Met paardrijden of andere dingen let ik er eigenlijk niet op. Ook autorijden kan gewoon
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Jaikee schreef:Hallo allemaal,
ik ben nu 13 en ben vanaf dat ik geboren ben blind met mijn rechter oog.
Hierdoor zie ik GEEN diepte.
Inplaats van 3D 2D.'
Ook naar een 3D film gaan heeft geen zin voor me ...
Zijn er op bokt ook mensen die geen diepte zien
Of kennen jullie mensen-
En hoe gaan jullie met paardrijden hier mee om
Let je nog ergens op.
Ik niet echt namenlijk ±0
X

panty schreef:dat je met 1 oog geen diepte kan zien is echt de grootste onzin die er bestaat . wie heeft dat bedacht ?
als je namelijk geen diepte kan zien , dan kan je auto rijden , en dan kan je zoals ik ook geen timmerman zijn dus het is echt een fabel
Als je met één oog kijkt dan kun je wel perspectief zien en op die manier enigszins afstanden inschatten, maar voor dieptezicht heb je toch echt twee ogen nodig. Beide ogen zien een object vanuit een iets andere hoek, je hersenen combineren die verschillende beelden en op die manier kan je echt afstanden inschatten. Ik merk wel dat het te trainen is. Ik heb zelf een korte periode op nationaal niveau onder de jeugd volleybal gespeeld, dus ook met één functionerend oog kun je jezelf wel leren om afstanden in te schatten. Maar dan merk ik dat ik ook op extra dingen let, zoals de richting waarin de schouders van de tegenstander draaien, waar hij/zij heen kijkt, geluid en draaiing van de bal, dat soort dingen. Zodra ik drie dagen niet had getraind, sloeg ik regelmatig mis
En als ik geen referentiepunt meer heb (zoals een volleybalnet of medespelers), dan lukt het me opeens niet meer zo goed. Verder grijp ik vaak mis als iemand mij iets aangeeft; dat overkomt iemand die wel diepte ziet bijna nooit.

Dus ik denk dat ik ook meer diepte ben gaan zien, al weet ik dat niet zeker.