Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kitten84 schreef:Ik heb ook Asperger en ADHD.
Ik ben nerveus, vooral rond paardenmensen omdat uit mijn ervaringen er altijd gepresteerd moet worden. Op de manege in Den Helder(Bruinsma) werd ik (en het paard waar ik graag op reed) vergeleken met een aardappelzak.
Ik rijd ook het liefst alleen, zonder pottenkijkers en met een paard die ik blindelings kan vertrouwen. Het paard waar ik dat bij kon was van mijn zus en is in 2007 met onbekende bestemming verkocht. Ik praat ook graag met paarden, net alsof we een gesprek voeren.
Mijn passie voor paarden is sluimerend geweest de laatste 2 jaar door vervelende ervaringen bij een stal, maar bloeit nu op. Ben ook op zoek naar een manege die plezierig is en waar ik met plezier met het liefst 1 paard een band op kan bouwen
moonfish13 schreef:Kitten84 schreef:Ik heb ook Asperger en ADHD.
Ik ben nerveus, vooral rond paardenmensen omdat uit mijn ervaringen er altijd gepresteerd moet worden. Op de manege in Den Helder(Bruinsma) werd ik (en het paard waar ik graag op reed) vergeleken met een aardappelzak.
Ik rijd ook het liefst alleen, zonder pottenkijkers en met een paard die ik blindelings kan vertrouwen. Het paard waar ik dat bij kon was van mijn zus en is in 2007 met onbekende bestemming verkocht. Ik praat ook graag met paarden, net alsof we een gesprek voeren.
Mijn passie voor paarden is sluimerend geweest de laatste 2 jaar door vervelende ervaringen bij een stal, maar bloeit nu op. Ben ook op zoek naar een manege die plezierig is en waar ik met plezier met het liefst 1 paard een band op kan bouwen
Dat vetgedrukte heb ik ook..
Helemaal het rijden zonder pottekijkers, gelukkig heb ik een verzorgpaard en het is laaaaang geleden dat ik met meerdere mensen in de bak was.
Altijd alleen op 20-60 heerlijk, en dan vooral omdat de stallen geen zicht hebben op de bak.

Voor het eerst op een stal waar het zéér rustig is, zodat ik vaak alleen ben, ik dacht eerst dat ik dat niet fijn zou vinden, ik was het nl totaal niet gewend, maar het is heerlijk alleen jij en je paard waar je lekker tegen kan kletsen en zingen zonder dat er iemand meeluistert

Amina schreef:Ik ben nu het boek "de Paardenjongen" aan het lezen.
Het gaat over een jongetje met autisme. Hij blijkt een speciale band te hebben met paarden.
Zijn vader besluit een reis te gaan maken met zijn zoon om te kijken of ervoor gezorgd kan worden dat het beter met hem gaat. Het is een waargebeurd verhaal!
Het sluit misschien niet aan bij je vraag, maar zeker de moeite waard om te lezen (en ik ben pas op de helft haha).
MiSsY_Me schreef:Pdd-Nos IS Asperger. Asperger is alleen een verouderde naam.
Maar hier zijn al verschillende topics over, o.a.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=927858&hilit=asperger
(Leven met Autisme)
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=190&t=998083&hilit=asperger
(Wie rijdt er hier met een beperking)
MiSsY_Me schreef:Pdd-Nos IS Asperger. Asperger is alleen een verouderde naam.
Citaat:Er zijn vaak wel veel kenmerken van zowel PDD-nos als Asperger die met elkaar overeenkomen, maar hetzélfde?
Het heet immers toch ook anders?

Maar ik laat weten wat ik er verder van vond. Alwiene schreef:Shadow, ik heb ook altijd begrepen dat de verschillende diagnoses o.a. te maken hebben met het intelligentieniveau wat dan bij pdd-nos lager tot gemiddeld zou zijn en bij Asperger gemiddeld tot hoog, weet jij hier meer van? Aangezien jij vaak goede, kloppende informatie hebt
) wat niet officieel in de DSM staat maar die slaat op de groep die een gemiddelde intelligentie hebben, een behoorlijke taalontwikkeling en die zichzelf toch redelijk kunnen redden.
Ik zou eerlijk waar niet weten waar/hoe ik nu zou zijn als ik geen paarden in m'n leven had.