De boom is te flexibel. Kereltje heeft nu wat een gevoelige rug. De arme schat. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

De boom is te flexibel. Kereltje heeft nu wat een gevoelige rug. De arme schat. 
Erwin89 schreef:Ik heb austisme namelijk het syndroom van Asperger. Op 1 of andere manier kan ik hierdoor erg goed met dieren overweg.
In et bijzonder met paarden. Die voelen het aan als je een handicap hebt. Ik rij paard en ik men. Dit gaat me allebei goed af.

) Maar las op de eerste pagina over iemand die een speciale beugel zocht, is dit niet iets?

Passiepaard schreef:Wat ontzettend bijzondere verhalen lees ik hier in dit topic.
Ik heb artrose in mijn benen en 20% rechts en 50% krachtverlies links in mijn benen, rij op stem en zweephulp (nee niet slaan, bijsturen wat normaal je benen doen). Ik heb toch wel aardig lol met mn knol al ziet het bungelen van mn benen er niet zo fraai uit!
Have fun iedereen met je hobby!
daniielle16 schreef:heey!
ik rij zelf ook met een beperking. ik heb een erbse parese zegt je waarschijnlijk niks maar hierbij zijn mijn zenuwen bij mijn geboorte gescheurd in mijn hals met als gevolg een verlamming hier ben ik gelukkig aan geopereerd en nu werkt deze weer voor zo'n 75% ongeveermaar met rijden heb ik eigenlijk geen last van met sommige dingen alleen. hij is bv korter wat wel is moeilijk is, en ik voel niet hoeveel kracht ik ermee zet dus dat is wel eens moeilijk maar gaat voor de rest eigenlijk heel goed;)
silvericathy schreef:ik heb normaal les van de eigenaar van de manege dat is een man die doet het erg goed, legt ook altijd duidelijk uit en als hij ziet dat je probeerd geeft hij ook complimenten en dat werkt erg stimulerend voor mij maar ook voor alle andere want dan weet je wanneer je iets goed doet.
alleen hij heeft en zijn vrouw natuurlijk ook recht op een weekje vakantie, dus vorige week hadden we les van iemand anders.
geeft normaal de les naar ons les daar is het niveau wat lager, maar omdat wij maar 2 personen in de les hadden werdt haar les erbij gegooit ivm vakantieperiode.
en toen hadden we dus van haar les, maar iedereen in de les heeft een hekel aan haar manier van lesgeven.
wordt snel boos, zegt steeds andere dingen, werkt niet vanuit ontspanning (teugels strakker en als die niet aan de teugel wil schop je keer erin dat paard maar luisterd).
en ze kan er niet tegen als kinderen niet doen wat ze zegt of iets fout gaat.
haar lessen zien er chaotisch uit, moeten de kids op 2 voltes galoperen gaan de paarden rechtdoor.
ze wordt dan boos en praat dan zo hard dat je het in de kantine kan horen ondanks dat er een dik raam tussen de bak en de kantine zit.
tussen ons klikt het dan ook niet echt, ik rijd bevoorbeeld liever eerste 15 minuten van de les met een boogje in de teugels zodat paardje eventjes lekker kan lopen voordat we aan het werk gaan.
en dan pak ik contact met de teugels maar ik ga er niet aan lopen trekken, en dan door middel van kleine ophoudingen proberen naar aandeteugel toe te rijden. zodra hij loopt waar ik hem hebben wil doe ik de teugels een heel klein beetje langer zodat er wel contact blijft.
paard liep zaterdag hartistikke lekker te knabbelen op zijn bit en aan de teugel, op mijn manier..
moest ik toen van haar te teugels korter gaan nemen gevolg: paard loopt niet meer aan de teugel en valt uit elkaar (weg fijn lopen) en toen begon ze van ja kom op rijd hem eens en als ie het niet doet trek je eens aan die teugels en dan nog niet schop erin.
dus ja tussen ons dat werkt niet en vooral al helemaal niet bij mij, met haar valt ook niet te praten.
voorbeeld: een nieuw kind kreeg haar paard helemaal niet onder controle in galop.
Dus toen we gingen stappen zei ik tegen de instructie: als je wil kan ik eventueel wel met haar ruilen als het niet goed gaat in galop, ik rijd er vaker op.
zegt ze zo van: watt?? dus ik zeg van ik wil hem eventueel wel nemen.. zegt ze weer: watt?
dus ik zo van ja dan laat maar, zegt ze: DAT DACHT IK OOK.
manege eigenaresse had al lang gezegt RUILEN, ook al was het dan niet met mij maar wel met iemand anders.
Zo heel erg te lang verhaal...maar het was nog langer haha..