Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Mers schreef:En klim dan maar eens op een paard van 1.80...
Citaat:Ik moet zowiezo elke dag lopen van mijn arts en dat deed ik voorheen met mijn paard. Nogsteeds wel, maar wat minder omdat mijn vriendin wedstrijden met hem wilt gaan rijden, dus hij wordt al wat vaker bereden.
FromNorway schreef:Idd, gangenpaard of een ouder paard.
Kun je ook niet bijvoorbeeld longeren of iemand anders hem een paar dagen in de week lekker laten werken zodat je zelf lekker rustig aan kunt doen? Dan kun je natuurlijk een wat minder oud paard nemen of een koudbloedje.
Ik rijd ook niet iedere dag op mijn Fjord, en zij is (meestal) ook best te doen(ik voel me in herhaling vallen bij Wietsje92)

.
Mers schreef:Hallo,
Ik zit op het moment in een enorme dip. Heb op het moment een paard van 10 jaar die het hartstikke lekker vind om te lopen. Hij geniet van de dressuurlessen en ondanks dat we geen wedstrijden rijden merk ik wel dat ik in mijn handen mag wrijven met hem. Hij loopt uit zichzelf na een minuutje of tien lekker ontspannen over zijn rug en ik heb in de tijd dat ik heb heb, eigenlijk geen problemen met hem gehad. Hij respecteerd me, en ik hem..en het gaat gewoon super.
Totdat ik naar de dokter ging. Ik loop al jaren met rugklachten, en nu blijkt dat ik een lichte hernia heb opgelopen. Ik ben 20 jaar, heb mijn droompaard, die ik in de toekomst maar weinig kan gaan rijden. Gelukkig heb ik een lieve bijrijder tevens vriendin, zij heeft nu meerder dagen in de week mijn paard opgepakt. Maar ik verveel me... Ik ga elke dag naar mijn paard, vooral omdat ik nu misschien minder zal gaan werken, en mijn paard komt niets te kort. Maar omdat mijn bijrijdster mijn paard nu 5 dagen in de week rijd, ik hem 1 dag rust geef per week en 1 dag zelf met hem wandel, heb ik dus naast het poetsen, de overige vijf dagen geen zorgen meer op me.
Zit te denken aan een andere pony voor erbij. Paard staat vlakbij huis en ik kan er nog een bij zetten. Echter weet ik bij god niet aan wat voor pony ik moet gaan denken. Zoals het er nu uit ziet, weet ik niet hoe het in de toekomst met mijn rug zal gaan. Ik zal altijd kunnen gaan wandelen of poetsen, maar met rijden moet ik misschien in de toekomst helemaal stoppen. Ook omdat er bij mij wat wervels niet goed zitten, heb ik gewoon snel pijn.
Het liefst vind ik een leuke pony waarmee ik op zijn minst elke dag kan gaan wandelen. Maar moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel prettig zou vinden als ik deze pony af en toe nog zou kunnen rijden (buiten!). Wat raden jullie mij aan? Denk je aan een shetlander voor het wandelen en tutten en dan maar niet rijden, of is een oudere pony ook nog een optie. Ik zit er gewoon een beetje doorheen, heb je zo'n super fijn paard kun je er waarschijnlijk niet veel meer mee. Mijn huidige paard zit goed en blijft ook van mij, maar wil toch een beetje het gevoel dat het er nog toe doet...het hele paardengebeuren. Vandaar mijn interesse in een nieuwe pony..