Bertine37: ik heb 4 nekhernia's gehad.... 3 daarvan zijn operatief verwijderd (inclusief 1 tussenwervelschijf) en de 4e is spontaan genezen. Na de laatste operatie in 2009, ben ik heel snel opgeknapt, veel sneller dan verwacht. Helaas door de toenmalige werkgever een hele vervelende re-integratie gehad wat uiteindelijk tot ontslag heeft geleid en ook een langer met een kraag moeten lopen omdat ik te veel reistijd had.
Lammie: ik had een dosering van 5 mg oxynorm per 4 uur + gelijke hoeveelheid Diazepam. Hoewel ik helder was (tot grote verbazing van de neuroloog!) mocht ik absoluut geen auto rijden. Daarom verbaast het mij dat jij wel gewoon auto mag rijden. Misschien komt het door de combinatie bij mij van morfine met valium; dubbelop dus. Ik mocht nog niet eens bij de HA mijn medicijnen ophalen. Woon op het platteland en de (apotheekhoudend) HA is 2 minuten met de auto. Maar ik moest het laten ophalen of het werd bezorgd.
Het vervelendste blijf ik toch wel vinden dat je tegen zo veel onbegrip aanloopt.... Bij mij is de zenuw rechts bewust doorgebrand (pijnbestrijding) en ik voel heel weinig met de rechterhand, ongeveer 25%. Koken is bijvoorbeeld heel lastig geworden. Maar wat geniet ik van het paardrijden

. Dat is de enige dag dat ik pijnvrij ben!!! Ik rij op een aangepaste manege dus er is veel begrip en altijd een helpende hand indien nodig. Speciaal voor het paardrijden heb ik nu een t-shirt laten drukken:

Tekst is niet zo duidelijk zichtbaar nu, maar er staat:
Juist op de punten waarop we niet voldoen aan de norm, kunnen we laten zien dat we speciaal zijn