Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zilfstar schreef:Biskwie: snap ik nou goed dat jij adviseert dat ik naast de gewone optoming een haslverlenger bij mijn paard omdoe (dus achter de oren langs naar de singel)? Of bedoel je ipv de teugels een halsverlenger aan het bit klippen en die als teugels te gebruiken?
Eerste optie ga ik echt niet doen. Paard loopt heerlijk ontspannen en vanzelf in aanleuning onder mijn zoon.
Tweede optie is een idee. Probleem is dat we juist willen zien dat zoons hersenen zich:
A. bewust worden van het feit dat ie 2 handen heeft ipv alleen 1 (links)
B. bewust worden van het feit dat die rechterarm ook ontspannen kan zijn
en dat
C. zoon bewust kan gaan sturen. Ben bang dat met zo'n lang eind elastiek hij veel beweging nodig heeft (arm achter het lichaam brengt) voordat Jippe afslaat bijv.
Ik zit eerder te denken aan een stukje elastiek tussen bit en teugel maar neemt dan het gevoel voor het juiste bitcontact niet af? Nu heeft hij direct door wanneer hij "fout" bezig is omdat paard dus direct die kant op gaat/ gaat kijken als welke teugel het strakst staat (je kunt begrijpen dat na 10 minuten stap zoon al aardig moe is)
Sonja schreef:Als je paard er geen last van heeft, zou ik niets veranderen. Hooguit een teugeltje met elastiek erin gebruiken, of als je zelf toch geen fijn gevoel hebt bij het bitgebruik dan zou je ook de teugel even aan bit EN neusriempje vast kunnen maken.
Zilfstar schreef:Ik zit eerder te denken aan een stukje elastiek tussen bit en teugel maar neemt dan het gevoel voor het juiste bitcontact niet af? Nu heeft hij direct door wanneer hij "fout" bezig is omdat paard dus direct die kant op gaat/ gaat kijken als welke teugel het strakst staat (je kunt begrijpen dat na 10 minuten stap zoon al aardig moe is)