Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lindaonline schreef:Ik zoek met name naar ervaringen van mensen die een eigen paard kopen terwijl ze weten dat ze er niet op zullen rijden. Je hebt dan vaak ook met een totaal ander kostenplaatje te maken wanneer je paard in pension staat. Wat zijn je afwegingen, wat doe je zoal samen...
Lindaonline schreef:. Je hebt je aanschafkosten, onderhoudskosten, medische kosten en velen zullen denken/zeggen "en je rijdt niet eens".
Lindsey_99 schreef:Lindaonline schreef:. Je hebt je aanschafkosten, onderhoudskosten, medische kosten en velen zullen denken/zeggen "en je rijdt niet eens".
Wat anderen denken of zeggen boeit mij absoluut niet.Ieder moet maar doen waar hij zich prettig bij voelt. Er zijn veel meer mensen dan je denkt die niet (meer) rijden en hun paard gewoon niet willen missen maar het dier een fijn leven gunnen. Het kost wel wat ja, dat absoluut.
De ene mens gaat voor 100 euro per maand uit eten, theater (buiten corona-tijd) of koopt veel kleding, ik koop er hooi voor
MDWStables schreef:Na een val waar ik een jaar van moest revalideren heb ik nog zeer weinig gereden de afgelopen 5 jaar. Soms wil ik wel, soms wil ik niet. De manege heb ik geprobeerd maar dat is ook niet zo mijn ding na al zo lang eigen paarden te hebben.
Toch heb ik plezier van mijn paarden. Ik verzorg ze dagelijks en ze staan aan huis. De fokkerij vind ik prachtig.
StalDiefdijk schreef:Ik fok en fok het jonge spul op. Super leuk! Rijden heb ik echt 0,0 behoefte (meer) toe.
Waar woon je Lindaonline?! Ik kan echt hartstikke hard wat hulp gebruiken (denk aan lekker aandacht aan de beestjes geven) maar heb niet de illusie dat ik in deze tijden een verzorgster vind die niet wil rijden...
Solistar schreef:Eigenlijk ken ik zo veel meer mensen die amper wat met hun paard doen hoor, bedoeld of onbedoeld. Iemand met een complete shetlanderkudde (die houdt niet van rijden), iemand die zijn paarden alleen als grasmaaier heeft.. Prima toch
Joltsje schreef:Hey ts. Je bent al aardig geholpen lees ik. Fijn.
Waarom wil je graag rijden? Wat mis je nu precies?
De samenwerking met je paard? (Dot kan ook naast het paard) of de competitie, dat kan ook met mennen of dergelijke (al zit je daar met dezelfde risico's, hooguit iemand bij je op de bok die het over kan nemen als het mis gaat).
Twgenwoordig wordt er ook veel met een oortje gereden. Dat kan een te grote prikkel zijn misschien? Of juist niet. Ik hoor dan bijna alleen nog maar de instructrice en verder niet.
Geen idee waar je woont, maar op bokt is 100% zeker wel iemand te vinden die voor wil rijden bij koop.