Start zorgboerderij voor kinderen met autisme!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ithil

Re: Start zorgboerderij voor kinderen met autisme!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:48

ik heb een broertje die ook naar een zorgboerderij gaat, en hij geniet,naast hetw erk met de dieren, heel erg van creatieve dingen zoals tekenen of knutselen. Hij kan er niet heel erg lang mee bezig zijn, na een uurtje is hij al hyper en wil nieuwe dingen, dus ik zou ook voor veel afwisseling zorgen

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 13:05

Wat een goed idee, er is in deze regio weinig te vinden. Ik weet dat er ook vraag is naar opvang van oudere jeugd, maar dat is denk ik niet je doelgroep?

XRoowtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:11

nja ik heb ADHD maar ik rijd gewoon op een manege..
ik denk dat je het beste eerst een cursus kan volgen hoe er mee om te gaan
verder wens ik jullie succes

intercity3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:12

Asperger is een redelijk brede doelgroep op zichzelf. Sommige kinderen zitten echt dicht tegen het klassiek autisme aan, terwijl anderen nog minder opvallen dan normaal.

Vooral de sociale omgang is natuurlijk lastig voor kinderen met Asperger, daarom lijkt het mij een goed idee om iedereen één voor één te leren kennen. Eventueel met de ouders erbij als ze dat willen, maar vaak zorgt dat ervoor dat een gesprekje juist moeilijker verloopt. Als ze dan één van jullie kennen, zullen ze daar een stuk sneller bij aankloppen met een probleem. En dat kan nooit kwaad natuurlijk.

En idd, zoals iemand anders hier al zei, geuren kunnen heel sterk overkomen, veel sterker dan je zou verwachten. Maar wat hier aan te doen is, zou ik niet zo snel weten...

anoniem7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:02

o wat geweldig . ik werk ook in de zorg en ik vind de zorgboerderijen echt een uitkomst

Heb je ervaring met mensen( kinderen ) met een verstandelijke beperking?

Wat voor dieren wil je ervoor gaan gebruiken?

Sorry voor de vele vragen, maar ik heb er zelf ook aan gedacht om een ZB te beginnen, maar er komt zoooooo veel bij kijken qua papierwerk en regels ed. Ik vond het toen erg lastig

maar jullie hebben de lokatie al, begrijp ik???
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 19-11-09 16:23, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Esmefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:31

leuk idee zeg veel plezier ermee

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:35

Wat gaaf, zou echt graag bij een zorgboerderij gaan werken!

douglas12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:19

wat leuk!!
een snoezelruimte is leuk, als ze dan lekker metkonijntje kunnen knuffeln enz.!!

mf1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 08:00

goed idee! Ik heb vijf kinderen waarvan vier met PDD-Nos. En ik kan je vertellen dat duidelijke dagritmes, ondersteuning met pictogrammen en hele duidelijke regels erg belangrijk zijn. Eigenlijk zijn de drie R's (rust,regelmaat en reinheid) van vroeger van goede toepassing op kinderen met autisme.

BePa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 08:11

Misschien meer informatie over jullie eigen vaardigheden en kwaliteiten wat betreft het begeleiden van deze groep kinderen (die een specifieke en professionele begeleiding nodig hebben).
De tip is reeds gegeven maar ga eens kijken op een reeds bestaande zorgboerderij. Zie hoe zij het doen en ervaar hoe jullie het (niet) willen organiseren.
Op de website misschien nog vermelden hoeveel kinderen kunnen er per weekend bij jullie terecht? Hoeveel begeleiders? Wat zijn de kosten (vanuit pgb betalen?)

Succes!

Funfun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 06:31

Wat een fantastish idee. Ik ga deze topic in het oog houden