54

moonfish13 schreef:
Enne, wat heb jij een machtig mooie knol zeg! Dat hebbie best aardig voor elkaar! :D

Senk joe! :D

Het is alleen soms een beetje jammer dat ze dat zelf ook weet, vandaar mijn naam ter ere van haar gedrag. Ik noem haar altijd BB of Bibi

En mijn vorige smid zei altijd al: daar hebben weeeeee BBKING!! _O-

Het is echt een koningin! :=

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:56

QueenBeeBee schreef:
Ja en als jullie Heeeeeeel goed kijken zien jullie mijn rechterhand, dat die anders van kleur is en anders qua "houding" ;)

Daarom is die foto toch minder mooi voor mij dan de meeste mensen vinden... iedereen is altijd erg enthousiast over die foto omdat je de chemie tussen mijn en mijn merrie ziet... maar ik heb er toch moeite mee om mijn hand op de foto te zien :o :o

als jij dit niet gezegd had, was het niemand opgevallen. Ik had het althans helemaal niet gezien. Ik zat alleen naar je prachtige paardje te kijken.
Aan mij zie je wel iets hoor, ik loop een beetje houterig, rennen kan ik al helemaal niet soepeltjes en doe ik ook nooit. En ik draag orthopedische schoenen en heb maar hele kleine voetjes. Daarbij ben ik behoorlijk lang, en dat is natuurlijk heel erg raar als je zulke kleine voetjes hebt. :D
Ik draag ook altijd lange broeken, zal nooit een korte broek of rok aandoen. Ben dat gestaar zo zat naar mijn benen.
doei, ik moet aan het werk, klant voor de deur

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:11

Weet ik ook wel hoor dat het haast niet opvalt, maar mij wel :o

Snap heel goed dat je inderdaad niet korte dingen aandoet :(:)

Dat heb ik met korte mouwen, dan schrikken mensen van mijn litteken

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:19

Met paardrijden heb ik er totaal geen hinder van.
Rijden gaat heel fijn momenteel, paard begint heel lekker te lopen! :j
Alleen de mensen op stal zeggen je élke keer weer gedag als je langsloopt, al is het 5 keer. :z
Daar word ik wel eens moe van. :+
Ik zeg gewoon alleen het noodzakelijke en verder niet, ik kom voor peerd hoor, niet voor die mensen.
Ze denken maar wat ze willen denken, daar verander ik niets aan.
Ik kom eigenlijk altijd vroeg, ik ben meestal rond een uur of 2 wel op stal en dan zijn er nog maar weinig mensen, het is ook een kleinschalige stal en ik ben eigenlijk altijd alleen in de bak.
Niemand dus die naar me loopt te koekeloeren dus, want daar heb ik een hekel aan.

_Canter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:28

Citaat:
Ja en als jullie Heeeeeeel goed kijken zien jullie mijn rechterhand, dat die anders van kleur is en anders qua "houding"

Daarom is die foto toch minder mooi voor mij dan de meeste mensen vinden... iedereen is altijd erg enthousiast over die foto omdat je de chemie tussen mijn en mijn merrie ziet... maar ik heb er toch moeite mee om mijn hand op de foto te zien

Niet doen!!! Geniet van die foto, er zijn zóveel mensen die, met twee prachtig functionerende handen, niet zo'n harmonieuze foto met hun paard zullen kunnen hebben.

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:30

Daar heb je een heel goed punt Canter :j :o

Fijn dat het goed gaat met rijden Moonfish! Snap de rest ook wel... wel goed dat je gewoon lekker je eigen gang gaat! Laat je plezier niet in de weg staan daardoor :(:)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:21

Wat een prachtig paard!!! ben jaloers ;( :D ;)

En een ontzettend mooie foto met jou!
Echt gaaf.

Ach kijk in mijn profieletje dan zul je ook de spanning in Stefans armen zien wrs. Maar hij heeft zoveel lol met zijn knol! Al vindt hij de kou nu vervelend hoor. Gaat liever niet rijden. maar ja het stotteren is weer wat terug, zenuwtic? spanningsopbouw? Toch gevolg van CP? Of gewoon normale taalontwikkeling bij kind van bijna 7??? Geen idee. ik weet alleen dat rijden vorige week voor zo veel ontspanning heeft gezorgd! Ik hoop dat dat morgen ook het effect zal zijn. Kou of niet, meneer gaat me. Dan evt aleen maar poetsen, longeren en wat stappen (dat beest heeft echt beweging nodig!)

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:40

Oh vooral niet jaloers zijjn Zilfstar... soms is het allemaal geen rozengeur en manenschijn hoor ;)

profiel bekeken, wat een knappe kinders! :D
Snap dat hij weinig zin heeft met de kou :(:)
Maar soms is even doorzetten een goed idee inderdaad als hij er zoveel profijt bij heeft...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:52

QueenBeeBee schreef:
Oh vooral niet jaloers zijjn Zilfstar... soms is het allemaal geen rozengeur en manenschijn hoor ;)

weet ik, maar ik wil al heeeeeel lang een eigen paard en moet nog ong 5 jaar wachten voor die er hoogstwaarschijnlijk komt... vandaar.

QueenBeeBee schreef:
profiel bekeken, wat een knappe kinders! :D
Snap dat hij weinig zin heeft met de kou :(:)
Maar soms is even doorzetten een goed idee inderdaad als hij er zoveel profijt bij heeft...

Dankjewel! Ben ook trots hihi. Sommige mensen vragen me wel eens of ik niet liever had gehad dat Stefan "normaal " zou zijn. Nou hij is normaal zoals ie is! Ik ken hem niet anders dan CP, hypermobiel + hoogsensitief. Dus dat is voor mij normaal haha. En ach ja, Zijn CP is voor ong 100% zeker veroorzaakt door een ongeluk toen ik zwanger was van hem (7,5 mnd). Daar heb ik me lang schuldig over gevoeld. Maar ik kon niks aan het ongeluk doen, gebeurd is gebeurd en kan de tijd niet terugdraaien. Ik had er ook helemaal niet meer kunnen wezen, maar we zijn er nog wel! Dan maar met een beperking(kje)... Of liever hoe wij het zien: extra uitdaging(kjes)

Ik hoop na woensdag weer een vooruitgang te zien qua stotteren. Het was helemaal weg en nu zo af en toe komt ie er weer niet uit. Mijn moeder vindt het zielig dat ik hem meeneem met die kou. Maar ik heb zoiets van: effe doorzetten! Ik ben ervan overtuigd dat de omgang met paarden erg heilzaam is voor hem.

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:55

oh ja ik kan me voorstellen dat je dan schuldig hebtgevoeld, maar inderdaad je kan er ook niks aan doen dan! :j

Vind het best een rare vraag eigenlijk, heb je niet liever een "normaal" kind... Het is misschien niet altijd even makkelijk voor jullie, maar daarom is hij toch niet minder dan een "normaal" kind.. of misschien begrijp ik je niet helemaal goed

Ik was bij geboorte een "normaal" kind en nu heb ik alsnog een beperking, dus dat is ook geen garantie := ;)

Kun je niet lekker thermo ondergoed voor hem kopen, dan blijft hij beter warm. Lijkt me ook wel lekker voor zijn spieren :j

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:07

QueenBeeBee schreef:
oh ja ik kan me voorstellen dat je dan schuldig hebtgevoeld, maar inderdaad je kan er ook niks aan doen dan! :j

Vind het best een rare vraag eigenlijk, heb je niet liever een "normaal" kind... Het is misschien niet altijd even makkelijk voor jullie, maar daarom is hij toch niet minder dan een "normaal" kind.. of misschien begrijp ik je niet helemaal goed

Ik was bij geboorte een "normaal" kind en nu heb ik alsnog een beperking, dus dat is ook geen garantie := ;)

Kun je niet lekker thermo ondergoed voor hem kopen, dan blijft hij beter warm. Lijkt me ook wel lekker voor zijn spieren :j

Nee mensen bedoelden het echt zo. Dat zijn dan vooral types die zijn typische CP-gedrag herkennen als autistisch of ADHD (hetgeen het dus NIET is). Hij is snel angstig, snel gefrustreerd en uit zich dan behoorlijk. Daarbij wil hij de controle houden en is snel van slag als er iets onverwachts gebeurd of iets anders dan hij verwacht had. Dat is wel eens vermoeiend maar ach welk kind is dat niet (dochter heeft geen beperkingen voor zover we weten en die plak ik ook met liefde soms achter dubbeldik behang! :Y) ) En dan denken mensen dat met een "normaal" kind het makkelijker is. Normaal in de zin van gedrag. Ze vinden hem dan niet minder, maar wel lastiger. Is soms erg hard hoor als oma (van papa's kant) verzucht dat ze liever had dat ie wat normaler kan doen. Of dat ze hem lastig vind omdat hij graag alles overlegd en precies wil weten hoe en waarom. Of dat we hem beter van zwemmen kunnen halen omdat er na een jaar nog gen schot in zat om A te halen. En HA die heeft ie nu dus wel: onaangepast! Dus het normale A diploma. Zijn juf prees ons daarbij om ons onmetelijke geduld en doorzetting en vooral dat we hem het plezier lieten behouden en niet zijn gaan pushen.

Tsja, als ik eerlijk ben zou ik liever zelf nu een beperking hebben gehad door het ongeluk dan mijn zoon... maar dat is typisch moedergevoel denk ik. Ben ook echt blij dat we er nog zijn hoor. Slechts 5% overleeft een dergelijk ongeval heb ik toen gehoord en van die 5% heeft bijna iedereen verwondingen. En ik had niks (alleen kneuzingen van gordel)... oja, heb hier niet gemeld wat voor ongeluk... met de auto tegen intercity aangeknald wegens verblinding door de zon...

Thermo-ondergoed is nog niet eens zo'n slecht idee. En dan met lange mouwen en lange pijpen (rijbroek vloddert toch al om zijn benen heen, spillepootje hahah) Iemand ideeen waar je dat kan kopen voor een jochie van 122 cm?

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:09

Bij de WIBRA!!!!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:11

ik ben ook weer in het land...weer een heerlijke middag gehad met mijn tinkie...moet eerst even maar alles bijlezen zo, heb anders weer een heel stuk gemist. :+
QBB heel mooi paard! super!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:12

Gompie58 schreef:
Bij de WIBRA!!!!

Genoteerd! er zit er 1 hier in het winkelcentrum dus daar ga ik deze week nog naartoe. Miss lukt het nog voor morgenmiddag!
heb hem inmiddels wel zover dat ie zijn rijhandschoentjes aan wil doen. jaja, het WEL koud hebben en dan weigeren naar mama te luisteren dat met handschoentjes fijner is... }:0

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:14

Ja snap ik ook wel, mensen kunnen onbedoeld onhandig ook uit de hoek komen denk ik..

Oh dat is zeker moedergevoelens!! Wat een vreselijk ongeluk :(:)
Mijn moeder riep altijd: Ik zou zo van arm met jou willen ruilen... Dus ik herken dat wel van mijn moeder ;)

Thermo ondergoed is soms ook bij de Lidl / Aldi te koop. En anderes bij de Perry sport winkel of andere sportwinkels.

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:14

Ik draag zelf veel thermo ondergoed bij de paarden omdat ik het nogal snel koud heb ;) :+