. Wat averechts kan werken is teveel koffie drinken, ik ben caffaineverslaafd. Op mindere dagen longeer ik mijn merrie los of maak ook ik idd een buitenrit. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Wat averechts kan werken is teveel koffie drinken, ik ben caffaineverslaafd. Op mindere dagen longeer ik mijn merrie los of maak ook ik idd een buitenrit.
Citaat:ik probeer nog steeds door te gaan met wedstrijden, al moet ik dan bijna de hele week er omheen vrij nemen om mijn lichaam de rust te geven..
als ik moet werken rijd ik eigelijk niet meer en omgekeerd!!
ik rijd zelf endurance gericht, en dat gaat mij verbazingwekkend beter af als het dressuur( daarbij heb ik zeker een week echt pijn) endurance slechts een dag.
het geeft schijnbaar toch minder spanning in mijn lichaam.
sefanja schreef:Bij ieder persoon een andere uitwerking... maar ik ben ook te fanatiek moet ik bekennen.
dus hier moet ik wel op gaan letten. Wat bij mij wel helpt is als mijn fysio mij intaped met cure tape is speciale tape werkt super goed in het begin dacht ik van dat kan nooit werken maar echt ik heb dan een stuk minder pijn... En raad het daarom verschillende mensen aan om het te proberen ik zelf wil ook namelijk niet aan de medicijnen dus als het op deze manier kan ben ik er erg blij mee!!!
Maar ja, het is van belang om, naast goede begeleiding, de beschikking over geschikte paarden te hebben, anders gaat het echt niet lukken. Heb er 2 'voor de toekomst' en 1 die niet de interesse heeft om dressuur te lopen helaas. De andere 2 zijn gepensioneerd, dus eigenlijk valt het best wel mee, toch??!