Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tosha schreef:2008 ben ik bevallen van een zoon dit ging echter zo snel dat ik binnen 3 uur helemaal klaar was
heb er een hernia van over gehouden in l5 ook ik mis het rijden zo erg en wil het ook weer gaan doen maar ben zo bang om eraf te vallen met alle gevolgen van dien
kan dus al 2 jaar niet meer rijden en heb 5 paarden waarvan ik erop 2 kan rijden
weet dus hoe jij je voelt
kan af en toe niet eens uit mijn bed komen maar ik blijf hoop houden
spinone schreef:HALLO ALLEMAAL!
Even een berichtje! ik ben sinds een paar maanden na jaren niets doen weer begonnen met paardrijden en ik vind het zo fijn! maar daar gaat het dus niet om ..![]()
tijdens onze paardrijvakantie ben ik uit de beugel geschoten en heb lekker zitten bonken tijdens een galopje..gevolg .. dag later zoveel pijn in mijn rug!! moest afstappen en echt heel veel pijn gehad.
Daarna fysio en verschoven rugwervels welke weer door een Ortomanueel arts zijn terug gezet... maar pijn bleef.. .maar aangezien ik het paardrijden zo geweldig vind toch doorgegaan.
Tot een paar weken geleden ik op het paard ging en meteen.. zoveel pijn in mijn rug en been kreeg niet normaal. enfin weer negeren en doorrijden tot ik weer huilend terug moest want het ging echt niet meer..zoveel pijn verschrikkelijk!
Er is nu een MRI gemaakt en ik blijk een dubbele hernia in de L2 en de L3 te hebben! plus een vernauwing in de onderrug waarschijnlijk veroorzaakt door de verschoven wervel tijdens het uit de beugel schieten incident!!! nu mag ik dus voorlopig niet paardrijden omdat de vernauwing vooral gevaarlijk kan zijn!!!
einde januari mag ik verschijnen bij de neuroloog en ik heb voor een speciaal herniaprogramma ook mijn gegevens moeten inzenden of ik evt. een laserbehandeling aan mijn hernia,s mag onder gaan dat is minder belastend en werkt blijkbaar sneller.. tot die tijd.. helaas geen paardrijden voor mij... en dat vind ik erg!al ben ik een beginner ik ben er zo gek van!!!
Mijn vraag, is er hier iemand die de hernia heeft laten laseren en daar ervaring mee heeft? en...vooral hoe gaat het daarna met paardrijden etc? ik wil nl. gewoon weer gaan lessen en doorgaan met wat mijn man en ik hebben ontdekt als het allerleukste van de wereld nl. paardrijden! ( behalve een ding dan dat is nog leuker ahahhaah)
Hoor graag jullie reacties want wil gewoon weer het paard op!
liefs voor allemaal!
Zelke schreef:ik zit momenteel met een hernia, wat nu dus alleen maar verergert en uitstralingen geeft naar mijn benen. ik kan dus nu niet paardrijden en doe dit nu dus ook niet omdat ik er alleen maar meer last van krijg.