wat ik mij afvroeg...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: wat ik mij afvroeg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 11:41

Tijgertje86 schreef:
ikenindi schreef:
@tijgertjenogwat: haha lees eens terug. ik zette net diezelfde link daar al neer;)

ik tem wel even dat hij verplaatst mag worden. toen ik hem plaatste wist ik nog niet van dat subforum af;)

Oh, dan heb ik iets te snel op 'versturen' gedrukt. Knipoog Jij hebt gewonnen!

yes!!!

haha. maar doet die link het bij jullie wel? die andere dan die van de fpg? of doet die hele site het gewoon nie?

Alasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 11:42

Goeie vraag, ik volg even mee. Ik ken geen maneges die het doen, ken in België alleen de special- en de paraolympics.
Misschien een idee om zoiets vanuit bokt te organiseren? Clown

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 11:46

nou t schijnt dus dat maneges die gehandicaptenlessen geven en aangesloten zijn bij de fpg verplicht zijn nevenactiviteiten zoals wedstrijden te organiseren. de site waarop meer info daarover staat doet het (bij mij) niet...

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 11:54

Surf anders even naar de site Verenigingfpg, via daar kun je dan doorklikken.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 11:55

joh, daardoor kom ik juist aan die site, maar dan zegt ie: kan pagina niet weergeven;)

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 11:58

Bij mij doet de site het gewoon.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 12:02

Op 2 maart is er een wedstrijd in Ermelo. Dit is een officiële ParaEquestrian wedstrijd, maar niet alleen voor kaderleden. om mee te kunnen doen aan de wedstrijden moet je wel worden 'geclassificeerd'. Je kunt hierover alle informatie vinden op www.paraequestrianholland.nl
Je kunt natuurlijk 2 maart eens komen kijken hoe zo'wedstrijd in zijn werk gaat.
er zijn ook 'niet officiele' wdstrijden. Die staan vaak op de kalender van www.ncpg-kenniscentrum.nl

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 12:17

Bij ons in de buurt zijn er toch geregeld wedstrijden voor gehandicapten. Ik heb eventjes gekeken op internet, en heb een documentje van de LRV van 2005-2006 teruggevonden.. Op dat ene seizoen waren er maar liefst 11 wedstrijden in de provincie Antwerpen. Ik geloof dat 6 of 7 van die wedstrijden op hetzelfde terrein waren als de reguliere LRV-wedstrijden, de rest in maneges en dergelijke. Vind ik toch reuze meevallen..

http://www.lrv.be/PDF-files/Bundel_lrv.pdf

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 15:19

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:47

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:03

Op onze manege worden er af en toe proefjes voor ze georganiseerd, en ieder jaar is er promotie dag paardrijden gehandicapten zeeland. Dan mogen ze een echte wedstrijd rijden. Gaan we met trailers en de brave pony's naar de zeelandhallen. Dit jaar was het op manege de kroo.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 17:37

Tijgertje86 schreef:

ja, maar daar staat weer dat je op die andere link moet klikken voor meer over die wedstrijden. en die link doet het niet;)

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:23

De VHWG site bestaat al een tijd niet meer.
Wedstrijden vind je wel op www.paraequestrianholland.nl (officiele) en www.ncpg-kenniscentrum.nl (kalender) er komt binnenkort ook een kalender voor aangepaste wedstrijden op de KNHS site. de internationale staan daar al.

Lombardia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:17

Paar jaar geleden zag ik eens een reportage van Joop Stokkel, een man die zowel een been als een arm mist en die vertelde toentertijd dat die aan speciale wedstrijden meedeed voor mensen met beperking...Ik heb geprobeerd zijn site te zoeken en die bestaat nog; www.joopstokkel.nl maar is helaas niet meer bijgewerkt sinds 4 jaar terug maar daar staat wel een kalender op met wedstrijden waar die zou rijden in die tijd wen wellicht kan je via google wat info achterhalen of er nog wedstrijden gereden worden daar..zag oa montfoort, rijen en bunschoten op z'n site staan.

En anders kan je altijd kijken of zijn contactformulier het nog doet Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:22

Bij de manege op het Roessingh hier in Enschede doen ze het volgens mij ook... de instructrice van een stalgenoot moest daar jureren Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 17:42

ik wacht wel op die link op de knhs site. die andere site (die officiele) is in t engels en wordt ik ook niet veel wijzer van (van die regelementen bedoel ik dan. ik zou wel eens willen weten waarop ze jureren etc bij aangepast rijden)

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:51

Ik zal later vanavond eens kijken of ik wat van die reglementen kan vertalen en op de Stable Enable site plaatsen. Over het classificeren (grade-keuring) kun je al wel nederlandse informatie vinden op http://www.ncpg-kenniscentrum.nl
Het jureren betreft eigenlijk vooral het gaan van het paard. Je kunt tenslotte tegen iemand die scheef is gebouwd niet zeggen dat hij rechtop moet gaan zitten. Verdere onderdelen zijn het vertrouwen van het paard, de gehoorzaamheid aan het bit, takt en regelmaat van de gangen, de vaardigheid van de ruiter. Men let ook veel op impuls en lengtebuiging.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 18:02

maar met sommige handicaps kun je paarden ook niet zo netjes laten lopen. enkel door die beperking of handicap. mogen die mensen dan niet meedoen?

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:39

Jawel hoor. Je wordt eerst ingedeeld in een grade, dit op basis van je beperking(en) en daaraan zijn proeven verbonden. In grade 1a zit bijvoorbeeld ook alleen een stukje draf op een rechte lijn. Grade 2 heeft alleen stap en draf in de proeven, in de kür op muziek mag je zelf wel galop toevoegen. Zo heeft elke grade zijn eigen moeilijkheidsgraad. Bij de classificatie/gradekeuring wordt bepaald welke speciale hulpmiddelen je mag gebruiken.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:41

Bij classificatie krijg je een pasje waarop je toegestane hulpmiddelen staan. Dat kan bijvoorbeeld ook het gebruik van stemhulpen zijn. En aanpassingen aan harnachement e.d. Het is de bedoeling dat je in de nabije toekomst met dat pasje ook kunt deelnemen aan reguliere KNHS wedstrijden en daarmee je hulpmiddelen ook geaccepteerd worden.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 09:18

o, dat zou wel een vooruitgang zijn. nu ist wel zo dat ik niet echt wedstrijdambities heb, maar lijkt me wel leuk om er eens te kijken. wie weet;)

Lombardia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:30

Je kan ook eens voor je plezier meedoen aan een wedstrijdje en die ervaring meepikken!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 16:56

ja als die in de buurt is wel;) maar kheb indi nog maar net onder t zadel. kmoe nog ff geduld hebben;)

Lombardia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:07

Gewoon doen als die in de buurt is ook al heb je weinig ervaring, dan zie je ook de verbetering enzo en het is natuurlijk ook vaak gezellig Lachen

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:09

StableEnable schreef:
Bij classificatie krijg je een pasje waarop je toegestane hulpmiddelen staan. Dat kan bijvoorbeeld ook het gebruik van stemhulpen zijn. En aanpassingen aan harnachement e.d. Het is de bedoeling dat je in de nabije toekomst met dat pasje ook kunt deelnemen aan reguliere KNHS wedstrijden en daarmee je hulpmiddelen ook geaccepteerd worden.

Klopt, ik krijg net de paard en sport binnen, waarin een stukje over deze regeling staat. Per 1 april dit jaar kun je mbv. dit pasje ook op reguliere wedstrijden starten, zonder óók nog eens dispensatie aan te hoeven vragen. Info staat ook op de site van de KNHS: www.knhs.nl