ik en indi op wedstrijd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: ik en indi op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:11

Wat een goed plan van je !
Je bent zo'n vechter, dit moet vast lukken!

Wat de vereniging betrefd, ik ben ook lid van een vereniging 50km verderop, die geen verplichtingen heeft naar zijn leden.
Ik betaal, ik krijg boekje en verder heb ik er niets mee van doen, top!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 20:55

pff zit even het regelboek door te spitten van de wran. dat is me nogal wat...

http://www.ve-ca.nl/ext/WRAN_Regelboek_2008.pdf

wat ik bijvoorbeeld tegenkom is dat je bij de pleasure moet afstijgen als de jury dat verlangt. dat gaat dus niet tenzij ze even mijn electrische rolstoel de bak in komen rijden en naast mijn paard zetten :P voor zoiets moet ik gewoon vrijstelling kunnen krijgen anders wordt het hem niet...
bij de trail (die mij tot nu toe het leukste lijkt) moet je een hek open en dicht kunnen doen. dat kan ik, maar mijn stabiliteit is wel een stuk minder. ik pak dan t liefst wel mijn zadel vast. dit mag normaal gesproken niet, maar zou ik daar evt vrijstelling voor kunnen krijgen? een uitzondering?
misschien dat jullie nu snappen wat ik bedoel dat ik wil? weten jullie of dat kan bij de wran dan?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 21:52

ik heb het ook maar even specifiek bij western geplaatst. misschien dat ze me daar verder kunnen helpen. en anders dinsdag eens kijken of ik kan bellen met iemand van de wran ofzo... ben benieuwd. heb nu echt mijn zinnen gezet op een trail...

edit: heb de wran gemaild...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 07:11

Ik dacht dat je evt ook dressuur wilde rijden?

Ik ken meerdere gehandicapte ruiters die met een aantekening op de coupon rijden, een jongen die met een hand rijd en een meid met een kunstbeen.
Beiden krijgen daar vrijstelling voor via de knhs.

Heb in het verleden meer van dergelijke ruiters gezien, een met een dwarsleasie die niet kon lichtrijden.
Via de knhs zijn er vele vrijstellingen mogelijk.

Alleen wellicht niet voor wb bitloos en boomloos.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 07:16

Heb niet alles gelezen, maar stalgenoten van mij doen regelmatig mee met recreanten concoursen. Dan hoef je nergens lid van te zijn.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 07:29

eilleen333 schreef:
Heb niet alles gelezen, maar stalgenoten van mij doen regelmatig mee met recreanten concoursen. Dan hoef je nergens lid van te zijn.

Dat wilde ik ook net voorstellen.
Wij organiseren in Velden ( Bij Venlo) zaterdag 12 september voor de 6de keer de koudbloedwedstrijd, dit is een wedstrijd met dressuur en springen recreatief en de dressuur KNHS. en tussendoor een leuke demo om de veelzijdigheid van een koudbloed te laten zien.
Ik zou even met de overige organisatie moeten overleggen of ze het goed vinden dat er met de recreatiedressuur ook bitloos gereden wordt maar van mij mag je.
Laat maar even weten of je interesse hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 10:24

Ik heb het in al die jaren nog nooit meegemaakt hoor dat ik af moest stijgen in de pleasure. En ALS dat al gevraagd zou worden en je zegt op dat moment pas dat je dat niet kan, dan is er geen man overboord. Echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 10:25

Overigens heb ik laatst met mijn jonge pony ook een F-proefje gestart, en ik mocht gewoon zonder bit starten hoor. Werd niet moeilijk over gedaan. Ik reed ook gewoon met m'n westernzadel en had nog het hoogste dagtotaal ook, met bijna onbeschoft veel punten.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 15:27

crossmonster schreef:
Ik dacht dat je evt ook dressuur wilde rijden?

Ik ken meerdere gehandicapte ruiters die met een aantekening op de coupon rijden, een jongen die met een hand rijd en een meid met een kunstbeen.
Beiden krijgen daar vrijstelling voor via de knhs.

Heb in het verleden meer van dergelijke ruiters gezien, een met een dwarsleasie die niet kon lichtrijden.
Via de knhs zijn er vele vrijstellingen mogelijk.

Alleen wellicht niet voor wb bitloos en boomloos.

tsja, en dat is dus waardoor ik dressuur laat vallen. ik wil niet met een bit gaan rijden alleen voor een wedstrijd. en ik wil niet met een bit gaan rijdne omdat ANDEREN vinden dat dat beter is... tsjah, principekwestie ;)

eilleen333 schreef:

dat is ook een goed idee dan mocht ik wel ook eendressuurwedstrijdje mee willen maken, maar dan zit ik dus nog steeds met dat domme gedoe dat een bit verplicht is ;)

Evelyne79 schreef:
eilleen333 schreef:

Dat wilde ik ook net voorstellen.
Wij organiseren in Velden ( Bij Venlo) zaterdag 12 september voor de 6de keer de koudbloedwedstrijd, dit is een wedstrijd met dressuur en springen recreatief en de dressuur KNHS. en tussendoor een leuke demo om de veelzijdigheid van een koudbloed te laten zien.
Ik zou even met de overige organisatie moeten overleggen of ze het goed vinden dat er met de recreatiedressuur ook bitloos gereden wordt maar van mij mag je.
Laat maar even weten of je interesse hebt

kijk, als dat mogelijk is is dat natuurlijk wel erg leuk. zou je kunnen kijken in hoeverre dat mogelijk is? en dan hoef ik ook niet die dispensatie aan te vragen? of wel? (voor bijvoorbeeld lichtrijden en evt stemgebruik ofzo?)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 15:54

Idd als je een recreanten of een koudbloedwedstrijd rijd hoef je geen dispensatie te vragen.
Wat ik wel zou doen is de vereniging aan je startcoupon of najah je puntenlijst dan :D een memo vast te maken met wat je wel en niet kan. En dat je je stem nodig hebt voor commando's.

Bij een onofficiele wedstrijd kan dat makkelijk .

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 23:40

Ik ga overleggen met de overige organisatie en dan laat ik je wat weten.
Het lijkt me wel slim inderdaad om de zaken die normaal wel verwacht worden zoals bv lichtrijden en geen stemgebruik door te geven zodat wij daar de jury over kunnen informeren. Het zou voor beide partijen vervelend zijn als jij commentaar krijgt omdat je het niet doet zoals "het hoort" en de jury dat commentaar geeft terwijl hij/zij van niks weet, dat kan voorkomen worden lijkt me.
Bij onze wedstrijd staat het plezier voorop dus ik denk dat er zeker mogelijkheden zijn.
Ik neem aan dat je je paardje verder wel gewoon onder controle hebt zodat er geen gevaarlijke situaties ontstaan waarvan je op voorhand weet dat die kunnen gaan gebeuren.
Ik noem als voorbeeld bv een meisje van 8 op een hengst die ze niet onder controle zou hebben en wat ze al weet is het niet verstandig voor om te starten, ook niet met een recreatiewedstrijd.
Het moet voor jou maar ook voor anderen wel verantwoord zijn, maar dat kun je zelf het beste beoordelen.
en als ik je verhalen zo volg op bokt komt dat vast allemaal wel goed :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:42

ikenindi schreef:
eilleen333 schreef:

dat is ook een goed idee dan mocht ik wel ook eendressuurwedstrijdje mee willen maken, maar dan zit ik dus nog steeds met dat domme gedoe dat een bit verplicht is ;)

Ook op bijvoorbeeld die Tinkerdagen waar alleen Tinkers komen waar je ook geen startkaart hoeft te hebben?
KNHS wilde bitloos op wedstrijden toch toestaan? Wellicht dat het in de toekomst dan ook voor recreantenconcoursen gaat gelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:54

O ja da's waar ook, recreantenconcoursen! Die heb je hier ook. Heb je geen startkaart en geen tenue etc voor nodig. Enige eis is een cap op. Ja en een paard onder je kont :D maar mag ook gewoon met westernzadel, bitloze optoming etc.
Maar hier moet je geloof ik wel lid zijn van een van de recreantenverenigingen. (maar dat is iedereen hier, al is het maar voor de jaarlijkse bbq := )

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 09:57

en hier is bij jou sonja? in dat geval wordt ik ook lid. bbq. mmmmmmmmmmmmmm :D }:0 :Y) :))
Laatst bijgewerkt door ikenindi op 12-04-09 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:57

Hihi ja Holten en omgeving. We zijn nogal van de feestjes en drank- en vreetpartijen hier :D

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 10:01

en dat is western dan? en wat is lidmaatschap van die recreantenvereniging? (en wanneer is de bbq? :P)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:07

Nee is "gewoon recreanten", alles wat losloopt en van paarden houdt. Dick en ik zijn de enige westernruiters, verder zitten er dressuurruiters bij, springers, buitenrijders, menners en manegeklanten (dus Engels). Bij ons mogen de manegeruiters ook meedoen met de manegepaarden.
Overigens zijn de wedstrijden maar een heeeeel klein onderdeeltje van wat de recreantenverenigingen hier doen. We doen eigenlijk van alles: excursie naar hengstenparade, naar bv Jumping Amsterdam, naar een paardenmelkerij, houding & zit clinic, tuigenkennisdag, brunch met hondenwandeling, buitenritten etc.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 10:12

oke, maar dan denk ik dat de koudbloeden mijn voorkeur heeft. (mss hebben ze daar ook wel bbq ;) ) heb daar toch een zwak voor :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:29

Is ook leuk, die rassendagen :j

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 12:06

ikenindi schreef:
oke, maar dan denk ik dat de koudbloeden mijn voorkeur heeft. (mss hebben ze daar ook wel bbq ;) ) heb daar toch een zwak voor :P

wij hebben geen bbq bij onze koudbloedwedstrijd maar er is dit jaar wel tegelijk braderie in ons dorp, is dus nog erg gezellig om naar afloop naar toe te gaan. :D

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 12:17

Een BBQ is altijd gezellig, maar
Moderatoropmerking:
graag wel ontopic blijven :)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 08:35

als ik vervoer kan regelen voor 12 september ga ik iig naar velden... tis wel een end weg alleen zag ik net! 2 uur met de auto, en dat is exclusief trailer!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:49

ikenindi schreef:
als ik vervoer kan regelen voor 12 september ga ik iig naar velden... tis wel een end weg alleen zag ik net! 2 uur met de auto, en dat is exclusief trailer!

Ach een mooi voordeel, er is de hele dag wat te doen en dus te kijken en het is altijd beregezellig :D

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 16:29

ik heb even in je profiel gespot, maar daar staat niet zoveel in. dit vind ik jammer.
weet je al wat en waar je wil gaan starten? een WRAN trail of op een koudbloeddag??

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 18:15

zie pb ;)

en ik ga voor beiden... ik wil naar die koudbloedendag als ik vervoer kan regelen, maar ik wil ook zeker een keer een trail doen. of hoe zeg je dat correct? iig een wedstrijd bij de wran en dan t liefst een trail :)