. Het idee sprak me ontzettend aan maar ik had alleen maar meer frustratie met dat ding (want het bracht nog steeds niet wat ik zocht) en ik bleef twijfelen. Ik was ook niet van de boomloos maar nadat ik een paar boomzadels en semi-boomloze zadels heb geprobeerd ben ik toch de stap gaan wagen naar boomloos. Hoewel ik moest wennen en echt nog wel eens twijfelen is dit het eerste zadel waar Akke zo mee weg stapte in de relax modus, en dat had ik nog niet eerder meegemaakt. Daarom blijven we ook bij dit zadel en moeten we het gebrek aan spieren achter de schouder een beetje op gaan vullen met de pad denk ik, zacht materiaal in ieder geval. Als dan de spieren gaan groeien, en dat doen ze nu in ieder geval dan past de pommel gewoon weer. Het opvullen en wegknippen is van de losse inlage die in het dekje doet, je knipt dus niet in je zadel oid. Akke is 5 en een beetje en moet nog veel in haar spieren gaan groeien. Door de pech met de boomzadels hebben we veel verplichte pauzes gehad en weinig tot geen mogelijkheden om spieren te kweken, er was altijd wat, nu gaat het echt 100 keer beter.
Wat lastig dat je zo scheef zit (achteraf gezien) wellicht dat je je beugels gelijk kunt laten hangen en weer opnieuw je balans kunt aan vinden? Is je ruggegraat ook krom gegroeid door de ep. Mijn nekwervels zitten wel een kromming in vanwege de verkorte spieren die eraan trekken, dit zag ik bij een MRI scan die vorig jaar gemaakt is na een val op het ijs waarbij ik me heb vastgegrepen met mijn slechte arm en daarbij mijn zenuw overrekte aan de getroffen kant. Resultaat was niet best dus vandaar MRI, helaas niets concreets op te zien behalve die scheve nekwervels dus. (Vond de arts overigens een heel normaal beeld voor een ep patient, dat het voor mij toch een lichte schok was maakte niet uit..)
Heb jij in je ontwikkeling nooit foto's laten maken enzo? Of naar die ep dagen in Heerlen, Leiden etc.? Ik liep tot ca. mijn 20 e jaar bij het revalidatiecentrum de Hoogstraat in Utrecht. Leren zwemmen daar.......... fietsen, biefstuk snijden (pfff eet ik nooit want krijg het nóg niet gesneden) en hulpmiddelen/ aanpasssingen gekregen. En de controles etc. met spelletjes, was soms zelfs leuk
, dagje uit, terwijl de rest vd kinderen naar school moest! Hahaa.

, hij dacht ook mijn elleboog rechter te kunnen maken en zetten idd ook zijn knie ertegenaan en met zijn eigen gewicht tegenhangen. En al die testen met naalden ja....bij een kind!? (hoewel ik op mijn 4e diabetes kreeg en de naalden "gewoontjes" werden). Maar ook testen met hard/ zacht/ koud/ warm voorwerp etc. waar ik niks van bakte
maar ik heb haar gekocht in januari en kom er een tijdje geleden achter dat ze toch erg hard en drammerig is in dr mond. Aan de teugel moet ze ook makkelijker of gevoeliger worden en daar zijn we mee bezig, wat meer op stem te rijden en de hulpen kleiner maken en als ze dán reageert, belonen. Ik vind het erg moeilijk waar ik nou goed aan doe. Van de oude eigenaar hoorde ik dat ze feller tegen je ingaat als jij fellere middelen inzet, dus ben benieuwd met een pelham. Ik durf nu inmiddels wel over die grens te gaan, van "nou hou je op". Ik was eerst te afwachtend, kijkend hoe ze ergens op reageerde en vervolgens wist ik niet hoe te reageren. (terugtrekken win je natuurlijk nooit