Paardrijles ideetjes gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe89

Re: Paardrijles ideetjes gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 13:59

Bedankt voor alle leuke reacties!

Geef ondertussen uitsluitend nog voltige aan de jongste.
Was een poosje ziek en toen had mijn zus ze lesgegeven, natuurlijk was de oudste gevallen. Nu moeten jullie weten dat ik dit absoluut niet op mijn zus steek, zij heeft diploma en ik niet enz enz, maar ze is gewoon om echt les te geven, ik ben gewoon om deze meisjes les te geven en me telkens van kind tot kind aan te passen. Zij richt zich meer op het echte paardrijden.

Aangezien geen een van beide nog dierf rijden, heb ik de pony een voltigesingel opgelegd en hen zonder zadel aan de longe genomen.

De jongste vond dit veel leuker, de oudste vond het leuk, maar wil toch liever echt rijden. Nu geef ik de oudste dus rijles, ze krijgt de pony zelfs al beetje onder!!! En de jongste voltigeles!

Zit dus met een nieuw probleem! Hoe houd je een meisje iedere week minstens een half uurtje bezig met voltigeles!? Had wel al vaker voltige gegeven, op kamp, kindjes mogen er dan elk vijf min op, is molen, is staan en erop rollen... Maar een half uur?

Heb haar beloofd dat ze mag ipv rijden, maar dan moet ze het echt, dus opbouwen naar echte oefeningen in galop! Weet dat dit enorm veel tijd zal nodig hebben of miss niet zal luken, maar dat is streefdoel. Hoe doe je dit?

Kelperpau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:57

laatse iets leuks doen ga aan ze vragen of ouders van hen wat ze leuk vinden om te doen bv. paardenvoetbal ofzoo.. of een wedstrijdje

JustMe89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 18:48

Kelperpau schreef:
laatse iets leuks doen ga aan ze vragen of ouders van hen wat ze leuk vinden om te doen bv. paardenvoetbal ofzoo.. of een wedstrijdje

1 tip, als je paardrijles geeft, hou de ouders dan ver weg :-) Kindjes zijn zelf niet vindingrijk genoeg om iedere week iets nieuw te zoeken, dat kost hen teveel moeite!

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:37

Laag springen
Voetbal
Tikkertje ...
Wedstrijdje heen en weer rennen ofzo :P
Balkjes lopen ??