groetjes sterre
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
anouska4ever schreef:Ja of stoelendans (ik weet alleen niet of ze goed kunnen afstappen enzo).
Maar je kan ook bijvoorbeeld het stoplicht-spel doen, dan roep je bijvoorbeeld "rood" en dat is dan halthouden en oranje stap en groen=draf enzo
HT2009 schreef:Sinds 2005 geef ik aan een meisje (nu 12jr) rijles op haar eigen pony. Zij heeft ADHD en PDD-nos. Hierin had ik als instructrice helemaal geen ervaring en was het heel erg aftasten hoe ik met haar en de situatie moest omgaan.
Ik kan je vertellen, ik vond het behoorlijk pittig.
Het is misschien niet voor elk PDD-nos kind gelijk, maar het meisje welke ik les geef kan niet tegen veranderingen. We beginnen de les altijd met spiertjes losmaken. Gymnastische oefeningen. Ik ervaar dat het belangrijk is dingen in eenvoud uit te leggen en niet teveel stof in 1x te behandelen. Wanneer je iets toezegt, kom dit na. De ene week doen we aan het einde van de les een sprongetje. Als ik dit niet na kom is ze behoorlijk ontdaan.
Ik zou het dus niet te druk maken in teveel afleiding zoeken, maar houdt het simpel en begrijpend.
tinkerbellz schreef:Als de kids niet zo makkelijk op en af kunnen stappen, kan je ook stoelendans doen met balkjes in de bak...
Als de muziek stopt moeten ze de pony met de voorbenen voor de balk en de achterbenen achter de balk hebben staan...
Ook kan je verschillende soorten muziek opzetten (als je een installatie daar hebt) en kijken of het de kids lukt om de pony's in de maat van de muziek mee te laten lopen...

Zo hou je het spannend voor ze en leren ze wat ze leuk vinden!