Friesepoonie schreef:Ik volg dit ook even. Ook ik heb rugklachten, gelukkig niet zo ernstig (scoliose onderin en een beginnende 'bochel' bovenin). Heb sinds kort een ander zadel (boomloos) en mijn rug is momenteel in puin. (niet alleen door dit zadel, is een combi van factoren, maar ik ben héél bang dat het door het boomloze zadel verergerd is) Ik zit slecht, dus dat worden zitlessen, maar ik vrees dat dit boomloos voor mij niet gaat werken. Ik wil het nog even aankijken, langs de dokter, nieuwe matras, paard laten bevallen, dat soort dingetjes. Daarnaast ook maar mijn 'korset' verstevigen. Wat voor buikspieroefeningen doen jullie daarvoor zoal? Ik krijg er altijd zo'n stijve nek van (bij de rechte oefeningen) dus ook daar gaat iets niet goed. Misschien dat jullie tips hebben?
Ik heb 'dorsano'oefeningen gevolgd (is in Rijssen), dit is een speciale rugtraining, waar de focus vooral op de buikspieren ligt. Ook kan je op zo'n grote yogabal gaan zitten met een wiebelplankje onder je voeten, nou dát traint echt de buikspieren hoor! Het lijkt best gemakkelijk als je het een ander ziet doen, maar het is nog best lastig!