Last van knieen en enkels tijdens rijden?Tips?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horseye
Berichten: 17
Geregistreerd: 02-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:12

ik zit helf met een knie probleem en ik rij met hele lange beugels.
of zonder beugels dat ligt er aan wat ik doe en met dresuur pak ik een western zadel dan hoef ik me knie niet te belasten

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Last van knieen en enkels tijdens rijden?Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:29

Ik heb ook veel last met het rijden van mn knieën en enkels. Mijn knieen zijn prothese's en sinds dien gaat het goed. Mijn knieën waren gewoon op! Maar ik weet dat ik altijd mn beugels uit gooide. Met mn enkels heb ik idd ook de gpg beugels. Ik moet zeggen dat ik er weinig van merk helaas. Maar mijn enkels zijn dan ook wel helemaal versleten. Ik heb trouwens een prothese enkel ook en mijn andere enkel is vast gezet en helaas mislukt dus moet opnieuw. Maar ik heb op de site van goedhart.nl wel helemooie beugels gezien. Tenminste mooi.... maar voor mij en wie weet voor jou wel nuttig ;)

horseye
Berichten: 17
Geregistreerd: 02-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:30

nancyimka schreef:
Ik heb ook veel last met het rijden van mn knieën en enkels. Mijn knieen zijn prothese's en sinds dien gaat het goed. Mijn knieën waren gewoon op! Maar ik weet dat ik altijd mn beugels uit gooide. Met mn enkels heb ik idd ook de gpg beugels. Ik moet zeggen dat ik er weinig van merk helaas. Maar mijn enkels zijn dan ook wel helemaal versleten. Ik heb trouwens een prothese enkel ook en mijn andere enkel is vast gezet en helaas mislukt dus moet opnieuw. Maar ik heb op de site van goedhart.nl wel helemooie beugels gezien. Tenminste mooi.... maar voor mij en wie weet voor jou wel nuttig ;)


Das een fijne site.
ik heb er nognooit van gehoord maar zal is gaan kijke of ze er fijne beugels hebben mischien werkt het ook wel voor mij

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 21:17

Ik heb de site ook via bokt ondekt hoor. Ben benieuwd als jij de beugels probeerd of koopt wat je er dan van vind!

sexyheksie
Berichten: 17
Geregistreerd: 04-12-11

Re: Last van knieen en enkels tijdens rijden?Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:21

Misschien andere schoenen/laarzen?

Stephaniexh
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:10

Er bestaan ook van die speciale knie en enkelbanden. Dit geeft wat meer steun ;)

horseye
Berichten: 17
Geregistreerd: 02-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:23

Stephaniexh schreef:
Er bestaan ook van die speciale knie en enkelbanden. Dit geeft wat meer steun ;)

dat geeft inderdaat steun maar savond dan heb je er destemeer last van is mijn ervaring
maar heb nu beugels met veren er in en die werke hartstikke fijn:)

ikke_draver
Berichten: 704
Geregistreerd: 26-11-10
Woonplaats: ergens in een kartonnen doos onder de brug

Re: Last van knieen en enkels tijdens rijden?Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 20:44

@ horseeye welke beugels heb jij dan ??

melody7

Berichten: 13696
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Last van knieen en enkels tijdens rijden?Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:58

ik heb hetzelfde, en rij er gewoon met normale beugels mee, maar ik had er eerder nooit last van, reed dressuur met m'n Donald Duck poten, maar nu sinds een jaar rij ik op Ijslanders, en nu moeten m'n voeten dus meer naar binnen & hakken naar buiten, omdat anders de Ijslanders dit verkeerd opvangen, en gaan 'rennen' alleen nu oefen ik dat dus bijna elke dag (ook op m'n verzorgpaard) en ik had al langer last van m'n enkels (ook bij gym enz.), maar nu dus ook van m'n knieën omdat ik 7 jaar gewoon heel anders heb gezeten, maar ik merk wel, dat die enkels vanzelf al minder worden dus mij lijkt dat het vanzelf over gaat (misschien hoop ik dit meer dan dat ik 't denk ;)), dusja, anders wordt het voor m'n verzorgpaardje ook maar andere beugels zoeken ;)

ikke_draver
Berichten: 704
Geregistreerd: 26-11-10
Woonplaats: ergens in een kartonnen doos onder de brug

Re: Last van knieen en enkels tijdens rijden?Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 19:26

@ melody7

ik heb al zo lang als ik weet pinguinloopje maar ik kan niet bedenken dat t ooit beter is geworden,
ook al hoop ik het zo van wel.

mijn klachten zijn nu trouwens wel erger geworden. want eerst alleen last met intensief sporten, en nu heb ik ook al last van mijn knieen en enkels els ik een tijdje heb gelopen.

ik heb trouwens een tijdje gereden met beugels met gpg vering.
en ook een tijdje met bow balance beugels.

nu is het voor mij zo dat de vering voor nog meer pijn zorgde, en de bow balance zorgde er voor dat ik een soort ijslanderbeugels had en het zorgde ervoor dat mijn enkels minder pijn deden omdat de beugels buigen

ievie

Berichten: 2262
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:14

Misscheien kan je eens met eeen manege voor aangepast paardrijden contact opnemen? Ik weet dat ze op mijn manege regelmatig contact hebben met een revalidatiearts. ZO kan je misschien gericht met professionele hulp kijken wat voor jou goed is?

_Loveshorses

Berichten: 451
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:01

Ik heb ook vaak last van mijn knieën, maar dit word na het rijden weer altijd beter.. :o

AxS136
Berichten: 428
Geregistreerd: 03-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:05

ikke_draver schreef:
iemand een idee kwa soort stijgbeugels ?


Ik heb mijn enkel meerdere malen gebroken. Hierdoor werd lichtrijden voor mij heel erg zwaar na een tijdje, en begon het pijn te doen.
Ik ben overgegaan op verende stijgbeugels. WAT EEN UIT VINDING!!

Iedereen met een grote mond :''Dat is voor oude mannetjes.'' "Hou je zadel maar vast, strak veer je er uit.''
Heb ik er een rondje mee laten rijden, allemaal waren ze om.

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:54

Ik heb sinds vandaag ook die verende beugels, heerlijk voor mijn reuma-lijfje! :D

nicollol

Berichten: 492
Geregistreerd: 05-03-08
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:50

MM,,, beugels kunnen helpen inderdaad.

Ik denk toch dat je met houding al veel kan berijken.

Laat eens en profesional mee kijken, kijken of hij je met een andere houding al kan helpen.

Ik wens je veel su6!