Paardrijden met epilepsie??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Paardrijden met epilepsie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:46

Waarom pas volgend jaar? En wat is topamax?
Veel plezier alvast! Lachen

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 09:00

C_arola schreef:
Waarom pas volgend jaar? En wat is topamax?
Veel plezier alvast! Lachen

IS een middel waar je wat gewicht van verliest. en aangezien ik in een paar jaar tijd gegroeid ben: Carbamazepine 400mg+ Microginon 50mg... lijkt dit voor mij handig. en moet over 2 weken naar de neuroloog...

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:05

Het is bij mij nooit bewezen maar ben wel al een aantal keer flauwgevallen, maar omdat het er minder dan 4 per jaar zijn onderzoeken ze niks :S

1 keer ben ik flauwgevallen op een manegepaard. paard snapte er niks van en toen ik wakker werd stond ze naast me te wachten. werd mij ook verteld dat toen ik ging glijden ze gelijk stopte en opzij stapte, dat is een geluk voor mij want anders was ik op de rand gevallen. ben blij dat het goed afgelopen is.

ik voel het trouwens aankomen, als ik dan even stop kan ik gewoon weer verder en gebeurt er niks. ik voel me dan langzaam draaierig worden en voor het erger word ga ik dan stappen. en dan stopt het weer.

arabiernrps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:11

hoi
ik heb ook epilepsie maar ben al ongeveer 14 jaar aanvals vrij en rijd gewoon ook op mijn eigen paard en fokt ook met mijn eigen paard. rijd ook zelf auto
heb zelf momenteel een hengst die ik zelf gefokt hebt en die te koop staat

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 09:01

Ok laatste update: heb voor 2 weken terug een toeval gehad aangezien mn medicatie is verhoogd.. Ben dr zelf niet zo blij mee. aangezien dit op mn werk gebeurde.... maar moet begin september weer heen. Extra controle... Baal mega, want de kans dat ik nu mn rijbewijs mag houden of helemaal opnieuw moet halen is groot. Dit was namelijk aanval nummer 4. De enige die het voelt aankomen zijn mn vriend en onze boxer van anderhalf jaar oud...

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:09

Ik heb ook een waardeloze update.
Vier jaar aanvalsvrij geweest, en afgelopen woensdag een insult gehad. Tonisch-Clonisch, dus de zwaarste aanval.
Daarbij dusdanig hard mijn hoofd gestoten, waardoor ook nog een lichte hersenschudding heb. Geloof me, heel vervelend.
Binnenkort ook een gesprek met neuroloog over hoe en wat, en waar dit zomaar wegkomt. Nu inderdaad probleem, autorijden hoe we dat aan gaan pakken? Paardrijden, wat is verstandig?
Zo joh, jaren aanvalsvrij en dan opeens een aanval. Je schrikt je lam joh! Ik wou er niks van geloven toen mijn vriend mij het vertelde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 15:53

Sterkte Dagmar en Mienky niks aan zo'n aanval.

Wij zitten thuis ook met schrik en bibbers te wachten op de volgende aanval.Het ging vrij goed tot hij inelkaar geslagen werd ,nu zitten we in een ritme van ongv.om de drie weken ee grote aanval.

Volgens de arts is hij moeilijk regelbaar.Het blijft een rot aandoening ,epilepsie.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:14

ja het sucks, met hoofdletter S!
Helemaal niks aan.
Mijn medicijnen Depakine Chrono 500 mg gaan ook niet goed samen met eventuele zwangerschap, is mij verteld.
Maar om nu af te bouwen of te stoppen met medicijnen is ook niet handig.
Maar als ik overga op andere medicijnen mag ik sowieso niet autorijden. Moet ik eerst weer wennen.
Waardeloos idd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:16

Hè getsiederrie meiden, wat een rottige update... Ik zag ineens dit bericht weer omhooggekomen in m'n eigen berichten en hoopte eigenlijk op een jubelberichtje van Mienky dat ze een fijne plek gevonden had om te rijden...
Sterkte allemaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:44

Als vrouw heb je dat er natuurlijk ook nog bij.
Hebben ze nu je depakine verhoogt of krijg je andere medicatie.

Mijn zoon zijn eerste medicatie was ook depakine,maar hij brak er door heen.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:55

Ik slik al 2 maal daags depakine Chrono 500 mg.
4 jaar lang aanvalsvrij geweest met deze medicijnen.
Binnenkort afspraak met neuroloog.
Wat nu de mogelijkheden nog zijn met depakine geen idee?
Ik snap ook niet dat je jaren aanvalsvrij bent, je toch opeens weer aanval krijgt. Dat terwijl ik medische keuring heb ondergaan (2 x al) voor rijbewijs, dat terwijl zelfs bij laatste controle in ziekenhuis is voorgesteld af te bouwen met medicijnen en ik dat geweigerd heb!!

Maar een feit is, dt het dus sowieso vind ik dan, heel vervelend is voor vrouwen en eventuele kinderwensen.
In mijn geval was ik 16 en zag ik mijn droom in duigen vallen. Dat heeft toen een traantje gekost.
Jaren later kon ik er mee omgaan, en had ik zoiets van koste wat het kost mag het nu wel zo ongeveer besproken worden. En dan dit. Rot is het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:54

Ook hie ris het tegen verwachting in plots weer mis gegaan.Vanmorgen had de zoon weer een aanval.Om 5.15, hij was aan het opstaan om nar het werk te gaan.Hij doet momenteel vakantie werk bij mijn man op de zaak.
Hij zag er zo goed uit het leek allemaal goe den dan die klap weer.

Hij heeft epilepsie sinds zijn 15e dus nog geen 2 jaar.Oorzaak is ook onbekend ,dus dat maakt het helemal zo onbegrijpelijk.Ik heb het idee dat hij het er heel moeilijk mee heeft;Hij uit zich totaal niet.Maar op dat vlak word je ook niet geholpen.

zijn epilepsie kwam met een paar maanden tot bijna een jaar tussen.Tot hij eind Juni in elkaar geslagen is terwijl hij op een vriend stond te wachten.Sindsdien komen de aanvallen sneller en onvoorspelbaarder.Eerst had hij ze alleen s'morgens maar nu ook in de dag en snachts.

Op het moment staat hij op topomax,daar vinden wij hem het meest wakker bij.Hij is begonenne met depakine,dan zijn we overgestapt op de Lamictal ,daarna de kepra.Nu krijgt hij topomax en naar aanleiding van een slecht eeg(van die kloppen op zijn hoofd) Frisium erbij die frisum zijn we nu aan het afbouwen en daar gaat de neurologe ne vanuit dat het die aanval heeft veroorzaakt.Dat hopen we toch.
Bij ons is de volgende stap als er nog wat gebeurt een opname in het ziekenhuis, op een afdeling voorepileptie daar word een aanval uit gelokt en worden er tegelijk onderzoeken gestart in de hoop de oorzaak te kunnen vinden.Maar dan beginnen ze al in de richting van operatie's te denken dus dat schuiven we nog even van ons bed af.

Bij jou is de stap naar ander emedicatie mischiens mogelijk?Weten ze een oorzaak of ook niet.Soms kunnen aanvallen door spanningen worden uitgelokt.Mischiens is er bij jou iets aan de hand?
Ik hoop in iedergeval dat je snel iets weet want niks is erger dan die onzekerheid.

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 08:15

Joepie de Poepie!

Heb een FNRS manege gevonden waar ik in de toekomst weer kan gaan rijden. Het is Manege Gerner in Dalfsen. Heb er erg veel zin in . heb info aangevraagd en het is daar geen probleem, als het maar van tevoren gemeld word. kan zelfs gewoon een keer langskomen om te kijken.
Een collega heeft een soort van manege en zei dat deze manege als goed aangeschreven staat. Kijk er erg naar uit. Les geld is normaal(52.-) en de ene week heb je theorie en de andere week praktijk.
wat vinden jullie

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:43

Goed zo! Ik ben benieuwd. Klinkt goed, gewoon uitproberen en inderdaad tijdig aangeven.
Lachen

Kimmy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:54

Ik loop als vrijwilliger bij een manege die gericht is op dit soort problemen en daar zijn ook mensen met epelepsie en die zwaarder zijn en dit zorgt bij ons voor geen probleem