Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kieeeeek schreef:ik ben ook autistisch,en ik ben ook mar een mens hoor,wij zijn net als anderen, en zo zouden jullie ons ook moeten behandelen..
ik ben het er volkomen mee oneens, dat je dan naar een gehandicaptenmanege moet,
ik rij ook gewoon op een normale manege en daar is dus echt niks mis mee,
gewoon op een normale mange is het beste dan zndert u uw kind ook niet af !
WE ZIJN DAN WEL GEHANDICAPT,MAAR OOK MENSEN..
BEN JE AUTISTISCH ?? NEEEEEE !!! JE HEBT AUTISME !!!
LAAT JE LEVEN NIET DRAAIEN OM JE HANDICAP !
kieeeeek schreef:jaja wat jij wil, maar ik zit ook niet op een normale school, sterker nog iit thuis omdat het op schol niet gaat !!!ik kan ook niet tegen veranderingen en kkan me al helemaal niet inleven....
ja dat edit is grote onzin, want blijkbaar snap je het dus niet, je moet niet in een hoekje gaan zitten en zielig zitten te doen, en ik heb autismedus ik weet hoe het werkt, jij bent tog wel meer dan een verkoudheid, nou ik ben meer dan een autist, ik kom juist om mijn gemak bij paarden, aks je zelf iemand kende met autisme, dan wist je dat als je hem/haar bij een dier zet, dat hij/zij er vrolijker van word, opener,en diegene zal dat beest vertrouwen..!!
DIT IS ECHT ABNORMAAL GEWOON !! WIJ ZIJN MEER DAN AUTISTEN,EN ALS JE DAT NIET BEGRIJPT DAN BEN JE GEWOOON ZIELIG..
kieeeeek schreef:jaja wat jij wil, maar ik zit ook niet op een normale school, sterker nog iit thuis omdat het op schol niet gaat !!!ik kan ook niet tegen veranderingen en kkan me al helemaal niet inleven....
ja dat edit is grote onzin, want blijkbaar snap je het dus niet, je moet niet in een hoekje gaan zitten en zielig zitten te doen, en ik heb autismedus ik weet hoe het werkt, jij bent tog wel meer dan een verkoudheid, nou ik ben meer dan een autist, ik kom juist om mijn gemak bij paarden, aks je zelf iemand kende met autisme, dan wist je dat als je hem/haar bij een dier zet, dat hij/zij er vrolijker van word, opener,en diegene zal dat beest vertrouwen..!!
DIT IS ECHT ABNORMAAL GEWOON !! WIJ ZIJN MEER DAN AUTISTEN,EN ALS JE DAT NIET BEGRIJPT DAN BEN JE GEWOOON ZIELIG..
kieeeeek schreef:nja zeg, snappen jullie het dn niet, je moet je kind niet afzonderen,en noon, dat maakt wel uit ja, maar zelfs de ergste gevallen kunnen gewoon op een normale manege terecht,...
je moet je neit afzonderen, jij bent tog ook niet autisme, je bent tog wel meer dan dat !!
mensen denk even na,en btw noon, wil je me niet uitleggen wat autisme is, want dat weet nu wel hoowr
kieeeeek schreef:JA MAAR JE KAN TOCH PRIVELES NEMEN,OFZOIETS !!
ik wil niet afgeznderd worden, ik kom op voor alle autisten ja !
IK WEET HELEMAAL ZEKER,dat niemand het leuk vind om op je ziekte afgerekend te worden, dit is gewoon niet leuk oor
IK SNap dat jullie denken dat heterg of niet erg kan zijn, nou ik ben ook een erge,maar ik heb ook een eigen leven..
ik snap dat je het niet altijd even makkelijk zal hebben,mar je zukt toch moeten wennen aan het leven, wat denk je dan dat ater alle bedrijven een aparte afdeling hebben voor mensen met autisme,nee hoor, dus je zult gewoon moeten wenen aan hoe het it, dusss !!
susje schreef:kieeeeek, ik denk dat je even niet goed begrijpt wat wij bedoelen.
wij willen autisten helemaal niet in een hoekje plaatsen of ze ergens op afrekenen.
We geven alleen aan dat de een meer hulp nodig heeft dan een ander. De kinderen waar ik het over heb kunnen niet eens zelf op een paard stappen maar moeten er met een takel op worden getild.
Een speciale manege is geen manier om ze af te rekenen of weg te stoppen, maar juist om ze mogelijkheden te geven om tóch die dingen te kunnen doen!
En je hebt gelijk, je kan duidelijk zien dat de paarden een goede invloed op ze hebben. De kinderen kunnen dat dan helaas niet zeggen maar dat zie je duidelijk aan ze... en dat is het allemaal waard!
suleilitha schreef:Susje, dan zijn dat kinderen met een meervoudige handicap, iemand met alleen autisme kan prima zelf opstijgen.
Verder spreek je niet van een takel in dit jargon, dat heeft echt een andere naam...