Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xlovelove schreef:Ik heb sinds gister te horen gekregen dat ik Osgood-Schlatter heb.. Mag de eerste 2 maand niet paardrijden. Daarna weer voorzichtig rijden en zorgen dat er eerste paar keren niet te veel kracht op mijn pees van mijn knie komt..
Guinevere schreef:xlovelove schreef:Ik heb sinds gister te horen gekregen dat ik Osgood-Schlatter heb.. Mag de eerste 2 maand niet paardrijden. Daarna weer voorzichtig rijden en zorgen dat er eerste paar keren niet te veel kracht op mijn pees van mijn knie komt..
Jeetje, ik had als kind ook hele erg Osgood-Schlatter, maar ik mocht wel gewoon rijden, zolang ik mijn knieen maar zwachtelde. Jammer dat jij dat niet mag! Ik moet er wel bij zeggen dat ik nu een giga bult op mijn rechterknie heb die nooit meer weg gaat, maar behalve dat het er eng uitziet heb ik er geen last van.
xlovelove schreef:Ja ik heb het nu ook op zen ergst waarschijnlijk.. Ik was naar een orthopeed geweest, moest MRI laten maken enzovoort uiteindelijk uitgekomen dat het OS is.. En hij zei gister dat het beter was de komende maand 2 maand niet te gaan paardrijden, trouwens ook geen voltige (waar ik ook aan doe) en geen gym, wel blijven bewegen maar mag de komende maand (eigenlijk) niks.. Die bult blijf idd waarschijnlijk..
Flaver schreef:xlovelove schreef:Ja ik heb het nu ook op zen ergst waarschijnlijk.. Ik was naar een orthopeed geweest, moest MRI laten maken enzovoort uiteindelijk uitgekomen dat het OS is.. En hij zei gister dat het beter was de komende maand 2 maand niet te gaan paardrijden, trouwens ook geen voltige (waar ik ook aan doe) en geen gym, wel blijven bewegen maar mag de komende maand (eigenlijk) niks.. Die bult blijf idd waarschijnlijk..
Wat houd die ziekte eigelijk in? Nog nooit van gehoort maar toch sterkte!
meisje_ schreef:Ik rij niet met beperking, maar heb op de manege wel iets gezien wat ik super knap vind:
Een man met een spierziekte( heeft geen kracht in zijn spieren) rijd toch paard.
hij heeft zijn paarden aangeleerd door de knieen te zakken, zodat hij goed opstapt en het paard ook nog eens niet belast op zijn rug.
Deze meneer rijd op wedstrijd niveau!~
ik wil hiermee eigenlijk alleen maar aangeven ontzettend veel respect te hebben voor de mensen die met een beperking kunnen en weer willen rijden, en zeggen dat het ook voor mensen met een beperking( wat is het toch vervelend om te zeggen eigenlijk) ook echt heel hoog kunnen komen!
Echt respect!