Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ben benieuwd of dat helpt
thnx voor t meedenken iig

Eyesore schreef:Mijn instructrice deed laatst bij een ruiter een zweep horizontaal achter zijn rug en dan zegmaar tussen zijn armen door, omdat hij ook altijd scheeft zit. Hierdoor zat hij een stuk rechter en zag je het paard ook meteen beter ontspannen..

LoveRheSanne schreef:Ik heb ook een scoliose. Daardoor heb ik een hele zwakke rug(mijn eerste korset was te klein en heeft er een kneuzing in geduwd, daarna is hij nog 3x gekneust geweest). Ik ga naar de chiropractor tegen de pijn, en naar mensendieck voor mijn houding. Ik heb een scoliose omdat mijn rechterbeen 1.5cm langer is dan mijn linker.

Wickedwyvern schreef:Wat voor mij goed helpt is om rond mijn navel een centrum voor te stellen die ik recht boven mijn paard wil houden. Enige wat je doet is visualiseren, maar helpt mij wel om 'recht' te blijven. Van daaruit word je vanzelf meer bewust over wel/niet recht zitten en kan ik langzaamaan beginnen te verbeteren. Daarbij heb ik dan wel weer hulp nodig van mijn instructrice of spiegels (soms voel ik wel dat ik niet recht zit, maar niet direct waar het aan ligt).

)