CleovG schreef:Ik ben helemaal niet bekend met epilepsie. Maar kan iemand mij uitleggen wat voor invloed etc dat heeft op het paardrijden?
Als ik een aanval heb, kan ik niet reageren, sturen ect. Ik heb dan gelukkig lichte aanvallen, waardoor ik niet schud en doe (zou niet best zijn voor de mond van het paard xD), de pony's waar ik op rijd, reageren tot nu toe goed op.
Ik heb niet vaak aanvallen tijdens het rijden, maar als de zand van de bak vernieuwt word, flitst het in mijn ogen en kan ik een aanval krijgen. Zonnebril op doen heeft geen nut want dan is het weer te donker.
Mijn hond ( die rijd natuurlijk geen paard

) heeft ook epelepsie en schud wel heen en weer en heeft soort van krampen in zijn spieren (daarom word er ook afgeraden je hand in een honds bek te stoppen als ie een aanval heeft, hij heeft dan namelijk geen controle over zijn spieren).
http://www.youtube.com/watch?v=MRZY2a2jnuwHier kun je iemand zien die een epelepsie aanval heeft en erg schokt. Vaak klappen die ook op de grond als ze staan.
Ik heb lichte aanvallen, reageer nergens op en staat voor me uit. Ze zijn ook kort maar vlak achter elkaar. Zelf heb ik er niet veel last van want merk er nooit wat van, behalve dat ik vaak moe word na zo'n aanval.