wie helpt mij over de drempel heen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dieuwke10

Re: wie helpt mij over de drempel heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 12:25

Lieve mensen!

Dank jullie wel voor alle hartverwarmende en nuttige reacties! Ik heb iemand gevonden die me komt helpen! Super he?

Ondertussen is het zadel en hoofdstel gearriveerd, en het lijkt wel voor haar gemaakt! het zit als gegoten en staat ook prachtig.

Ik kan niet wachten om straks die berg hier tegenover de boerderij op te gaan! Ik hou jullie op de hoogte!

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:26

Wat fijn dat je iemand hebt gevonden!
Heel veel plezier, geniet ervan!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:43

Gefeliciteerd Dieuwke!
Wanneer komen de `hulptroepen´ naar Polen?

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:51

Stuite toevallig op dit topic.

Wat ontzettend gaaf dat je iemand hebt gevonden.
Heel veel plezier, geniet ervan en hopelijk gaat je wens goed uitpakken en kun je straks die bergen in.

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:42

Heel erg fijn dat er iemand naar je toe komt. En je hebt echt een goeie aan haar. Wens jullie heel veel plezier en succes en hou ons op de hoogte... Bedankt voor je pb (kom daar zekers nog op terug). Mooi dat het zadel en hoofdstel goed passen, heerlijk zit en ookn nog goed staat. Ga ervoor en beklim de berg heerlijk samen met je paardje!

Caroltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:16

Heel veel fijn dat je iemand gevonden hebt. Anders kun je altijd nog andersom redeneren. Als jij op vakantie gaat hier in nederland, en je spreekt dit af met een FPG manege, misschien zelfs met je eigen paardje, dan kun je hier lekker leren rijden. Als je dit vooraf overlegt moet dit volgens mij wel kunnen.

kirsten1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:36

hoi diewke!
hoe het er nou mee? al wat veder gekomen??
ten eerste een mega groot compliment voor je doorzettings vermogen en je vasthoudendheid..
er is toch niets leuker dan op je eigen paard kunnen rijden...met of zonder beperking!!

als je nog geen hulp heb..laat het met weten..ik zou je graag willen helpen..
ik werk al 8 jaar op een manege voor "gehandicapten" dit tussen haakjes omdat ik vind dat iedereen soms wel een beetje gehandicapt is :D daar word ik voornamelijk bij ruiters gezet die of heel bang zijn of net beginnen..
vind het verschrikkelijk mooi om mensen te helpen die net beginnen! dat je het vertrouwen tussen een dier en persoon ziet groeien!

liefs kirsten

kirsten1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:38

kirsten1990 schreef:
hoi diewke!
hoe het er nou mee? al wat veder gekomen??
ten eerste een mega groot compliment voor je doorzettings vermogen en je vasthoudendheid..
er is toch niets leuker dan op je eigen paard kunnen rijden...met of zonder beperking!!

als je nog geen hulp heb..laat het met weten..ik zou je graag willen helpen..
ik werk al 8 jaar op een manege voor "gehandicapten" dit tussen haakjes omdat ik vind dat iedereen soms wel een beetje gehandicapt is :D daar word ik voornamelijk bij ruiters gezet die of heel bang zijn of net beginnen..
vind het verschrikkelijk mooi om mensen te helpen die net beginnen! dat je het vertrouwen tussen een dier en persoon ziet groeien!

liefs kirsten

oh zie nu al dat je iemand gevonden heb!! kan niet lezen hahaha..
geweldig voor je ik hoop dat het je gaat lukken...je kan het!

Elisabeth1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:19

Hée wat verschikkelijk gaaf dat je dit doet zeg!
Knap hoor..

Heb je al hulp gevonden?

Elisabeth1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:20

dieuwke10 schreef:
Lieve mensen!

Dank jullie wel voor alle hartverwarmende en nuttige reacties! Ik heb iemand gevonden die me komt helpen! Super he?

Ondertussen is het zadel en hoofdstel gearriveerd, en het lijkt wel voor haar gemaakt! het zit als gegoten en staat ook prachtig.

Ik kan niet wachten om straks die berg hier tegenover de boerderij op te gaan! Ik hou jullie op de hoogte!

O wauw ik zit ook lekker op te letten!

Ben heel blij voor je, veel plezier en geniet ervan!

dieuwke10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 12:34

Hoi!

Lieve mensen! wat is het toch geweldig dat we dankzij internet en een site zoals deze elkaar kunnen leren kennen!

Delphi heeft Cherolda en mij een SUPER fijne leerzame week begeleid. Wauw wat was het fijn. En gezellig!

Ik durf nog niet helemaal alleen op pad(mijn mannetje moet nog even mee) maar dat komt wel!

Onvoorstelbaar hoe je met handige hulpen en duidelijke paardentaal met een minimale krachtsinspanning zomaar je paard er toe kan bewegen om zo veel voor je te doen.

Echt grote complimenten voor Delphi. Dankzij haar kundigheid en geduld ben ik een héél eind gekomen!

En nog iets: ik ben er achter dat het verschil tussen een valide en een minder valide mens op een paard helemaal niet zo groot is!

Wat een ontdekking! voor het eerst sinds 5 jaar heb ik de bossen weer eens gezien en geroken! Voor het eerst sinds 5 jaar zelfs een paar stapjes gedraafd!

Das nog eens iets anders dan een elektrisch slakkengangetje!! Superr!Afbeelding

Tristar22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:11

heel erg leuk!!! en nu.. Genieten!!!

A_mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:19

super om te lezen! veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:27

Jee wat een leuk topic! :j Ik kan hier echt zo blij van worden!
Heel erg veel geluk en plezier op jouw Cherolda! :):)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:26

Wat een mooi team zijn jullie :j

Ik heb al vaker gezien dat beperkingen minder worden of wegvallen op de rug van een paard. Zo kom je nog eens op een bospad waar je met een rolstoel absoluut niet in kan.

Al jaren zit mijn dochter op de rug van een pony voor een boswandeling die anders te ver en te zwaar voor haar zou zijn. :+

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:34

Wat leuk om te lezen +:)+

Paarden kunnen op de meest lichte hulpen gereden worden, dus een beperking irl hoeft inderdaad geen beperking te paard te zijn :-)

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:52

dieuwke10 schreef:
Misschien voor je informatie: ik heb een mitochondriele ziekte, waardoor ik slechtziend ben, ernstige spierzwakte heb in mijn hele lijf en een pacemaker heb i.v.m. hartproblemen.

Desondanks ben ik boerin, zorg zoveel mogelijk dagelijks voor mijn geiten, schapen, pony's, paard, en kippen, run daarbij een vakantieaccommodatie, en zorg natuurlijk voor mijn gezin. O ja.. ik zwem bijna dagelijks in de rivier voor ons huis. Dus lijkt het me niet echt dat ik nog fitness, phisio o.i.d. nodig heb.

De 'mind over body' therorie, in mijn kracht mijn lichaam overstijgen.. daar ben ik echt heus een expert in.

Diep, diep respect heb ik hiervoor!!
Fijn dat je iemand hebt gevonden en dat je zover gekomen bent!! Leuk dat je ook een drafje gedaan hebt.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:07

Hoi Dieuwke, leuk om te lezen! Ik heb een heerlijke week in Polen gehad op de vakantie-boerderij van Dieuwke en haar familie. Ze wonen in een prachtige omgeving waar ik ook nog op de rug van Cherolda van de omgeving heb kunnen genieten.

Dieuwke heeft erg veel doorzettingsvermogen en vertouwen waardoor ze dit resultaat kond behalen en natuurlijk dankzij de geweldige merrie Cherolda, een heel braaf en eerlijk dier die prima aan de hulpen staat. Ik wens je dan ook nog veel fijne en ontspannen kilometers toe in de prachtige bossen en heuvels rondom jullie huis. Het is geweldig om te zien hoe een paard je wereld en je mogelijkheden zo kan vergroten!

pandoersky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:08

Mijn complimenten Diewke *D en natuurlijk ook voor Delphi2 en Cherolda :j

Groetjes Patrick

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:34

Echt heel mooi om te lezen. Super dat jullie zo ver gekomen zijn en jullie het allemaal zo naar het zin hebben gehad. Had er ook wel vertrouwen in dat Delphi2 je goed kon helpen.

En wat straal en geniet je op de foto. Heerlijk om te zien en om te lezen dat het zo goed gaat. Geniet ervan en maak nog vele fijne kilometers samen...

cbrmuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:32

Super verhaal om te lezen.
Heel veel succes met het uitbreiden.

En zo zie je maar weer: met (vrijwel)elke handicap kunnen dromen uitkomen...

didike12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 09:14

hoii,
in nederland heb je manege zonder drempels; dat is een manege die speciaal gemaakt is voor rolstoelers, hebben ze dat in polen? dan kan je daar misschien naartoe gaan. veel sucses;)
groetjes,

didike12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 09:15

oo,
ikzie net dat het al gelukt is, haha.
nou veel plezier nog dan;)
groetjes,

dieuwke10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 18:57

Hoi! Ik moet even melden hoe supertrots ik ben! Op mijn lieve paardje én op mezelf!

Vandaag ben ik namelijk zonder begeleiding van een ander mens op pad geweest!

Stel je voor! voor het eerst in 6 jaar onderneem ik iets zelf! Met behulp van mijn kanjertje dan.

Ik kan wel janken van geluk(doe ik ook, hihi).

En ook nog dit: niet alleen heeft ze zomaar alle lastige dingen gedaan die ik van haar vroeg(berg op, beekje kruisen) maar ook heeft ze gedraafd(en ik viel niet) en geholpen om ons shetjeveulen mee terug te brengen naar de wei(die kwam gezellig ons opzoeken midden in het bos)

Joepieee!!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:25

*\o/* +:)+

Leuk he die eigenwijze mini-shetlanders, wsa ie over het draad gesprongen?