Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Laura1982 schreef:Mag ik vragen hoe het werkt op dispensatie aan te vragen. Kan je vereniging dit doen of moet je dat zelf doen.
Ik heb zenuwschade in mijn rechterbeen en goede en slechte dagen en mijn instructrice zei dat dit een oplossing kan zijn zodat ik mijn zweep erbij mag houden in hogere klasses.
(volgens mij is die stichting veranderd indd ik moest nu ook een formulier invullen van onbeperkt sportief terwijl het 3 jaar geleden gehandicapten sport nld was).Ashley5760 schreef:Super(volgens mij is die stichting veranderd indd ik moest nu ook een formulier invullen van onbeperkt sportief terwijl het 3 jaar geleden gehandicapten sport nld was).
Succes ermee!
Laura1982 schreef:Nadita hoe vond jij het zm keuring was het wat je verwachte?
Ik vindt de website ook heel duidelijk
Laura1982 schreef:nadita welke klasse rij je nu? zie dat je ook een fries hebt leuk. ja ik vindt het ook wel spannend. ik moet alles nog in werking zetten. komt toch wel een hoop bij kijken als ik het zo lees. en ben ook huiverig voor reacties van andere mensen die mij nog kennen als gezond e ruiter.
als ik sommige reacties hier al lees denk pff
Nobel01 schreef:Ik ben inmiddels ook 45.
Ik rijd bij de reguliere sport mee, vaak omdat de para wedstrijden niet in mijn buurt zijn.
De dichtsbijzijnde is dan ruim een uur rijden.
Op mijn manege kan ik iedere maand een keer starten.
Ook ik wordt er wel eens op aangekeken dat ik blijf lichtrijden(M2) in mijn proef. Er is wel eens gezegd:zo da's makkelijk, dat wil ik ook wel, lichtrijden in mijn proef.
Mijn instructrice wordt daar wel eens boos over, de vorige keer zei ze: van mij mag je, maar wil je dan ook de handicap erbij nemen? Ze legde wel uit waarom ik met aanpassingen(lichtrijden, zweep en mijn voet zit vast aan mijn beugel) reed.
Daarna zijn wel wel begripvol.
Vaak is het de ontwetendheid van mensen.
Ik hoor vaak (en kreeg het laatst nog zwart op wit op mijn bordje) dat "mensen niet geloven dat je ziek bent als je goede resultaten haalt..."
Tsja... Ik ben met regelmaat hondsberoerd en doodmoe en ga dan TOCH trainen.. Moeilijk gaat ook...
)
Mousmous schreef:Ik hoop ook niet dat ik iemand voor het hoofd stoot, maar vind het ook een beetje vreemd. Gehandicaptensport is er voor gehandicapten die zo beperkt zijn dat ze niet regulier aan sport kunnen doen, zoals mensen in een rolstoel, die starten alleen in die speciale wedstrijden. Als je met jouw handicap en dispensatie goed presteert in de reguliere sport, zoals dat idd gebeurt in de paardensport, waarom zou je dan bij de gehandicapten starten, dat blijkt dan toch niet nodig te zijn? Maar je kan bij de gehandicapten dan natuurlijk wel naar de grotere kampioenschappen. Frank Hosmar is daar een goed voorbeeld van, heeft zijn eigen dressuurstal, traint paarden voor anderen, start op reguliere wedstrijden, maar ging daarbij ook naar de paralympics in London, in grade IV geloof ik. Ik weet eerlijk gezegd niet veel van die grades af.