Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Redhorse schreef:Bij mij op de manege is er ook speciale aandacht voor mensen met een beperking. We hebben bijvoorbeeld een soort teugelsysteem voor mensen met maar één hand en een soort lift achtig ding voor mensen die er moeilijk op komen. Voor mijn les aan is er altijd een klein meisje dat geestelijk gehandicapt is en even op een pony mag zitten (stap en beetje draf). Ik vind het zo mooi om te zien hoe dat meisje daarvan geniet! Volgens mij is het heel goed om mensen met een beperking toch te helpen rijden.
Twinkle10 schreef:Lammie2701
Wat vervelend zeg ..![]()
Ik heb zelf scoliose, dus daarom is het nog wel eens moeilijk om goed recht te zitten. Het mooie met paardrijden is wel dat je echt leert om je te ontspannen. Je MOET je ontspannen, anders kun je ook niet goed meebewegen met het paard. Daar heb ik ook wel veel aan gehad. Je rugspieren worden er ook sterker van
ievie schreef:Hmmm dat is inderdaad wel zwaar werk! Ik werk zelf met lvb'ers. Ook wel met bijkomende dingen zoals ASS of hechtingsproblemen.. Is er binnenje werk geen mogelijkheid voor eenn iets minder zware baan, of aanpassingen? Ik moet op mijn werk regelmatig koken, maar we hebben een speciale kruk aangeschaft zodat ik niet zolang hoef te staan. Dat is fijn!