En nu?? Ik

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:13

Als en een paard gaat uitzoeken zou ik inderdaad zeker op zoek gaan naar een lief en betrouwpaar paard, wat goed beleerd is. Ga zeker niet zomaar voor een koudbloed omdat die zogenaamd altijd rustig zijn. Ze zijn inderdaad erg sterk, zoals hiervoor al genoemd. Ik heb een tijd een Tinker gereden, die dor het vorige baasje niet te houden was. Hij ging er vaak vandoor, vooral aan de hand, maar ook als je eropzat. Ze zijn dus erg sterk en kunnn ook erg dwars zijn. Dan kan je er niets meer tegen beginnen!
Let er dus vooral op dat het paard lief, betrouwbaar en rustig is. Dat kan een paard van elk ras zijn.
Succes!

Silke_24

Re: En nu?? Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 19:04

Heey,

Zijn er mensen met suggesties voor een kamp??

xx

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:15

http://www.manegezandewierde.nl/
Kijk hier eens voor info. Ze hebben een zomerkamp, en voorheen reden valide en minder valide mensen samen, indien dat mogelijk was.

Silke_24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 19:41

Meer??

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 00:16

http://www.prinsesmargrietmanege.nl/ Dit is een manege die veel met mensen met een handicap rijden en ook ruiterkampen organiseert. Ze zijn zeer goed in het uitzoeken van de juiste pony of het juiste paard bij de ruiter, hebben ook hulp bij aankleden etc. op de kampen, ik zou ze eens bellen als ik jou was.
Mooie omgeving ook, leuk buiten rijden, maar ook een super binnenaccomodatie.

Silke_24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 13:11

IK wil zo graag samen met kinderen/jongeren zonder handicap samen..

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 13:40

Ik denk dat het heel moeilijk wordt iets te vinden waar je de enige met handicap bent, gezien de verzorging die je toch nodig hebt. Of je moet al iemand mee kunnen nemen die je begeleidt waar je het nodig hebt.
De ruiterkampen in Westerbork zijn in elk geval gemengd, ruiters met en zonder handicap hebben samen kamp.
Je zou eens contact met ze kunnen opnemen, ik weet wel dat die kampen erg geliefd zijn en snel vol zitten.

sannnnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:50

aagje26 schreef:
Haflinger of fjord, of andere koudbloeden, die zijn lekker rustig dus!

ik zou juist geen haf of fjordje doen,
over het algemeen heel sterk en eigewijs.
niet dat alle fjorden en hafs zo zijn maar veel kunnen erg eigenwijs zijn!
(uit eigen ervaring :+ )

leuke rustige arabier of iets in die zin?
groetjes

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:56

Idd de Prinses Margriet manege! Super gezellige ruiterkampen op alle niveau's en alle benodigde hulp aanwezig!

marinkaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 22:32

gewoon zoeken tot je een paardje heb gevonden die het goede rustige karakter heeft. :)

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:04

Eej, Ik heb fibro, rij een paard (draver X groninger) het ziet er uit als een trekpaard die echt bere sterk is. met mijn stem kan ik haar prima aan... de klik is er volkomen en ze luisterd erg goed, helaas is ze wel eens te entushiast (ben ook dyslecties)
en is ze amper te houden.
ze is 10 jaar oud, en voor ik haar kocht donderde ze iedereen eraf. ben er 2 x af gedonderd wat eigenlijk 2 x mijn schuld was. ze houd behoorlijk rekening met me, in het bos wringen paarden zich heel vaak langs bomen mijn paard doet dat uit respect niet.
het ras enzo maakt niet uit, als de HELE belangrijke klik er maar is!!!
En vaak merk je dat al heel snel...

Succes!

Groetjes Sietara

Dorien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:51

Ik zou een braaf paard nemen die goed luistert. Het ras zegt niet alles over een paard.. je moet gewoon kijken naar paarden en erop rijden, kijken of ze braaf zijn en of ze goed luisteren. Dan pas kan je bepalen wat voor paard je wil.
Succes! :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:50

Zoals al vaker gezegt, niet naar een bepaald ras kijken, gewoon verschillende paardjes uitproberen. Ik zou geen koudbloed nemen als je niet zoveel kracht in je vingers hebt...