succes met rijden
en geniet ervan Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en geniet ervan miek77 schreef:niets doen is zeker niet goed want dan word het alleen maar slechter dat is mijn ervaring veel in beweging blijven is het beste maar wel moeilijk
en dat ze niet meer zomaar opereren is zeker waar ik ben al sinds 2002 aan het tobben en mijn rug was zo slecht dat ik bijna niet meer kon lopen dus er moest wel geopereerd worden maar met mijn nek willen ze ook nog wachten wel heb ik daar ook slijtage dus helemaal goed word het nooit en dat is met mijn rug ook zo
wel is het zo dat je rug alleen maar zwakker word na een operatie dus probeer eerst alle andere dingen die ze je aanreiken want een hernia kan ook vanzelf weer weg gaan is mij verteld
miek77 schreef:nee dat klopt bij mij ging hij ook niet weg bij mij zitten er 3 L3/L4 L4/L5 en L5/S1 en bij de laatste hebben ze de tussenwervel schijf leeg gehaald de andere 2 laten ze zitten en die in mijn nek laten ze ook nog voorlopig zitten
maar wat ik bedoelde was dat ze tegewoordig het eerst een jaar aankijken want sommige hernia's gaan vanzelf weg of de klachten gaan weg en elk mens schijnt wel ergens een uitstulpinkje te hebben maar hoeft er totaal geen last van te hebben
het is gewoon ... als je last van je rug hebt en je wilt alles nog doen maar je kan het niet meer of mag het niet meer ik ben blij dat ik mijn paardje heb en dat ik nog wat met haar kan doen het is niet veel maar ik geniet van elk moment
VERO83 kan je er niet aan geopereerd worden??
. Kon pas na 2 jaar weer rijden. Ben eerst weer begonnen op de manege, om te kijken of het wel ging. Bij mij hangt het heel erg af van het paard. Maar ik denk dat het per persoon en aandoening verschilt.
. Sinds ik een eigen paard heb ga ik zelfs minder naar de fysio, nog maar 1 keer in de 3 weken.
Na het paardrijden heb ik meestal meer last. Helpt rijden met een bodyprotecter echt? En die beweegbare beugels van Sprenger, helpen die ook bij rugpijn? Want ze zijn wel erg duur om 'even te testen'.
!
). Wat bij mij ook heeft geholpen, en nog steeds goed helpt, is veel gymnastiek te paard en erg veel bezig gaan met houding en zit.

maar voel wel dat ik mijn paard scheef duw..en als ik mijn paard corrigeer zit ik zelf weer scheef. Dus het blijft bij hooguit 500meter rijden.