Wie rijd er hier met een beperking?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
patpen

Berichten: 2275
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:54

Ja, die medicatie is echt een probleem. Samen met de pijnbestrijder álle "standaard" pijnmedicatie uitgeprobeerd maar of ik kan er niet tegen of het helpt niet. Morfine (en dan blijkbaar alleen de Oxynorm) gaat goed maar broertjes/zusjes dus niet... Normaal gesproken red ik me aardig maar het wordt pas heel vervelend bij een opname of een acute situatie zoals van de week met mijn rug. Achterover (jaja) had ik misschien beter 1 of 2 capsules Oxynorm kunnen gebruiken; dat werkt hooguit 6 uur. Misschien was dan door de "verdovende" werking die rib ook weer op zijn plek geschoten. Dan was ik vrijdag wel thuis geweest maar lang niet zo beroerd als nu.
Maar goed, de ergste pijn is over nu en dat is het belangrijkste. Helaas is mijn fysio deze week op vakantie en ik durf in dit geval niet naar zijn (overigens) ervaren waarnemer te gaan. Ben wel blij dat ik deze week verder vrij ben, alleen morgen 3 uurtjes post bezorgen. Vrijdag paardrijden; misschien verbeterd mijn rug dan verder. Maar ik moet het dus noodgedwongen ook even rustig aan doen. Waardeloos hoor als je zoveel plannen hebt :(

bertine37

Berichten: 2128
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:50

Patpen sterkte ermee....
naar he, je wilt zo veel doen en dan komt er maar de helft terecht van wat je gepland hebt.

Bij mij is het nu 2 weken geleden dat ik pijnbestrijding heb gehad. ) naald in de nek met stroom. De behandeling was niet fijn :n Op het laatst kwam de arts per ongeluk met het apparaat tegen de naald wat me een flinke schok opleverde. Veel excuses, maar daar koop ik niet zo veel voor. De 2 weken die volgden waren veel erger dan de pijn daarvoor. 2 dagen ineens wat minder en naar aanleiding daarvan vandaag maar eens een ritje gepland. Ritje was fijn, maar vanmorgen voelde ik de oude pijn al weer en na het ritje helaas morfine moeten nemen. Maar... was wel een heerlijk ritje. :):)
Zijn er meer mensen die ervaren hebben dat pijnbestrijding de pijn juist toe neemt en dat het dan zo grillig is.

lammie2701
Berichten: 3027
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:47

bertine37 schreef:
Patpen sterkte ermee....
naar he, je wilt zo veel doen en dan komt er maar de helft terecht van wat je gepland hebt.

Bij mij is het nu 2 weken geleden dat ik pijnbestrijding heb gehad. ) naald in de nek met stroom. De behandeling was niet fijn :n Op het laatst kwam de arts per ongeluk met het apparaat tegen de naald wat me een flinke schok opleverde. Veel excuses, maar daar koop ik niet zo veel voor. De 2 weken die volgden waren veel erger dan de pijn daarvoor. 2 dagen ineens wat minder en naar aanleiding daarvan vandaag maar eens een ritje gepland. Ritje was fijn, maar vanmorgen voelde ik de oude pijn al weer en na het ritje helaas morfine moeten nemen. Maar... was wel een heerlijk ritje. :):)
Zijn er meer mensen die ervaren hebben dat pijnbestrijding de pijn juist toe neemt en dat het dan zo grillig is.

de pijn behandeling met stroom heb ik ook gehad en verergerde alleen maar de pijn en zelfs nog erger dan dat het daarvoor was, dit was voor mij de 2de zenuwblokkade en die eerste was de eerste 1 1/2 week echt een verademing en daarna kwam de pijn langzaamaan terug en zat na 4 weken weer op het niveau van voor de behandeling. Nu heb ik een Tens apparaat en dat werkt voor mij echt super...alleen balen dat al die draadjes steeds in de weg zitten en de elektroden op een gegeven moment irriteren of niet voldoende plakken......

@patpen sterkte...en wat betreft plannen moeten cancelen...ik snap je helemaal, maar ja iets anders kan je nu ook niet doen en dat is echt een k*t gvoel...

JorisDy

Berichten: 8419
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:20

Mijn moeder heeft dat in haar rug gehad en is er ziek van geweest. Pijn is voor een zeer korte tijd verminderd, maar nu weer evenveel pijn als voorheen.

Ik ga vanmiddag na de dokter voor mijn arm. Ben benieuwd

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:28

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

ievie

Berichten: 2262
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:33

Het is weer even geleden dat ik hier gelezen had, ivm vakantie en daarna weer druk met werk en studie.. Hoe is het nu met jullie?

ievie

Berichten: 2262
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:34

!
Nobel01 schreef:
Zijn er nog mensen die een zaterdag naar de Para Talentendag gaan?

Ik doe mee!

Helaas moet ik met mijn dochter een röntgenfoto laten maken, de huisarts vermoed dat zij ook een rugafwijking heeft(is bij mij erfelijk/aangeboren). Ik hoop het niet, dan zal voor haar ook paardrijden lastiger worden. :(


Leuk dat je mee doet .. Ik doe niet mee ;-)

Succes met je dochter

ArmaWhis

Berichten: 313
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 13:51

Ik heb me net ff geregistreerd op bokt! ik ben ook op de para talentendag geweest met mijn paard!

ievie

Berichten: 2262
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:05

ArmaWhis schreef:
Ik heb me net ff geregistreerd op bokt! ik ben ook op de para talentendag geweest met mijn paard!


Welkom :)

Wat leuk zeg, hoe vond je het en hoe ging het?

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:47

Hallo allemaal, ik heb hier mij een hele tijd geleden gemeld :) mag ik weer meekletsen?

ArmaWhis schreef:
Ik heb me net ff geregistreerd op bokt! ik ben ook op de para talentendag geweest met mijn paard!


Wat leuk! Ik ben er ook geweest, vond het zelf super gaaf :D

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:32

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

patpen

Berichten: 2275
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:45

Misschien een domme vraag, maar wat is de para talentendag????

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:00

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:10

Nobel01 schreef:
ArmaWhis schreef:
Ik heb me net ff geregistreerd op bokt! ik ben ook op de para talentendag geweest met mijn paard!



Hoe ging het bij jou?
Mijn paard kon veel beter, had veel last van spanning.
Maar het was wel super leerzaam.


Ik herinner mij je gebruikersnaam van het vorige topic dat ik had geopend. Wat jammer dat je paard last had van spanning, maar ik denk dat ze wel beetje kunnen doorheen kijken toch? (Ook op hoe de ruiter daarop reageerde). Hoe laat was jij? :)

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:32

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

patpen

Berichten: 2275
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 23:03

Nobel01 schreef:
ruiters met een beperking die wedstrijden rijden in de aangepaste sport of rijden in de reguliere wedstrijden met aanpassingen hebben een uitnodiging gehad om mee te doen aan deze dag.

je kon les krijgen van een top ruiter of amazone en er werdt gescout voor de paralympics.

Dank voor de uitleg! Had me wel leuk geleken om te gaan kijken. Ik twijfel nog steeds of ik er met mijn beperking voor in aanmerking zou komen. Bovendien heb ik geen eigen paard en zeker nu met een nieuwe baan ook niet de puf om dagelijks te rijden. Eigenlijk weet ik niet of de manege waar ik rijd, aan zoiets mee zou werken. Of is het een eis dat je een eigen paard hebt?

ArmaWhis

Berichten: 313
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 08:05

Bij mij ging het voor ons doen goed! We zijn nog niet zo lang een combinatie dus rijden nog gewoon B niveau. Ik verwacht dus ook niet dat we geselecteerd zijn maar ik vond het super!!!

wil ook ff foto erop zetten maar ze zijn te groot haha

trouwens hoe weet jij dat je niet door bent?? ik heb nog niks gehoord! en sommige anderen ook niet!

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:17

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

lammie2701
Berichten: 3027
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in overijssel

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:27

hoi,
ik kom ff om het hoekie kijken...
hier gaat het weer wat minder met mijn rug, maar weet waardoor het komt (teveel belast op het werk)...nu hopen dat het snel wegtrekt en dat mn selectiegesprek woensdag goed gaat...
manager raaddde me aan om op een tijdelijke vacature te solliciteren zodat ik in ieder geval voor een half jaar 23 uur vast heb en zeker ben van rugbesparend werk (begeleid wonen groep)...als dit wat wordt dan hoef ik nog maar 5 uur per week voor het flexburo te werken...

afgelopen week op dagbesteding gewerkt en de eerste dag was een makkie ivm alleen maar toezicht hoeven houden...en de 2 dagen daarna op een ouderen groep, dat was al wat zwaarder en dat voelde ik gelijk in mijn rug, en daarna anderhalve dag op een zeer laag niveau groep met allemaal clienten met een visuele beperking....dit was een leuke groep, maar lichamelijk gezien erg zwaar...

ArmaWhis

Berichten: 313
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:02

Oww nou dan zit ik er dus vast niet bij haha! of zou je alleen bericht krijgen als je door was?

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:23

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:30

Ik zie net dit topic staan op de home pagina. Ik heb ook een (lichte) fysieke beperking. Mijn heupspier is niet goed ontwikkeld en daarnaast is er een zenuw kapot (geslagen) in mijn rechter onderbeen. Ik mis rechts veel kracht en coördinatie. Ik heb hier (nog) geen hulpmiddelen voor.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:46

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:56

Nobel01 schreef:
CleovG schreef:
Ik zie net dit topic staan op de home pagina. Ik heb ook een (lichte) fysieke beperking. Mijn heupspier is niet goed ontwikkeld en daarnaast is er een zenuw kapot (geslagen) in mijn rechter onderbeen. Ik mis rechts veel kracht en coördinatie. Ik heb hier (nog) geen hulpmiddelen voor.


Het is zeker aan te vragen als je wedstrijden rijdt.
Ik heb ook een beperking door een aantal hernia's die ik heb gehad. Ik rijd met een elastiek om beugel en voet(zie foto boven),met zweep en ik mag lichtrijden in mijn proeven(rijd M2).
Zolang het medisch onderbouwd is en door de keuring komt, mag je met aanpassingen starten in de gewone dressuur.


Ik zit inderdaad te overdenken om zo'n keuring aan te vragen. Maar ik vind dat ook wel een beetje moeilijk om te doen omdat ik mijn beperking vrij licht vind, maar aan de andere kant merk ik wel duidelijk een belemmering met rijden.

Medisch onderbouwd is het wel, ben vroeger al door de molen gehaald omdat ik met mijn 4 jaar nog niet kon lopen :+ En loop ook al mijn hele leven bij een fysio.

Mogen die hulpmiddelen ook nog op nationaal niveau gebruikt worden dat je weet?

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:23

Nobel01 schreef:
Ik ging ervan uit dat degene die door zijn al bericht hadden gehad, een meisje bij mij in de buurt in ieder geval wel. @. Patpen: je zou contact op kunnen nemen met de Nederlandse gehandicaptensport of de KNHS.


Oh hmm tegen mij zeiden ze dat je bericht pas kreeg binnen 2 á 3 weken... Maar ik ben dan ook niet door. Maar het was wel een geweldige dag inderdaad! :)