Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
succes nog

DragonHorse schreef:ik zou een Draver of een IJslander adviseren. Heb zelf een draver gehad en die had een GODDELIJKE draf. kon je bij wijze van UREN achter een op doorzitten zonder dat je het ook maar merkte. (nee het was geen telgang maar scheelde niet veel). Bij IJslanders heb je hier de Tolt (en ook een vlakke draf) dat zit ook echt heeerlijk.
Mijn draver vond buitenritten het aller lekkerste om te doen. Er was niks anders (zelfs geen brok of snoep!) waar ik haar een groter plezier mee kon doen.
hij vind een goede draf juist nog wat moeilijker. maarja wat wil je van een groen paard Ann_moi schreef:New foresters hebben een hele fijne hoogte, vaak tussen de 1,40 en de 1,50.
Ook vind ik dat ze erg fijne gangen hebben, ze gooien over het algemeen niet heel hoog op.Dat kan fijn zijn als je last hebt van je gewrichten.
Trekpaarden kunnen wel ontzettend lomp zijn, heb er nooit een gereden, maar er staat er een op stal die best wel lomp kan zijn met het hoofd, en ze hebben gigasokken waar ook mok in kan ontstaan.