Wudo, kun je dat een beetje toelichten? Wat vind je er nu niet aantrekkelijk aan en hoe zou dat verbeterd kunnen worden?
Liannn
Geplaatst: 04-06-10 13:37
Ik ben zelf ook vrijwilligster bij Manege De Huif. Daar wordt overdag met huifbed gereden en op donderdagavond zittend paardrijden voor mensen met een beperking. Is echt heel leuk werk! Ik haal er veel voldoening uit. De mensen die zeggen dat ze misschien te jong zijn; hoe oud zijn jullie? Bij ons is het jongste meisje 14 en ze doet het heel goed!
Ja en met aantrekkelijker, hoe bedoel je? Vrijwilligerswerk doe je echt om anderen te helpen en te plezieren en ook om er zelf voldoening uit te halen. Bovendien leer je leuke mensen kennen!
als er zon manege of iets dergelijks in de buurt was zou ik gelijk helpen. want het is toch wel een iets ergs leuks. voor ons maar ook voor hen
Bojoura
Geplaatst: 06-06-10 09:22
in vrouwenparochie is een manege waar ze mensen met een beperking ondersteunen met het leren rijden, ze doen ook groepsdressuur met de mensen, en ze vinden het allemaal geweldig!
Lessie
Geplaatst: 06-06-10 09:52
Helaas is hier in de buurt geen enkele manege die het doet. Ik had graag willen helpen!
Renzzi
Geplaatst: 06-06-10 19:24
Ik moest een keer als 13jarige een stage doen van anderhalvedag. Mijn moeder had tegen mij gezegt, ga dan bij de manege voor gehandicapten, want wij hebber een heel braaf paard aan hun verkocht Maar ik vond het daar helemaal geweldig, en ik reed toen nog niet. En toen ben ik thuis maar op een pony gestapt, helemaal geweldig!!!
s1993
Geplaatst: 13-06-10 20:08
Bij ons is er niet echt een minimumleeftijd om te beginnen met helpen. Er heeft wel eens een jongetje van 6 (onder begeleiding) meegelopen met een gehandicapte die alleen maar stapte op een shetlander. Jongetje had de pony vast, iemand hield dat jongetje in de gaten, en iemand hield de gehandicapte die op de pony zat vast.
Dit is natuurlijk wel erg jong, en het is niet echt een vrijwiligger die heel erg nuttig was ofzo, maar hij vond het leuk, en de ruiter ook
Ikzelf ben toen ik ong. 10 jaar was begonnen met vrijwilligerswerk op zaterdag. In vakanties kom ik ook doordeweeks een aantal x in de week naar de manege om te helpen met gehandicapten, of om gewoon allemaal klusjes te doen.
Ik ben nu 16 en doe het nog steeds met veel plezier,, en vind het altijd leuk om te zien hoe de ruiters vooruitgaan