gothica11 schreef:upo schreef:Heej Gothica! Ik heb een dwarsleasie op L1/L2 niveau (zelfde dus als jij) alleen denk dat jij een complete dwarsleasie hebt, of niet? Ik heb een incomplete waardoor ik op dit moment alleen last heb van het gevoel in mijn onderbenen en mijn rechtervoet is verlamd.
Wat voor een operatie heb je gehad?
Let wel op met te vroeg gaan paardrijden! Een onverwachte schok kan nog meer beschadigen maar denk dat de artsen daar bij je wel op letten.
Wel spannend zeg! Ben je al gaan rijden?
Heb je wel gevoel/beweging in je benen? Hoe ben je er lichamelijk aan toe?
Ik ben zelf vrijwilliger op een manege voor gehandicapten. We hebben hier allerlei zadels dus misschien kan ik je helpen.
Ik heb inderdaad een complete laesie en heb totaal geen gevoel/beweging, en dat gaat ook niet meer komen.
Er kan niks meer beschadigen, mn wervels zijn weggehaald en er zijn kunstwervels geplaatst en het is helemaal vastgezet met pinnen en platen, mn rug is ook direct na de operatie vrijgegeven dus daar kan eigenlijk niks fout aan gaan.
En daarbij kan er niks meer beschadigen dan het nu is, aangezien al mijn zenuwen al doorgebroken zijn.
Asl het goed is word ik binnenkort ingeplaned om echt te gaan rijden, dus heb er nu al best wel veel zin in.
Zijn je benen wel nog beweeglijk of zijn ze stijf? Met andere woorden: kan je in goede rijhouding zitten of zit je meer in stoelzit?
Bij de manege waar ik vrijwilliger ben hebben we een zadel met verzacht zitvlak (schapenbontje), zonder zweetbladen (zodat je meer ruimte hebt voor je benen) en een beugel ervoor om je aan vast te houden eventueel. Misschien een idee?