Dilemma..wel of niet nog paardrijden en kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

soesko1

Re: Dilemma..wel of niet nog paardrijden en kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:35

kan je niet af en toe op die haflinger zitten hoef je dr geen 1 bij te kopen en dan kan je het een beetje afwissen anders zit je ook weer zo snel aan het rijden vast! succes;)

rainbowtrash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:44

Misschien kun je een verzorg/leasepaardje zoeken?
(Sorry als dit al gezegd is of iets dergelijks.. Ik ga niet alle berichten teruglezen.)

annabel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:50

het is moeilijk denk ik want je hebt heel erg last en misschien slecht voor je gezondheid als je gaat rijden enzo.
je kan misschien een paard kopen waar je op kan rijden en waarmee ook kan mennen!
of misschien een paard kopen en daarbij een goede, betrouwbare verzorgster zoeken!
Succes.

RobinandBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:30

Misschien kan je een keertje naar de dokter gaan om te vragen wat hij ervan vind. Als hij denkt dat je daarmee je schouder teveel belast en daarmee nog meer last krijgt zou ik het niet doen.
ALs je het rijden mist kan je inderdaad zoals vorige ook al zeiden het beste een pony zoeken die je mag bijrijden.

TeS19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 07:49

Wat vervelend dat je zo'n last van je schouder hebt!
Is het geen optie om een verzorgpaard te zoeken? Dan heb je niet de totale verantwoordelijkheid, maar kun je toch lekker met paarden bezig zijn, en wanneer je een goede dag hebt gewoon rijden. Of anders misschien les nemen op een manege?

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:01

en als je nou western ofzo gaat rijden een paardje kan je best met een hand sturen!
of doe het samen met iemand?
er zijn meer mensen met een handicap die ook kunnen rijden!
er moet toch iets te verzinnen zijn op een super braaf beesie zodat jij toch kan rijden?
Er zijn ook gehandicapte maneges, misschien ook een optie?
Ik denk maar even hardop voor je hoor! hahah
groetjes van bren!

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:40

wat vervelend!
ik zou niet een paard kopen, om eerlijk te zijn.
maar je kan toch ook op bijvoorbeeld een manege gaan rijden?
brengt ook iets minder verantwoordelijkheid enzo met zich mee.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:46

Als ik in jouw schoenen stond, zou ik het evengoed een moeilijke keuze vinden, MAAR bedenk wel dat je je gezondheid maar 1 keer krijgt. Ik zou niet zulke grote risico's nemen, waar je later (lees als je ouder wordt) heel veel hinder van gaat ondervinden in het gewone leven! Als je menpony je zoveel plezier geeft, houd het daarbij. Een kapotte schouder zit je toch niet op te wachten?

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:36

als je het rijden echt heel erg mist, en niet alleen nog wilt mennen, zou dit misschien wel een oplssoing kunnen zijn:

als je nou eens een goede verzorgster/ bijrijder erbij zoekt voor je rijpaard. dan kan die er op rijden als jij te veel pijn hebt, en wanneer het wél gaat kun jij lekker rijden! ook zou je dan bijvoorbeeld samen op buitenirt kunnen, zij of jij mennen/ zij of jij rijden.

is dit misschien iets? er is vast wel iemand te vinden die dit geweldig leuk lijkt!

groetjes.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:39

Moeilijke keus, maar denk dat je wel verstandig bent geweest. Gewoon lekker af en toe op een paardje van iemand anders stappen, en verder je Welshje gewoon gruwelijk verwennen, en van deze pony genieten!

Paulaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:14

Ik denk dat, als je al besloten hebt wél een paard te kopen, je een bijrijdster nodig hebt. Je gaf al aan dat je niet alle dagen kan rijden en eigenlijk heb je meer tegens dan voors. Dan heb je én je paardje waar je op kunt rijden als je dat kan met je schouder, én je hebt niet elke dag de verplichting om je paard te verzorgen. Een bijrijdster heb je bovendien vast snel gevonden, gezien er heel wat meiden staan te springen om een paard.

sann210

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:09

Ik zou nog niet gaan kopen, kan je schouder door gebruik sterker worden? Kan je geen rustig paard gaan verzorgen bij jou in de buurt voor 1 a 2 keer in de week?