Werken met gehandicapten op een manege

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

salvatore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:14

Ik heb afgelopen jaar de cursus instructeur paardrijden voor mensen met een beperking via de FPG gedaan. Dit nadat ik al ruim 4 jaar als vrijwilligster hielp bij spg langstraat eo. Ik ben echt super blij dat k de cursus heb gehaald en nu dus les mag geven !

Voor meer info:www.verenigingfpg.nl

Veel plezier en succes !!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:18

ik snap dat je rekeningen betaalt moeten worden, maar je kunt ook in de avonduren vrijwillgerswerk doen. Zelf doe ik elke donderdag avond vrijwillgerswerk op een gehandicapte manege. Het is echt ontzettend leuk, zeker als je ziet hoe die mensen genieten.
Je hebt hier geen opleiding voor nodig, alleen een verklaring van goed gedrag zodat mensen die bijvoorbeeld veroordeeld zijn voor een zedendelict daar niet aan de slag kunnen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:54

Dat diploma is inderdaad voor instructeur of het opzetten van een bedrijf in die tak. Ook als je dit diploma haalt zal het grootste deel op basis van vrijwilligen zijn. Paardrijden voor Gehandicapten is nou eenmaal iets wat grootendeels, zeg maar vijfennegentig procent, vrijwilligerswerk. Het is heel mooi, maar je kunt je brood er niet in verdienen.

Ik heb vijf jaar als vrijwilliger gewerkt, het is prachtig werk, maar je moet niet uit zijn op geld. Ik zou zeggen, een paar uurtjes in de week ervoor vrij maken kan geen kwaad toch? :)

Klaartje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 02:17

Ik werk op een gehandicapten manege, geeft heel veel voldoening en de kinderen zijn zo blij! En het is leuk om lekker te lopen met de paarden en gehandicapten. Ik had helemaal niets nodig aan diploma's.

baronnetje

Re: Werken met gehandicapten op een manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:45

Ik wou stage lopen met gehandicapten op een manege (ipse de bruggen creayenburg) toen werd mij verteld dat ze neit genoeg leerdoelen hadden voor de opleiding met gehandicapten en dat ik dan van de direnkant af had moeten komen. erg jammer had het heel graag gewild..!

Sanne_Relax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:44

Ik ben nu bezig met het 2e deel van de cursus IPG (instructeur paardrijden gehandicapten)
Ik werk ook al op een manege voor gehandicapten als instructrice en krijg ook betaald. Vanaf mijn 9e loop ik daar een beetje rond.
Een diploma is wel echt gewenst want er komt een hele hoop bij kijken. Helemaal dit deel van de cursus is echt lastig vanwege veel theorie en stages.
Hopen maar dat ik het haal, want al dat werk, is het dubbel en dars waard!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:07

ik heb ook stage gelopen op een grote gehandicapten stichting in de Midden-Beemster ! daar dee ik helpen bij de gehandicapten paarrdrijden echt heel erg leuk ! *D ik kan me ook wel begrijpen dat je het erg leuk vind ! :j

is de opleiding CIOS niet wat dan kan je en hele richting Gehandicapten kiezen en je leert er les geven ! en de paardeenhouderijj in Zaandam ? :)

clim_bling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:07

hai,
ik doe nu al zo'n 5 weken vrijwillegerswerk met gehandicaptekinderen.
Op de ''manege'' (er staan twee kleine tinkers en één grote die het goed met elkaar kunnen vinden en erg rustig zijn) is het altijd gewoon lekker rustig ,er is één buiten bak, dus als het regent gaat de les niet door. Ik loop vooral naast het paard mee. Ik borstel & zadel de paarden samen met de gehandicapten op. *D Meestal nemen ze iets lekkers mee voor het paard! Het is op een groot terrein waar allemaal gehandicapten wonen. (Cello ,misschien kent iemand dat??) De les is één keer in de twee weken op zaterdag van kwart voor tien tot ong. twaaf uur (de lessen duren drie kwartier, dus er zijn een paar lessen in die tijd).
maar ik ben nog te jong om zelf mijn geld te verdienen met een écht baantje dus voor mij maakt het qua geld nietecht uit. Ik kan je niet echt helpen aan een adres waar ze dit soort werk betaald doen.
Verder is het echt heéél leuk werk om te doen!! :D :D
groetjes

Jitssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:35

Ik heb een opdracht voor school (Opleiding tot Verpleegkundige) gedaan op een manege voor (verstandelijk) gehandicapten, als ik er wat dichter in de buurt zou wonen, of straks mijn rijbewijs heb zou ik het vaker willen doen om daar als vrijwilliger mee te lopen.
Helaas is de dichtsbijzijnde manege ongeveer een half uur/ drie kwatier fietsen van mijn huis...